Salltryn

Salltryn byl Wookiee z Kwookrrru, smolař, ale skvělý chlap se srdcem na správném místě. Patřil do rodu Malrys, měl černé chlupy s blond žíháním a byl důležitou figurou v hierarchii a historii společnosti Arrarat.

Rodina

Otec Arrtharuk, matka Naraasirra, bratři Wyrrgy a Kanrryuh a sestra Lauwlyamurry.
Z matčiny strany děda Jorrseffar, babička Mennopaauza a teta Leenncaana.
Z babiččiny strany prababička Anerrzzka, pratety Klymakterra a Netytykaffka a prasestřenice Aarnyrra.
Z Leenncaaniny strany strýc Georrggekes, sestřenice Rradcara a bratranec Demonbacca.
Z Wyrrgyho strany švagrová Harrysha a synovec Seburbachacharr.
Z Kanryho strany švagrová Hanna a synovec Figarro.
Z Demonbaccovy strany švagrová Luccyzbann a neteř Jessica Karnis.

Historie

Před rozkazem 66

107 BBY

Salltryn se narodil v Poprrradu, když byla jeho matka s dědou na rekreaci v jeho rodném městě. Po porodu byl tradičně vyválen ve sněhu a pokřtěn borovičkou a po tomto kulturním obohacení se přesunul s opilým dědou na Kashyyyk. Jeho rodina žila ve městě Tyrvrarr a otec vlastnil malé doky a přepravní společnost. Tou dobou měl už staršího bratra a jen o rok starší sestřenici, ale lepší bylo, že se ve stejný rok narodil i jeho bratranec Demonbacca. Ti dva se díky společnému vyrůstání stali nerozlučnou dvojkou a nejlepšími přáteli. Jakmile trochu povyrostli, všude pobíhali spolu a přibrali do party i Rradcaru. Wyrrgy se k nim připojoval jen málo, ale svou absenci kompenzoval aspoň tím, že pro ně vyráběl mechanické hračky, které doslova milovali.

103 BBY

Wyrrgy vzal Salltryna, Rradcaru a Demonbaccu na výlet do lesa, kde je během venčení svého ochočeného katarna Zuury jako správný nejstarší a nejrozumnější sourozenec učil o nástrahách lesa. Daleko od města je napadla smečka čtyř divokých katarnů. V nastalém zmatku se Wyrrgymu podařilo jedno ze zvířat zabít a s omladinou zbylé predátory zahnat.
Miloval výlety s dědou do jeho rodného Poprrradu a s Demonbaccou se tam vždy připravovali na tamní zkoušku dospělosti, ačkoliv jim mámy dovolovaly jen jíst bryyynzu a zlobit muflony, nikoliv chlemtat borovičku. Prý na to byli ještě moc malí, což děda kategoricky odmítal a panáka jim stejně dával, každou noc před spaním.

99 BBY

Narodil se mu bratr Kanrryuh. Trojice uličníků se chopila příležitosti stát se jeho chůvami. Otcové ty dva výtržníky pomalu připravovali na jejich zkoušku dospělosti a brali je na několikadenní výpravy do lesa, kde se učili poznat ty správné brouky, kytky a vůbec spousty dobrot.

98 BBY

Salltryn a Demonbacca se v zápalu hry zatoulali hluboko do lesa, kde na ně zaútočila gerraka. Vrhla se na malé chlapce, kteří byli po krátkém úprku zahnání k okraji kmene. Bratranci byli rozděleni a predátor si za svou první kořist vyhlédl Demonbaccu. Ten byl tlapou zasažen do hlavy, pařát mu natrhl tvář, málem ho připravil o oko a na krátký okamžik ho zbavil vědomí. Gerraka by ho jistojistě zabila, nebýt Salltryna, který se na ni s řevem vrhl a s utrženou větví na ni začal útočit. Salltryn byl povalen na zem a predátor mu začal drásat břicho, ale dřív, než ho dokázal zabít, stejně jako Salltryn předtím, strhl Demonbacca gerraku a přepadl s ní přes okraj kmene. Salltryn se navzdory utrženým zraněním dokázal dobelhat do města a vypovědět tam, co se stalo. Se štěstím přežil, ale ani on nedoufal, že je Demonbacca stále živý, a jeho smrt si vyčítal. Když mu Wyrrgy z frustrace vyčetl, že kdyby se víc snažil, bratrance by zachránil, hluboce ho to ranilo, protože pro jeho záchranu udělal vše, co mohl. Na tuto bratrovu křivdu nikdy nezapomněl.

