Sagwen Aisling

„Takto ma tu zabudnúť! Toto im neodpustím, tí smradi ma tu nechali samú! To si už nemôžem ani zacvičit osamote v hlavnej jaskyni? Akože, viem, že niesom moc obľúbená, ale to mi len závidia, že som lepšia a makám na sebe.“
- Sagwen po evakuaci akademie, kdy na ni bylo zapomenuto

Sagwen Aisling byla Miraluka z rodu Aisling, studentka tajné enklávy na Miu Leptonis IV a později učitelka na své domovské planetě.

Jméno: Sagwen Aisling
Rasa: Miraluka
Datum narození: 39 BBY
Planeta narození: Alphereidies
Barva meče: oranžová
Frakce: Konfederace, později Duhoví rytíři
Mistr: Sev'rance Tann, později Champbacca

Vzhled

Byla střední postavy, ovšem s tělem vypracovaným častými akrobatickými tréninky. Tvář měla vesměs obyčejnou, jen její rty byly výrazně červenější, a to si je nijak nebarvila. Nebyla nijak výrazně vyvinutá a i to málo radši schovávala pod tuniku.
Na hlavě jí rašily kratší hnědé vlasy, které jí často lezly do tváře a ona se je snažila potřásáním hlavou dostat pryč. Ráda nosila pohodlné oblečení v odstínech oranžové a žluté barvy, přes oči měla permanentně tmavou pásku a boty nosila čtyřiatřicítky.

Povaha

Vzorná, pilná1 a aktivní (někdy až příliš)2 studentka, která byla schopná naučit se telefonní seznam Theedu, pokud jí to někdo nakázal, a odhodlaná naučit se chemické složení léku proti tatooinské prašné chřipce, co kdyby se jí to někdy hodilo. Byla zvědavá, někdy docela otravným způsobem, a vědomosti nasávala jako houba. Pobyt v temné akademii pod temnou mistryní z ní udělal trochu zakřiknuté a lehce paranoidní dítko, které snadno propadalo frustraci,3 ale to se naštěstí s mistrem druhým docela zlepšilo a ona pak byla zcela normální součástí společnosti. Dokonce pak začala i trochu pít, i když většinou jen zelenou.
Na stará kolena se věnovala učení, aby z jejích nemalých vědomostí něco měli i druzí, a i pak si uchovala svůj legrační dialekt,4 který byl velmi podobný nářečí kolonistů z Talusu a obyvatel Petržaľky.

Rodina

Pocházela z dlouhého, ovšem nikdy neevidovaného rodu Miraluk, který založila Aywen Aisling, rytířka Jedi z dob sithských válek a autorka holocronu z Ittummi. Od vlastní rodiny byla odebrána jako malá, matku, dlouhodobě nezaměstnanou módní návrhářku, si nepamatovala vůbec, otcem byl Nowen Aisling, u nějž si z dětství pamatovala jen to, že pil.5
Manžel Q'Senio, syn Raywen.
Nevlastní poloviční sestra Banana Brannigan a další, neboť její otec chytil na stará kolena druhou mízu.

Důležité vztahy

  • Sev'rance Tann, temná akolytka hraběte Dooku, která ji učila užívat Sílu.
  • Champbacca, bývalý mistr Jedi, který její výcvik obohatil o zkušenosti s přežíváním v extrémních podmínkách a využíval ji mimo jiné jako chodící databázi.
  • Nina Michaelis, školnice v akademii, která v ní spatřovala svoji protégé, neboť nikdo jiný nedělal úkoly tak svědomitě a většina je vlastně nedělala vůbec.

