Salayrr

[„Nikdo nebude nikoho zabíjet, rozumíš? Nechci, abyste je zabili, chci, abyste jim dali ponaučení. Abyste jim zpřelámali všechny kosti v těle a nechali je ležet na chodníku v kaluži vlastní krve. Aby do konce života museli ti parchanti jezdit na kriplkáře a slintali si na košili. Aby se děti smály jejich sešívanejm ksichtům, aby prostě každej do konce jejich života viděl, co se stane, když někdo dělá v mojí čtvrti bordel.“]
- don Salayrr se dozvěděl, že má v revíru nevychovance

Don Salayrr byl Wookiee z Kashyyyku, mafián, otec Bertowa, dědeček Lurparry a strýček Kaprichozzy. Byl to světle hnědý Wookiee prostého původu, ale vybraných mravů, který se držel striktního, i když poněkud nekonvenčního mravního kodexu a měl rád doutníky, diamanty a vzpomínání na staré dobré časy. Taky rád a překvapivě dobře vařil.

Historie

Narodil se roku 303 BBY ve Rwookrrorro a i když měl starší sestru Carbonarru, vládu nad nevelkou buňkou tamní mafie po jejich předčasně zesnulém otci zdědil on jakožto schopnější dítě. Jeho sestra navíc nechtěla mít s rodinným obchodem nic společného a krátce poté, co Salayrr převzal žezlo, se s jeho svolením odstěhovala do Karrambaculleku, kde si užívala život v relativním bezpečí, daleko od možných mafiánských pletich. Salayrr jí sem tam poslal nějaké peníze, aby nebyla vyloženě chudák, ale nikdy ji tam nenavštívil a rozeběhl se v otcových šlépějích tak, že to některé jeho staré známé až dojímalo.
Svému okrsku vládl moudře a spravedlivě, střílel až pokud nebylo zbytí, a na to, co dělal, byl vlastně docela oblíbeným členem komunity. Potíral neorganizovaný zločin, dobře radil, vybíral nejmenší výpalné v dějinách, finančně podporoval Rwookrrorro Rangers a tak.
Problémy začaly kolem roku 40 BBY, kdy se v jeho revíru pokoušela usadit konkurenční mafie dona Morrelo z Kepitenochanu. Ten byl mladší, průbojnější, agresivnější a méně lpěl na tradičních postupech, a tak pomalu ale jistě vyhrával. Salayrrův plán byl jednoduchý, odstranit hlavu konkurenční společnosti bez většího krveprolití, nicméně navzdory množství pokusů o atentát se mu to nikdy nepodařilo, neboť Morrelo vždycky se štěstím vyvázl. Jejich válka pokračovala i poté, co se Republika změnila v Impérium.
V roce 28 BBY se dozvěděl, že se jeden z Rangerů nehezky zachoval k Rampepurrdě, servírce z jeho podniku, a zařídil, aby se u nich mohla stát roztleskávačkou.
Navzdory krizi kolem zotročování se ani jeden z donů nehodlal vzdát a kolem roku 15 BBY došlo k finální konfrontaci, kdy byl Salayrr zrazen svým účetním a zastřelen při návštěvě své oblíbené restaurace. Jeho metody však paradoxně přežily ty Morrelovy, neboť se na jeho pohřbu sblížili jeho syn Bertow a Morrelova dcera Merrta, kteří byli násilím znechuceni a svou dceru tedy vychovávali tak, aby všechno řešila jako ten lepší z dědečků.