Salgado

Salgado byl Xexto z Trantoru, barman ve Zkurvené díře. Zvládl čepovat i dvě piva naráz, na pípě míval Duff a lokální druhy, Patriot a Taris Urquell mu nesměly přes práh.

Historie

Narodil se roku 29 BBY v horních patrech trantorské ekumenopole a měl pak ještě několik sourozenců. Války klonů si on ani jeho rodiče, poctiví výrobci rukavic s pravé kůže, pořádně ani nevšimli, stejně tak nástupu Impéria. V roce 12 BBY investoval jeho otec veškeré rodinné jmění do uhelných dolů a liboval si, jak bude za vodou, ale už o rok později díky vlně levného koksu ze Zufatu Prime prakticky o všechno přišel. Salgado, který byl k investici od počátku skeptický,1 od něj naštěstí zavčas získal část výnosů a stihl za ně koupit vlastní hospodu, díky čemuž v následujících letech držel rodinu nad vodou. Matka se rychle vrátila k šití rukavic, ale otec upadl do depresí, začal pít a Salgado tak musel své mladší sourozence živit v podstatě sám.
V roce 8 BBY mu do lokálu začal chodit Habbakuck a on si musel zvyknout na jeho podivné samomluvy,2 ale kolem roku 5 BBY už ho znal a přestal díky němu kouřit.3
Krátce po bitvě o Yavin se na vlastní nohy postavil i jeho poslední mladší bratr a Salgado tak nadále živil jen deprimovaného otce, což se dalo.