Dovednosti

Díky silnějšímu spojení se Silou viděla ještě lépe než zbytek její rasy a dokázala na dálku manipulovat i s předměty, které se nacházely mimo její přímý dohled, například za stěnou nebo na druhé straně zavřených dveří. Velmi ráda a rychle se učila nové věci, zejména techniky užívání Síly a historii řádů, a od první mistrové pochytila značné znalosti vojenské taktiky. Dokázala imitovat řev některých legendárních netvorů a amplifikovat ho Silou, což se hodilo při zastrašování nepřítele. V boji preferovala užívání Síly nad bojem se svým mečem, ale v případě nutnosti se jím dokázala celkem účinně bránit, a to formou soresu s prvky ataru. Postupem času se naučila i docela obstojně pilotovat, i když i nadále raději využívala služeb asistenčních droidů.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se do tristně chudé rodiny knihovníka a jeho nezaměstnané manželky. Jako každý příslušník své rasy viděla pomocí Síly, ale už v raném dětství se začalo ukazovat, že je ještě vnímavější než její vrstevníci, a byla tak horkým kandidátem na výcvik u Luka Sene. V sedmi letech způsobila menší incident, kdy se nepohodla s kamarádem a třískla s ním o podlahu, aniž by se ho dotkla, načež její učitel kontaktoval Chrám Jediů na Coruscantu s tím, že ti si s ní poradí spíš než knihovníci. Zprávu však zachytil mistr Dooku, který tou dobou Řád opouštěl, a místo aby ji přeposlal dál, rozhodl se zapojit malou Miraluku do svého programu výcviku temných akolytů.
Sagwen tedy vyzvedla Rhek Tei a odvezla ji na Limpi, kde se malá Miraluka stala jedním z prvních cvičenců tajné enklávy. Učila ji přímo tamní velitelka, Chisska Sev'rance Tann, která rozšířila její obzory o techniky, které víc než zaváněly temnou stranou, ale Sagwen se spíš upnula k samostudiu historie a dalších věd a pokušení temné strany relativně slušně odolávala. Zatímco její rozšiřující se akademický záběr Sev'rance naprosto schvalovala, její neochotu propadnout temné straně už tak ráda neviděla a raději svůj čas věnovala Na'rekovi, který měl v tomto směru větší potenciál.
Sagwen tak byla nadále učena jen příležitostně a příliš často se pro svou plachost nevídala ani s dalšími studenty v zařízení. Při obědech si občas sedla k Laně Tei nebo Fosh Linn, nicméně žádné větší přátelství z toho nebylo. Když se v roce 29 BBY enkláva stěhovala na Miu Leptonis IV, byla z toho Sagwen nadšená, protože to znamenalo nové prostředí, a na cílovém měsíčku byla chvíli skutečně výrazně spokojenější. V roce 28 BBY si konečně postavila světelný meč, takže pak mohla za dozoru Sev'rance šermovat s Na'rekem a dalšími, ale záhy ji opět začalo ubíjet, jak se ji instruktoři snaží strhnout na temnou stranu. Její sebevědomí tak značně trpělo a paranoia byla naopak slušně živena, protože i když byla její mistrová často pryč, měla Sagwen pocit, že ji pořád sleduje.
Velkou oporu našla po roce 25 BBY v Nině Michaelis, nové vychovatelce. V následujících měsících se od ní mnohé naučila a začala jí věřit natolik, že se jí s ledasčím svěřovala. Z nově příchozích studentů jí většina naháněla hrůzu, snad jen s Alvinem byla ochotná dlouhodoběji komunikovat.
Krátce po začátku války klonů byla akademie nalezena mistry Champbaccou a Con-Denyzzem, kteří ji ve spolupráci s Ninou evakuovali a následně neutralizovali. K operaci nicméně došlo za přítomnosti Sev'rance, takže Sagwen nebylo možné bezpečně informovat o chystané evakuaci a ona zůstala v hangáru a domnívala se, že na ni Nina zapomněla. Záhy však byla svědkem finálního souboje mezi Champbaccou a Sev'rance s Na'rekem, do nějž zasáhla hozenou bednou a přispěla tak k vítězství chlupatého mistra. Když byli oba temní poraženi, Wookiee s ní hodil řeč a pochopil, že není zdaleka tak zkažená jako zbytek obránců, a nabídl jí záchranu. Sagwen přijala a po menším hysterickém záchvatu, když v hlavní jeskyni spatřila posekaná těla svých bývalých spolužáků, se skutečně zachránit nechala.
Následně pomohla Champbaccovi se zpřístupněním některých tajných souborů v akademické databázi, ukázala mu holocron Darth Nihiluse a dopravila ho v Jungle Jetu na Oxirf'lanier, kde zachránili Jessicu Karnis ze spárů Algernnon de Bray a před posledním soudem Ruukiho Arssadriho a kde ji přijal za svou neoficiální učednici. Na oběžné dráze pak na palubě Majesticu dostala k ruce pilotního droida PVP-6 a od mistra první úkol: zaletět do baru Barvy duhy v Oblačném městě na Bespinu pro jeho bývalou padawan a generátor kvantové díry. S úkolem jí pomohla Nina, s níž si pěkně vysvětlily to nedorozumění při evakuaci, a společně nejen vyzvedly, co měly, ale ještě získaly posily v podobě Mii Mahariel a Jeffa Breena.
Její první výlet do přírody proběhl poněkud dramatičtěji, neboť ji nový mistr vyhodil z Jungle Jetu nad jezerem a doufal, že si nácvik přežívání v džungli užijí, což se tak docela nestalo. Sagwen zpanikařila, utekla a chvíli se domnívala, že ji chce zabít, ale nakonec si to vysvětlili a pak spolu ještě několikrát šli na sever. Nejdřív ale museli na druhém výletě překonat další problematické aspekty pobytu v divočině.6 Ještě v témže roce poprvé navštívila Kashyyyk, konkrétně knihovnu ve Rwookrrorro, odkud na poslední chvíli dorazila do Karrambaculleku a zachránila Jessicu, Champbaccu a jeho nově nalezeného syna před rozlícenými vesničany.
O pár týdnů později se účastnila mise na Azoam, kde pomohla s osvobozením vězňů z tábora v Rultu, spatřila v trávě Keisell Swonn a nakonec vedla jednotku partyzánských diverzantů proti invazním jednotkám Obchodní federace. Spřátelila se při tom s Azoany Che a Gevarou, kteří jí od té doby posílali pohledy.
V roce 21 byla jmenována akademickým nástěnkářem7 a její pověst šprtky již byla dokonale neochvějná. Často se škádlila se Simbaccou,8 ale tato rivalita byla vesměs předstíraná a velmistr si na ni rozhodně nemohl stěžovat.
Po zbytek války plnila nejrůznější úkoly, mimo jiné infiltrovala coruscantský ples za účelem kontaktování starého známého jejího mistra,9 a s velkou radostí studovala holocrony dovezené Jessicou a Simbaccou z rozličných míst.10 Byla také svědkem toho, když si Nina poprvé nabrnkla opilého Jeffa.11
V posledních dnech války klonů se účastnila výsadku na Kashyyyk, kde znovu navštívila Karrambacullek a později s kolegy vyrazila zneškodnit pyrogelové hlavice namířené na Kachirho. Ačkoliv se neúčastnila přímo bitvy na mýtině, její podíl na úspěchu celé akce byl nezanedbatelný, neboť společně s Wyrrgym obsluhovala trebuchet.