97 BBY

Když byl Wyrrgy v jejich docích napaden trandoshanskými zloději a chudák skončil na několik týdnů v nemocnici s rozlámanými kostmi, Salltryna to přesto zasáhlo. Chodil ho tam se sestřenicí navštěvovat a doufal, že se brzy uzdraví. Toho roku podstoupil úspěšně i zkoušku dospělosti společně s kamarády Jakkubarrem a Vrufrerem.

96 BBY

Stal se zázrak, náhle ve městě objevil Demonbacca i s mazlíčkem. Salltryn se neubránil slzám a výčitky, které ho celé dva roky tížily, byly ty tam. Poslouchal se zatajeným dechem vyprávění o Demonbaccově zachránci, vyhnaném šamanu Barwigovi, a jeho činech. Když byl Barwig náčelníkem omilostněn a Demonbacca se stal jeho nástupcem, Salltryn mu to přál a doufal, že se brzy zase vše vrátí do starých kolejí. To se pak na nějaký čas skutečně stalo a oba bratranci se opět stali téměř nerozlučnými.

94 BBY

Narodila se mu sestra Lauwlyamurry, což bylo docela překvapení.
Uvolnil se u rodičů z povinností a s oběma odrostlými sourozenci prodělali cestu po celém Kashyyyku. Cesta byla jak výletem, tak i takovým rozšířeným kurzem přežití, během kterého spolu všichni trénovali jak svoje vědomosti ohledně přírody, tak i jejich schopnosti sebeobrany, lovu a boje. Wyrrgy se odpojil předčasně kvůli svým povinnostem, ostatním trvala cesta necelé dva roky. Během cesty zemřel Misha po napadení stádem kynrathů.

89 BBY

Oslava Demonbaccových osmnáctých narozenin. Rradcara se Salltrynem mu chtěli upéct narozeninové koláčky a pro legraci do nich přidat květy ayahuascy, o kterých jim ze svých zážitků s Barwigem vyprávěl. Omylem ale zaměnili ayahuascu za airurubu. Po jejich pozření začal mít Demonbacca silné vidiny, pohltil ho nepředstavitelný děs a v záchvatu zabil svého otce i těhotnou matku. Demonbaccu a výsledek jejich pekařského umění našli Salltryn s rodinou a byl to strašlivý pohled. Bratranec byl spoután, uvězněn a začalo se debatovat o jeho popravě. Všichni obyvatelé města byli vyděšení k smrti. Salltryna se hned přiznal a vzal vinu na sebe, ale nebylo to nic platné, nikdo ho neposlouchal. Nejvíc ho vyděsilo, když i jeho vlastní otec chtěl bratrance vidět popraveného.
Salltryn už byl zoufalý, ale naštěstí ho vyslechl děda Jorrseffar, který slíbil pomoc. S Kanrym, Lauwly a Wyrrgym se jim podařilo Demonbaccu dostat z cely a naložit na loď, kterou nechal přistavit děda. Všichni byli následně potrestání, ale bylo to lepší než bratrancova smrt. Jeho vztah s Wyrrgym ale hned poté umřel. Bratr mu vyčítal a nikdy neodpustil, že kvůli jeho nevydařené legraci přišel o strýčka s tetou, nenarozeného bratrance a málem i Demonbaccu.
Aby pak neměl čas na kraviny, zaměstnal ho Arrtharuk v rodinném podniku a Salltryn se začal učit jeho praktikám.

