Sally Swonn

Sally Swonn byl rytíř Jedi z Azoamu, otec Keisell Swonn a jeden z přeživších rozkazu 66. Nebylo mu shůry dáno a v apatyce nekoupil, nicméně měl impozantní fyzičku a během své služby Řádu musel odmítnout hned několik nabídek od modelingových agentur. Patřil k těm Jediům, co jim vyhovoval boj se dvěma meči, a se svými dvěma modrými čepelemi posekal nespočet padouchů a bitevních droidů.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 59 BBY na statku svých rodičů kousek od města Porti a zpočátku to vypadalo, že bude dobrým parťákem svému staršímu bratru Evielovi. Sally si však prohánění ovcí moc neužil, přiletěl si pro něj rytíř Jedi a odvezl ho s sebou do Chrámu na Coruscantu, kde se z něj měl stát ochránce míru a spravedlnosti. Sally se na to tuze těšil, poctivě cvičil a v roce 52 BBY navštívil i s celým ročníkem Ilum a postavil si z nalezeného krystalu světelný meč s modrou čepelí.
Vzhledem k umu, s jakým už jako učedníček ovládal modrou čepel, neměl problém oslovit jednoho z mistrů šermířů a stát se jeho padawanem, s intelektuálními aspekty výcviku ovšem válčil čím dál víc. I proto se jeho studentská léta značně protáhla a rytířskými zkouškami prošel až v roce 40 BBY.
Vlastního učedníka nepřijal, vyrazil hájit zákon a svou příležitost dostal ještě v témže roce, když se při pobytu na Scipiu dozvěděl o únosu dcery vysoce postaveného bankéře. Rozhodl se zasáhnout a pokusil se vplížit na loď únoskyně, ovšem byl odhalen a ona si stihla s rukojmím prohodit role. Padla svému zachránci do náručí, přidala spoustu slz a emocí, které nechápal, a prodala to naprosto dokonale. Dokonce se jí podařilo Sallyho uprosit, aby zatím zprávu o jejím osvobození nesdílel s otcem ani nikým dalším, protože za únosem přece dost dobře mohl stát někdo z jeho nejbližšího okolí, a oba na palubě lodi nenápadně opustili Scipio, aby byla v bezpečí.
Než ho stihla plánovaně zabít ve spánku, zahlédla jeho luxusní svaly a rozhodla se jeho likvidaci v zájmu vlastního libida odložit. Jejím svodům Sally odolával o pět dní víc než kterýkoliv jiných chlap, to jest celých pět dní, především proto, že to nadbíhání dlouho vůbec nechápal. Nakonec jí ale podlehl, ona poznala, že rytíři Jedi nejsou v posteli velká výhra, a když následně usnul, pokračovala ve svém záměru. Oproti původnímu plánu ho ze soucitu jenom omráčila, bez meče vysadila na Marmothu a pokračovala v cestě.
Sally dlouho nechápal, co se stalo, zahanbeně se vrátil na Coruscant a po několika kolech rozprav s mistrem Yodou se vyzpovídal dost na to, aby byl připraven se se svým selháním nějak poprat. Postavil si nový světelný meč, vyrazil ve Vusdiných stopách a po více než roce pátrání vedl výsadek na Capzu, v jehož závěru ji zajal a předal spravedlnosti. Zjištění, že mu mezitím stihla porodit dceru, s ním sice dost otřáslo, ale tentokrát se nenechal rozhodit, odevzdal Vusdu soudům a Keisell po zralé úvaze odevzdal do péče svému bratrovi na Azoamu. Odhodlán i nadále bránit principy Řádu se pak vrátil do služby Republice, kterou nyní bránil dvěma meči, a dalšího pochybení už se nikdy nedopustil. Ani nadále nepřijal žádného padawana, protože si nebyl jistý, že by mu byl schopný dostatečně dobře radit ve věcech milostných vztahů.
V roce 28 BBY navštívil Dxun a našel v džungli holocron Darth Nihiluse. Než se s ním ale stihl vrátit do Chrámu a šoupnout ho do archivů s omezeným přístupem, napadl ho Vandalor a Sally měl co dělat, aby se ubránil. Střet nakonec skončil remízou, ale holocron se dostal do rukou lovce.
Byl nasazen v bitvě o Geonosis a bojoval v klonových válkách, povětšinou z první linie. Rozkaz 66 ho zastihl uprostřed ofenzivy na Cato Neimoidia, kdy z klonů pod jeho velením zbýval už jen jeden jediný, což mu zachránilo život.

Občanská válka

V chaosu krátce po převratu se ukrýval na houbové farmě a i když nakonec pochopil, co se stalo, nikdy tomu plně neporozuměl. Z planety se dostal na nákladní lodi a pokusil se docestovat až na Azoam za bratrem a dcerou, ale Síla mu nebyla nakloněna. Zpočátku se snažil ukrývat mezi nejrůznějšími náklady, později dokonce začal na jedné lodi pracovat jako závozník, ale vydělal si akorát tak na stravu a vzduch.
V roce 16 BBY ho našel inkvizitor Hazzar, díky mnoha úskokům ho v duelu nakonec přemohl a svým mečem mu usekl obě ruce. Mohl ho dorazit, ale místo toho ho dopravil na Citadelu a nechal ho mučit v naději, že propadne temnotě a posílí řady Inkvizice. Sallyho chvíli neúspěšně mučila Miranda Lenico, ale tu záhy vystřídala Algernnon de Bray, které vůbec nevadilo, že nemá ruce. Mnohem horší bylo, že se ani po dlouhém mučení nevzdal světla, a tak byl nakonec popraven.