Občanská válka

Rozkaz 66 přežila, ale rezonance smrtí v Síle ji na nějakou chvíli téměř oslepily.12 S ostatními přeživšími se pak nějakou dobu skrývala v Chlouppkově dílně u Tyrvrarru a ochutnala tam trochu banánovice. Když pak její mistr vyrazil varovat vesnice, zůstala s větší skupinkou pod vedením slečny Brannigan a přispěla k jejich zdárnému odletu z planety tím, že při útoku na ztroskotaný tým Tango-12 vyděsila klony imitací řevu terentateka. Tato imitace byla tak dokonalá, že přilákala terentateka skutečného, nicméně i tak se jim podařilo uprchnout a dostat se na palubu Jolly Jedie, kde se setkali s menší skupinou, která mezitím zachraňovala Jessicu a Woallca z Agleru.
Dobu temna trávila stejně jako ostatní akademikové převážně v úkrytu na základně, ale občas se podívala i ven, například když se zastavili na kus řeči s imperiálním důstojníkem, který v zahradě choval ysalamirie.13
Když byl koncem roku 15 BBY její mistr zajat Inkvizicí, pokoušela se ho najít, ale ani její zrak na to nestačil a musely být využity jiné metody. Ačkoliv se stejně jako jiní chtěla účastnit záchranné akce, uznala, že mistr by jí to nejspíš zakázal, zůstala v enklávě a připravovala se na přílet raněných.
Po rozpadu akademie byla čerstvě slepým Champbaccou symbolicky pasována na rytíře a spolu s ním a M'Keshem ve vylepšeném Silver Fletcheru zamířili na Alaris Prime, kde ho učila vidět pomocí Síly14 a kde se jejich cesty nakonec rozešly. Vrátila se na Alphereidies, dodělala si pedagogické minimum a začala pracovat jako učitelka na základní škole.15 Po nocích však rovněž studovala u Luka Sene a roku 10 BBY se seznámila s Q'Seniem, kterého si o osm let později vzala. V roce 6 BBY se znovu setkala se svým otcem, což se v následujících třech letech ještě párkrát opakovalo, povětšinou se stejnou mírou společenské trapnosti.
Ač byl její vztah s Q'Seniem láskyplný, rozhodně nebyl nijak živočišný a přistupovali k němu spíše pragmaticky. Až 10. 9. 0 ABY se Sagwen místo obvyklého večerního studia starých textů zvedla, zatáhla ho do ložnice a byla z nějakého jemu nepochopitelného důvodu bezprecedentně přímočará.
O devět měsíců později se jí narodil jediný syn, Raywen, o kterého se po odeznění panického záchvatu starala naprosto perfektně.

Expandované universum

V původním kánonu se s Champbaccou nejdřív stavila na Kashyyyku za tchánem16 a zemřela šestnáct let po bitvě o Yavin, když bránila Karrambacullek před nájezdem otrokářů.17

d20

Jedi Consular 5 / Jedi Scholar 3 / Sene Seeker 2
Enhance Senses +15, Knowledge (history, Jedi lore, Sith lore) +15, Move Object +15, See Force +15, Knowledge (tactics, wilderness lore) +11, Affect Mind +10, Force Stealth +10, Illusion +10, Farseeing +8, Search +8, Spot +8, Treat Injury +8, Pilot +6, Telepathy +6
Mind Trick, Aware, Weapon Finesse (lightsaber), Consular's Guidance, Lightsaber Defense, Living History, Improved Initiative
Skill Mastery (Enhance Senses)