Sash Kay'lya

„Páni, dneska jste oba nějací učesanější, že ono začalo jaro?“
[„Víš co, Sashi? Běž do prdele.“]
- Sash na Champbaccu s M'Keshem během celní prohlídky Palpatinova palce

Sash Kay'lya byl Bothan z vlivného klanu Alya, bratranec Sis Kay'lia a samozvaný ochránce kothliského vzdušného prostoru. Byl to samolibý frajírek, který svůj volný čas trávil na své soukromé pláži v tropické části planety a rád se chlubil tím, že nikdy (vědomě) nepracoval pro Spynet.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 45 BBY na Kothlisu, navzdory kázeňským problémům vyšel základní i střední školu a později se přihlásil na leteckou akademii. Teprve tam ho instruktoři k velké radosti obou rodičů srovnali do latě a vycepovali z něj nejen skvělého pilota, ale taky docela snesitelného Bothana. Jediným jeho škraloupem v posledním ročníku bylo to, že odmítl nabídku dělat pro Spynet.
Po promoci někdy kolem roku 25 BBY posílil bezpečnostní složky planety a začal si stavět vlastní loď, protože na to jako dítě z bohatého klanu měl. Zrovna když v roce 21 BBY dotáhl poslední šroubek, zaútočili na soustavu separatisté s novou technologií rušičky komunikace a Sash se chytil příležitosti. Ještě než dorazila flotila Anakina Skywalkera, rozstřílel se svou lodí hromadu nepřátelských stíhačů a byl za to později vyznamenán pořádnou medailí, která mu opět notně zvedla sebevědomí. Ačkoliv ho o to vesměs nikdo nežádal, přijal tehdy úděl hlavního ochránce kothliského vesmírného prostoru a svou roli plnil na výbornou. Vyháněl z něj piráty, chytal pašeráky a nutil je platit clo, sem tam zachránil nějakou tu bárku před selháním motorů, byl to prostě frajer.

Občanská válka

S koncem války se toho pro něj moc nezměnilo. Až pár let po převratu dosadil císař na jeho milovanou planetu imperiálního guvernéra, ale protože Sash bránil planetu a ne páprdu v křesle, který navíc kolonii nijak výrazně netyranizoval, své povinnosti plnil dál. Sektor opustil jen několikrát, například když doprovázel svou sestřenici Sis na Rakata Prime za vykopávkami, jinak spíš doprovázel frachťáky a kontroloval přilétající lodě. Mezi nimi i Palpatinův palec, který nějakou dobu rozebíral šrot po bitvě a s jehož majitelem se nejednou docela fest rafli. Sash ho jednou dokonce málem nechal zavřít, ale na poslední chvíli si to rozmyslel, ač vlastně nevěděl proč.

Potenciália

Se svým oblíbeným vágusem se možná potkal ještě jednou, když tento společně se synem zavítal na Kothlis, aby navštívili Huga Bodaniho.

d20

Noble 1 / Soldier 6 / Privateer 3
Pilot +19, Astrogate +18, Repair +14, Computer Use +10, Diplomacy +10, Gather Information +10, Knowledge (Kothlis) +10, Search +8, Spot +8
Spacer, Starship Operation (space transport), Starship Point Blank Shot, Starship Dodge (space transport), Point Blank Shot, Fame, Precise Shot, Diplomatic Immunity (Bothan Space)