87 BBY

Domů dorazila zpráva, že loď, na které sloužil Wyrrgy, byla napadena piráty a kontakt s ní byl ztracen. Otec tomu zprvu nemohl uvěřit, truchlil a aby se vyrovnal s pravděpodobností, že je jeho syn mrtvý, začal až nezdravě pracovat. Salltryn musel převzít Wyrrgyho povinnosti a přišel vlastně o všechen svůj osobní život.

84 BBY

Bratr se vrátil domů, ukázalo se, že byl v otroctví na lodi Chains of Freedom, a otec opět ožil. Salltryna hned degradoval a usadil Wyrrgyho na jeho místo. Salltrynovi by to možná ani nevadilo, ale způsob, jakým to otec udělal, ukazoval, že si neváží, ba možná až pohrdá tím, co Salltryn pro něj a rodinnou firmu dělal. To mu vadilo hodně, ale když pak Wyrrgy začal srát jeden obchod za druhým a otec mu zaplatil studium na Corellii, zase bratra bez odmlouvání zastoupil a makal jako šroub.

75 BBY

Wyrrgy byl napaden na Yaga Minor, kam vezl zásilku wroshyrového dřeva pro uměleckého řezbáře, a střet sice přežil, ale byl kompletně ochrnutý. Těžce se v tu dobu Salltrynovi pracovalo a náladu mu zlepšilo až setkání s bratrancem, který byl na Kashyyyku od tragédie s jeho rodiči poprvé a hodně riskoval, když se přiletěl na Wyrrgyho podívat. Ukázalo se, že ovládá Silové léčení, ale ani to Wyrrgym nepomohlo. Rozhodl se vzít Wyrrgyho z planety a najít někoho, kdo mu bude schopný pomoct. Salltrynovi to nepřišlo jako blbý nápad, protože s každým dalším dnem, kdy byl uvězněn na lůžku, Wyrrgy chřadl víc a víc. Otec však nesouhlasil a dokonce Demonbaccovi vyhrožoval. Ten se ale Arrtharuka nebál a Wyrrgyho z nemocnice unesl na jedné z jeho lodí. Otec se málem zbláznil vztekem, nechal na Demonbaccu vyhlásit zatykač a vypsal i odměnu v cechu lovců. To se Salltrynovi moc nelíbilo, ale dýchalo se mu o něco lépe, když věděl, že má Wyrrgy šanci na uzdravení.

71 BBY

Wyrrgy se vrátil po svých a s ním i Demonbacca. Salltryn se s oběma přivítal a snažil se bratrance přesvědčit, aby zůstal. Ten ale odešel do Země stínů. Wyrrgy se zase rychle zapojil do chodu firmy, zase byl jmenován otcovým pobočníkem a Salltryn zase ostrouhal.

69 BBY

Wyrrgy z nedbalosti porušil obchodní trasu a Vilného tacha mu i s nákladem zabavil Obchodní klan. Následný soud prohrál a přišel o hromadu peněz. Otec zuřil a dával to Wyrrgymu pořádně sežrat. Salltrynův vztah s bratrem byl sice na bodu mrazu, ale vložil se do otcova křiku a Wyrrgyho ponižování. Místo toho se nabídl, že bratrovi pomůže s jeho povinnostmi a ztrátu brzy dorovnají. Otec mu ale v záchvatu vlepil facku, aby mu neskákal do řeči, a pak začal blábolit, že Salltryn není prvorozený syn a dokud Wyrrgy žije, nikdy nebude tam kde on. Salltryn marně hledal zastání u matky a Wyrrgyho, který zaskočen otcovou reakcí nebyl schopný slova ani činu. Salltrynovi se z nich všech udělalo nevolno, hodil otci k nohám přívěšek, který od něj dostal do kolébky, a odešel pryč. Než se trochu uklidnil, byl v Zemi stínů a netušil, co má dělat. Věděl ale, že někde pod Tyrvrarrem měl dům jeho bratranec, a také ho brzy našel. Svěřil se mu v slzách, co se stalo, a bratranec mu nabídl nejen oporu, ale i možnost, aby s ním zůstal. Salltryn tuto možnost vděčně přijal.

