Scary

„Najdi si práci!“
- Scary dává dobrou radu lupičům, kteří se ho snaží okrást

Salvarin Balorun, známější jako Scary, byl mladý Givin, který se narodil s neobyčejným všestranným nadáním, byl vězněn Impériem a později proti němu po boku Wyrrgyho bojoval.

Jméno: Salvarin Balorun, Scary
Rasa: Givin
Datum narození: 8. 5. 28 BBY
Planeta narození: Yag'Dhul
Datum úmrtí: 5. 7. 1 ABY
Planeta úmrtí: planeta Atalay
Barva očí: černá

Vzhled

Scary byl průměrně vysoký humanoid, který jako všichni příslušníci jeho rasy vypadal jako oživlý kostlivec. Neoblékal se jako intelektuál, tedy jako většina Givinů, ale měl rád prosté oblečení a nevadilo mu nosit trika s potiskem jeho oblíbených kapel.
Za léta strávená dobrodružstvími mu na exoskeletu přibylo dost rýh, ale nijak zvlášť mu to nevadilo.

Povaha

Salvarin byl dobrák a nadšený průzkumník. Konflikty se snažil řešit dobrou radou, ale když to bylo bezvýchodné, neváhal tasit zbraň. Miloval matematiku, což bylo na Yag’Dhulu povinné, ale byl i jinak všestranně nadaný, a tak s radostí nasával nové poznatky i v dalších odvětvích, ve kterých rychle dosahoval vysoké úrovně.
Rád si zahulil a když se po troše vykouřeného konopí uvolnil, zpravidla se poflakoval a četl brakovou fantasy.

Rodina

Rodáci z Yag’Dhul, kteří nikdy neopustili rodnou hroudu, ale na syna byli pyšní. Kdyby věděli, co všechno mimo domov vymetl, jistě by mu poslali rozhořčenou slovní úlohu.

Dovednosti

Překvapivě dobrý střelec a houževnatý bojovník, který ale vynikal především v intelektuálních disciplínách. Od všeho uměl trochu, ale drasticky víc než běžný smrtelník. Postupem času se zaměřil především na přírodní vědy.

Životopis

Před rozkazem 66

Salvarin se narodil na Yag’Dhulu do bezproblémové rodiny, nikdy nepoznal nedostatek a žil v blahobytu, o jakém se jiným v galaxii jen zdá.
Už odmalička byl však jiný než jeho vrstevníci a krom toho, že se snažil poznat a naučit vše, co se naskytlo, také rád namáhal své tělo, běhal, skákal a lezl po stromech, jako kdyby ani nebyl Givin.

Občanská válka

S nástupem Impéria se toho pro něj moc nezměnilo. Odletěl totiž z domovské planety na učenou a dostal se na Zeltros, kde našel ráj v galaxii. Dostal tam práci v bance a po několika letech se stal jejím ředitelem. Jako nejmladší ředitel v historii banky to neměl úplně lehké a brzy zažil schůzku, která mu změnila život.

8 BBY

Byl kontaktován odbojem, který žádal o úvěr, aby mohl pokračovat ve svých akcích proti Impériu. Scary se rozhodl kredity poskytnout, což byl skutek nepochybně ryzí, ale o několik měsíců později se to dozvěděl imperiální finanční úřad a jeho kariéra ředitel skončila. Nasadili mu klepeta a poslali přímo do kesselských dolů. Tam tvrdě otročil jako servisák koaxiových rafinérií a doufal, že se odtamtud někdy dostane.

7 BBY

Seznámil s novými vězni Chlouppkem a Regidem a ti mu nabídli, aby se připojil k jejich pokusu o útěk. Dalšími odvážnými byli Chlouppkův bratranec Kanry, Chadra-fan Asyrk a Wookiee Snowflejk.
V den D unikli a k opuštění planety použili pašerácký transport. Ukryli se v přístavu Junkfort, kde si užíval nabyté svobody a prolézal kasína a noční kluby. Později se ale ukázalo, že loď, kterou unikli, byla majetek kriminální lady, Twi'lečky Sifaly, které tím překazili lukrativní výdělek, a byli nuceni si její ztrátu u ní odpracovat.
Zaletěli tedy na Ryloth, kde udělali, co měli, ale na orbitě narazili na imperiální hlídku, která je i přes Asyrkovy úžasné improvizační schopnosti čapla a odvezla na lávovou planetu Sur'lorg III do imperiálního vězení. Všichni chlupáči byli oholeni dohola.
Hned první den se jim ale podařilo utéct a zaujmout Sifalu natolik, že je přijala mezi Bouřňáky a oni spláceli svůj dluh.

