Sarmarra

[„Volejte sláva a pět dní se radujte!“]
[„Sedm dní!“]
- otec neznámé nevěsty a Sarmarra

Sarmarra byla světle šedá, později téměř bílá Wookiee z Kashyyyku, sestra řeholního řádu a kněžka na Jolly Jediovi. Trpěla silnou klaustrofobií a nerada mluvila o své minulosti, ale nebála se špinavé práce a uměla krásně zpívat.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 61 BBY v Okikuti a měla z ní být po vzoru rodičů drvoštěpka, ale během puberty vzala sekeru, jídlo na tři dny, utekla z domova a zatoulala se do Rraholce, kde si ji rychle odchytli loupežníci. Sebrali jí sekeru i jídlo, ale protože se urputně bránila, rozhodli, že ji místo nabodnutí na strom převychovají a asimilují.
Ačkoliv to ale ze začátku byla celkem zábava, jejich praktiky jí přišly čím dál barbarštější a hlavně si dost brala k srdci učení Amarry, takže když lotrové jednoho dne přepadli misionáře, vzala to Sarmarra jako znamení, že je čas to zabalit. Loupežníci si jejího útěku všimli, dohnali ji a ztrestali ji tím, že ji hodili do staré studny na okraji lesa, ale ona se s vypětím všech sil vyškrábala na povrch a byla zachráněna výpravou, která hledala ztraceného misionáře. Byli to kněží Wirady z Lurkooro, o nichž toho od své učitelky hodně věděla a které tak zapáleně prosila o odpuštění, že ji vzali s sebou do chrámu a ona tam mohla své hříchy odčinit jako kněžka a svým způsobem náhrada za Amarru.
V roce 34 BBY byla svědkem návštěvy chrámu lidského mláděte a později oddala Bearra a Aarnyrru.

Občanská válka

Války klonů si v podstatě nevšimla, ale imperiální okupace Kashyyyku už ji postihla. Společně s dalšími chlupáči byla při jedné z misijních cest zajata otrokáři a poslána do Tábora 52, kde po implantaci inhibičního čipu okopávala kashyyycký chmel. Tři týdny po bitvě o Yavin ji zachránil kashyyycký odboj vedený Šošonským králem a ona se na jejich základně v mlhovině Tyyyn rozhodla odletět na loď kapitána Simbaccy, kde mohla relativně v klidu šířit učení Wirady. Na palubě stařičkého venatoru se věnovala péči o raněné, zpovědím a dalším duchovním věcem, na které zrovna neměli šamani čas. Rovněž zkoušela vyhecovat sestavení palubního pěveckého sboru, což nakonec skončilo založením kapely Sto opic, v níž zpívala.
28. 3. 1 ABY vedla mši u příležitosti výročí akce v Táboře 52 a účast byla slušná, ale přesto si nemohla nevšimnout, že po jejích službách není mezi posádkou přílišná poptávka a všichni upřednostňují buď oddání šamanem, nebo žití v hříchu. Úspěch neměla ani ve chvíli, kdy začala vlna porodů, a tak se nadále věnovala hlavně zpěvu a ošetřování drobných zranění dětí.

d20

Noble 4 / Soldier 1 / Priest 3
Diplomacy +18, Bluff +12, Climb +10, Entertain (choir) +10, Gather Information +10, Intimidate +10, Knowledge (religion) +10, Sense Motive +10, Disguise +8, Survival +8, Treat Injury +8
Iron Will, Influence, Trustworthy, Persuasive
Inspire Sympathy, Inspire Trust