68 BBY

Tyrvrarr se stal cílem velkého útoku trandoshanských lovců. Všude zakládali ohně a chytali dezorientované a vyděšené chlupáče. Wyrrgy byl jeden z posledních bojeschopných chlupáčů, který se snažil nepřátele odrazit, ale obránci byli přečísleni a bylo jen otázkou času, kdy padne i on. Naštěstí se Luccy podařilo proklouznout z města a doběhnout za Demonbaccou a Salltrynem požádat je o pomoc. Neodmítli a přispěchali ze Země stínů připraveni k boji. Bylo to poprvé, co někomu vzali vědomě život, a nebyl to vůbec příjemný pocit, ale nebyla jiná možnost a s jejich pomocí se podařilo otrokáře porazit a zachránit všechny obyvatele. Nebýt těch dvou, město by těžce utrpělo. Pro většinu chlupáčů to byl čin, který smazal Demonbaccův dávný hřích, a přijali ho zpět mezi sebe. Byli však i tací, kteří smýšleli jinak, a to včetně náčelníka Snurrka. Pro ně byla jediná možnost, jak se zbavit vyhnanství, smrt. Demonbacca neměl chuť dělat problémy, a tak odešel zpět do svého domu v Zemi stínů, kam ho nyní následovala i Luccy. Arrtharuk přiletěl ze svých doků ve Rwookrrorro až po boji a když viděl, co se stalo a jak jeho druhorozený syn zachránil nejen město, ale i život Wyrrgymu, pokusil se mu omluvit. Salltryn mu ale ještě nedokázal odpustit, a tak se vrátil zpět do Země stínů.
V kořenu pod jezerem Varf se jim žilo dobře. S Demonbaccou tam vyráběl katamarány a spousty dalších krásných věcí, které dávali k dispozici ostatním Wookiům. Luccy malovala a společně udržovali stezky pro zbloudilé chlupáče.

57 BBY

Salltryn šel Demonbaccovi za svědka, když si bral Luccy za ženu.

39 BBY

Když se Salltryn dozvěděl, že jeho otec zemřel, byl informací šokován. Účastnil se pohřbu a při smuteční hostině měl dojemný rozhovor s Wyrrgym, který se mu za všechno omluvil a chtěl jejich vztah napravit. Podle otcovy poslední vůle se novými vlastníky Arraratu stali Wyrrgy, Salltryn a Kanry s podíly, 70, 20 a 10 %. Kanry, který nechtěl mít s firmou nic společného, se svého podílu okamžitě vzdal ve prospěch Salltryna, Wyrrgy chtěl, aby se Salltryn vrátil do vedoucí pozice v Arraratu a jako důkaz s ním podíly vyrovnal. Salltryn souhlasil, ale stále nemohl uvěřit, že otec zemřel na selhání ledvin. Přesvědčil Wyrrgyho, aby zatahal za své nitky a zkusil zjistit, kde a s kým jejich otec ve dnech před smrtí byl. Po několika týdnech se díky Huttovi Grombovi dostali k záznamu z obchodního večírku na Nal Hutta, kde otec pár dní před smrtí byl. Na záznamu bylo vidět, jak nějaký Skakoan podal Arrtharukovi sklenici s nápojem, který otec vypil. Z informací k záznamu zjistili, že Skakoan nepatřil k obsluze a vlastně tam neměl co dělat. Začal pátrat po identitě Skakoana.
Wyrrgy si stihl ještě ten rok vzít za ženu Harryshu a Salltryn mu šel za svědka.

37 BBY

Demonbacca s Luccy adoptovali dívku Jessicu a přestěhovali se ze Země stínů zpět do Tyrvrarru. Salltryn byl z toho nadšený, Jess si zamiloval a dával jí jako správný strejda při nedělních rodinných obědech upíjet piva.

29 BBY

Když umřela Luccy na krevní sraženinu v mozku, obrečel to a nemohl chybět na pohřbu. Byl rád, že se zúčastnila i Jessica, a po smuteční hostině přijal pozvání do Karrambaculleku, kde se seznámil s jejím mistrem a slušně se s ním opil.