6 BBY

Provedli pro Sifalu poslední prácičku, která obnášela ukradení jednoho artefaktu Anaradovi. Pořídili si kvůli tomu robota SAPa od Jawy Kirka a Scary se poznal s Najibem.
Po splacení dluhu letěli na Nar Shaddaa, do Chlouppkovy hospody Modrý Mandalor, kde se seznámil s Roniem, Emily, Cae a Kaily. Po krátkém čase se objevila Chlouppkova sestřenka Lawly s Yuzzemem Deekem a nakukali Chlouppkovi, že kvůli jejímu bratrovi Wyrrgymu musí s nimi. Chlupáč se smutně rozloučil se všemi a odlétl pryč.
Jejich parta kriminálníků nevěděla, co dál, ale impuls k dalšímu setrvání jim dala Kaily, která si přála letět poznávat galaxii. Souhlasili a také spolu odletěli. Při jedné výpravě Asyrk našel svůj vlastní krystal kyber a v prosinci roku 6 BBY dokonce našli sithský holocron v hrobce na Nerakoy. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji totiž posedl duch Darth Kerewara a ona je málem všechny zabila. Regid s Asyrkem jí byli v patách, Scary se Snowflejkem se vylízávali ze svých ran v nemocnici.

5 BBY

Ozval se Chlouppek a svolal je dohromady. Z jejich staré party se sešli všichni, Asyrk, Najib, Scary, Snowflejk a on. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily, ale na Asyrkovo naléhání neřekli všechny detaily.
Chlouppek klel, ale vzal to dobře s tím, že ji určitě najdou, a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl osvobodit. Scary se následně pořádně seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem.

4-2 BBY

Když se Wyrrgy ztratil a byl objeven, Scary koordinoval celou akci na dálku a společně s ostatními Wyrrgyho vysvobodil. O několik dní později se na orbitě objevily lodě inkvizitora Tonewyho a Scary poslal nouzovou zprávu svým druhům. Následně zorganizoval obranu z místních dobrovolníků a velel celé operaci z velitelského stanu uvnitř chrámu. Když už bylo vítězství jejich, zachytil na radaru Rodyho loď, jak vzlétá z planety, upozornil na to ostatní a jim se tak podařilo mu zabránit ve zničení obou měsíčních chrámů.
Po bitvě pomáhal s odklízením škod, ale protože v místních svým vzhledem vyvolával strach, většinu času trávil v hlavním chrámu, kde si vyklidil velkou místnost a zřídil si tam svou laboratoř. Následující roky bádal, studoval Zřídlo i měsíční chrámy a byl k ruce Wyrrgymu.

1 BBY

Chlouppkova nehoda ho nenechala chladným a on navrhl a vyrobil prototyp kosterních výztuh a protéz, které by urychlily léčivý proces a do budoucna mu dodaly další výhody jako zvýšenou odolnost, sílu a reakční dobu. K jeho překvapení ho s tím Chlouppek téměř hystericky poslal do háje. Překvapivě se o to zajímal zcela zdravý Wyrrgy, ale k ničemu hmatatelnému se nedostali, neboť se chlupáč zavřel v kovárně a téměř nevylézal.
Koncem prosince se za ním přišel rozloučit Chlouppek i s Barrbuchou, který si letěl setřídit myšlenky na Nar Shaddaa, a slíbili si, že se brzy opět sejdou.

0 ABY

Dne 10. 6. přiletěl Chlouppek i s kumpánem Champbaccou, aby vyřešili dlouhotrvající problém s nerovnováhou Síly v soustavě, v čemž jim měl pomoci Deek a jedna loď z flotily jeho společnosti. Problém vyřešili tak jednoduše, že to Scaryho nikdy ani nenapadlo, a pak pokračovali ve vypíjení Bílé helmy. Ti dva pak opět odletěli a Scary si řekl, že až se zastaví příště, sveze se s ním zpět do známé galaxie.
Dne 5. 7. 0 ABY byl ve své laboratoři a pracoval na léku proti trudomyslnosti. Už byl na cestě k vyřešení posledního problému, když v tom jako bleskem padl mrtvý k zemi. Xor Sawa tou dobou provedl svůj strašlivý rituál, který vysál život z tisíců živých bytostí v celém Údolí Ilien.