28 BBY

Salltryn se celé roky tvrdohlavě snažil zjistit, jaký Skakoan byl na večírku s jeho otcem, ale dlouho měl smůlu a navíc byl zavalen prací. Po jedenácti letech se na něj ale konečně usmálo štěstí. Dostalo se mu důvěryhodných informací, že šlo o Ugbozze, nájemného vraha. O pár týdnů později dostal tip, že vrah se má nacházet v kasínu na Balfronu. Hned o tom pověděl Wyrrgymu a oba dva se tam vydali v Bílém tesákovi. V kasinu Skakoana konfrontovali a pokusili se ho přimět, aby s nimi odešel, ovšem ten to odmítl a zavolal na ně ostrahu. Nastala mela, při které ostrahu zlikvidovali a pustili se i do Ugbozze, nehledě na svědky okolo. Zřídili ho tak, že měl na kahánku, a mučením z něj dostali, kdo si objednal smrt jejich otce. Vraždu si objednal Anhur, zločinecká organizace vedená Huttem Anaradem. Salltrynovi to ale nestačilo a jako finální satisfakci Ugbozzovi strhnul a o zem rozmlátil dýchací masku. Oba bratři se dívali, dokud Skakoanovi, vystavenému atmosféře, která byla pro jeho rasu neslučitelná se životem, neexplodovala hlava a pak rychle zmizeli ze scény. Věděli, kdo stál za smrtí jejich otce, ale pomstít se přímo Anaradovi bylo nemožné. Bratři se tedy rozhodli, že mu co nejvíce uškodí obchodně. O incidentu v kasínu nikdy nikomu neřekli a více o něm nehovořili ani spolu.

22 BBY

Klonové války se ukázaly jako obrovská obchodní příležitost pro Arrarat, ale Salltryna to nijak netěšilo a byl signatářem protiválečného aktu, který dali dohromady senátoři Organa a Mothma.
Společně s Kanrym pak odřídili Katárnka s nákladem čtyř N-1 z Naboo na Miu Leptonis IV. Wyrrgy, který stíhačky koupil od Hutta Borvo, jim dělal doprovod s Krayt's Scream. Krátce na to se Kanry vzdal své pozice v Arraratu a dal svůj podíl Salltrynovi. V návaznosti na to se Wyrrgy vzdal části svého podílu a Salltryn rázem vlastnil polovinu Arraratu a byl Wyrrgymu rovnocenným partnerem a jeho slovo mělo ve firmě stejnou váhu. Hodilo se to, protože Wyrrgy se následně začal stále méně angažoval ve vedení firmy a čím dál tim víc ve válce a všechno rozhodování a vedení spadlo na Salltryna. Tomu se podařilo pokrýt nejlukrativnější trendy toho období a vydělat dost peněz. Začal pořádně makat na firemním PR a Arrarat začal přispívat na charitu pro oběti, sirotky klonových válek.

19 BBY

Když se roznesla zpráva, že Konfederace si našla cestu na Kashyyyk a náčelník Tarfful začal svolávat bojovníky ke Kachirhu, byl Salltryn jedním z odvážlivců, co šli s náčelníkem Snurrkem bránil svou domovinu. Během příprav na bitvu tak propásl útok zygerrianských otrokářů na své město a přílet Demonbaccy i Wyrrgyho a jeho klonové jednotky. Pár hodin před bitvou se ale s oběma náhodou potkal a byl rád, že se s nimi může v případě neštěstí aspoň naposledy rozloučit.
Při bitvě sejmul hromadu droidů a byl i vyklopen z katamaránu na šnečí tank, který výbušninami poslal do křemíkového nebe. V tanku ale vybuchla i jeho odjištěná munice a tlaková vlna poslala Salltryna do říše snů.

Občanská válka

19 BBY

Probral se až v noci, vyplavený na břehu dál od pláže Kachirha a náležitě zmatený. Jakmile se rozkoukal, všiml si, jak na pozicích pláže bojují jeho krajané s klony, a nechápal, co to má znamenat. Když boj na chvíli ustal, přemýšlel, že se k nim přesune a pomůže jim, ale záhy spatřil juggernauty a další techniku, která se na ně valila, a věděl, že je s nimi ámen. Viděl, jak první obránce opouští kryt a s pásy granátů sprintuje k prvnímu juggernautu. V nastalé mele si všiml Demonbaccy a jeho marných pokusů o odvrácení útočníků. Chtěl skočit do vody, doplavat na pláž a umřít se svým bratrancem, ale nohy měl jak z betonu a nechtěly se hnout. Když viděl, jak Demonbacca zmizel ve výbuchu, pro slzy už neviděl nic a zdrcený se po několika nekonečných minutách konečně pohnul a zmizel v lese. Šel podél břehu Vrtavy a cesta mu pěšky trvala čtyři dny. Když se dostal do Tyrvrarru, dozvěděl se od Kanryho pravdu o klonech a taky zjistil, že Wyrrgy i Demonbacca se ve zdraví dostali z planety. Salltryn to oslavil rumem v Hrbatém hroznu| a chystal se na to, co přijde dál.
Dál přišlo to, že z Wyrrgyho se stal hledaný zločinec a domů se už nevrátil. Kanry frnknul s Katárnkem a začal bojovat za svobodu. Krátce nato byl Arrarat násilně znárodněn a byla při tom zabita jeho matka. Salltryn byl bezbranný, ale dostal hořkosladkou příležitost zůstat ve vedoucí pozici rodinné firmy. Sice se musel zodpovídat Impériu, ale to věřilo, že pokud nechá oficiální vedení v jeho rukách, dobře fungující a zajeté doky a přepravní společnost budou dál fungovat a přinášet Impériu užitek a profit.
Salltryn se nějakou dobu rozkoukával, ale odvážně pak začal najímat hromadu nepotřebných pracovních sil, dětí, starců a nemocných a vychytrale si jejich potřebu pro firmu dokázal obhájit. Zachránil tak mnoho životů před očipováním v Táboře 52 a rychlou smrtí z vyčerpání. Když to šlo, podporoval bratrův odboj a celkově byl neustále jednou nohou na popravišti.

16 BBY

Salltryn byl na příkaz Impéria poslán na služební cestu do sektoru Dargon. Tam vyjednal, co měl, ale než stihl odletět domu, Huntan Hanzaren jej se svými muži polapil a omráčil. Myslel si, že jde o náhodného obchodníka bez vazeb na Impérium. Salltryn se o pár hodin později probudil v oboře na Gerlenu a místní černokněžník se ho v oboře pokoušel ulovit. Wookiee se opravdu snažil, ale v konečném důsledku neměl proti Di-Bonovi a jeho umění ovládat Sílu šanci. Po několikahodinovém boji o život byl Salltryn zahnán do kouta, krátce škrcen Silou a mrštěn proti skále. Hlavou narazil do žulového masivu, praskla mu leka a ztratil vědomí. Během pár vteřin odešla jeho duše do věčných lovišť, ale tělo si Di-Bina vzal, stáhl a maso snědl. Kůži vypreparoval a nakonec vystavil ve svém sídle na Bwyrgenu.

6 BBY

Shodou okolností se o deset let později do sídla dostal Wyrrgy s partou a měli tam docela problémy. Když si ale Wyrrgy všiml srsti, okamžitě poznal, že je Salltrynova. Propadl temné straně a v zármutku a běsu začal trhat kultisty a pronásledovat Di-Bonu. Nakonec v sídle zůstali jen Wyrrgyho parťáci. Deek vzal kůži s sebou a když měli za sebou naverbování Demonbaccy a nalezení Wyrrgyho, předal jim ostatky příbuzného.
Celá zbývající rodina se pak sešla a tyto poslední ostatky pohřbili v Poprrradu, kde to měl Salltryn zamlada nejraději, a taky proto, že na Kashyyyku by jim šlo o krk.