Sagwen Aisling

„Takto ma tu zabudnúť! Toto im neodpustím, tí smradi ma tu nechali samú! To si už nemôžem ani zacvičit osamote v hlavnej jaskyni? Akože, viem, že niesom moc obľúbená, ale to mi len závidia, že som lepšia a makám na sebe.“
- Sagwen po evakuaci akademie, kdy na ni bylo zapomenuto

Sagwen Aisling byla Miraluka z rodu Aisling, studentka tajné enklávy na Miu Leptonis IV a později učitelka na své domovské planetě.

Jméno: Sagwen Aisling
Rasa: Miraluka
Rok narození: 39 BBY
Planeta narození: Alphereidies
Barva meče: oranžová
Frakce: Konfederace, později Duhoví rytíři
Mistr: Sev'rance Tann, později Champbacca

Vzhled

Byla střední postavy, ovšem s tělem vypracovaným častými akrobatickými tréninky. Tvář měla vesměs obyčejnou, jen její rty byly výrazně červenější, a to si je nijak nebarvila. Nebyla nijak výrazně vyvinutá a i to málo radši schovávala pod tuniku.
Na hlavě jí rašily kratší hnědé vlasy, které jí často lezly do tváře a ona se je snažila potřásáním hlavou dostat pryč. Ráda nosila pohodlné oblečení v odstínech oranžové a žluté barvy, přes oči měla permanentně tmavou pásku a boty nosila čtyřiatřicítky.

Povaha

Vzorná, pilná1 a aktivní (někdy až příliš2) studentka, která byla schopná naučit se telefonní seznam Theedu, pokud jí to někdo nakázal, a odhodlaná naučit se chemické složení léku proti tatooinské prašné chřipce, co kdyby se jí to někdy hodilo. Byla zvědavá, někdy docela otravným způsobem, a vědomosti nasávala jako houba. Pobyt v temné akademii pod temnou mistryní z ní udělal trochu zakřiknuté a lehce paranoidní dítko, ale to se naštěstí s mistrem druhým docela zlepšilo a ona pak byla zcela normální součástí společnosti. Dokonce pak začala i trochu pít, i když většinou jen zelenou.
Na stará kolena se věnovala učení, aby z jejích nemalých vědomostí něco měli i druzí. A i pak si uchovala svůj legrační dialekt3, který byl velmi podobný nářečí kolonistů z Talusu a obyvatel Petržaľky.

Rodina

Pocházela z dlouhého, ovšem nikdy neevidovaného rodu Miraluk, který založila Aywen Aisling, rytířka Jedi z dob sithských válek a autorka holocronu z Ittummi. Od vlastní rodiny byla odebrána jako malá, matku nikdy nepoznala, otcem byl Nowen Aisling, u nějž si pamatovala jen to, že pil4, a se kterým se v dospělosti přinejmenším jednou setkala.
Manžel Q'Senio, syn Raywen.
Nevlastní sestra Banana Brannigan a nejspíš i nějací další sourozenci, neboť její otec chytil na stará kolena druhou mízu.

Důležité vztahy

  • Sev'rance Tann, temná akolytka hraběte Dooku, která ji učila užívat Sílu.
  • Champbacca, bývalý mistr Jedi, který její výcvik obohatil o zkušenosti s přežíváním v extrémních podmínkách a využíval ji mimo jiné jako slušnou databázi.
  • Nina Michaelis, školnice v akademii, která v ní spatřovala svoji protégé, neboť nikdo jiný nedělal úkoly tak svědomitě a většina je vlastně nedělala vůbec.

Dovednosti

Díky silnějšímu spojení se Silou viděla ještě lépe než zbytek její rasy a dokázala na dálku manipulovat i s předměty, které se nacházely mimo její přímý dohled, například za stěnou nebo na druhé straně zavřených dveří. Velmi ráda a rychle se učila nové věci, zejména techniky užívání Síly a historii řádů, a od první mistrové pochytila značné znalosti vojenské taktiky. Dokázala imitovat řev některých legendárních netvorů a amplifikovat ho Silou, což se hodilo při zastrašování nepřítele. V boji preferovala užívání Síly nad bojem se svým mečem, ale v případě nutnosti se jím dokázala celkem účinně bránit, a to formou soresu s prvky ataru. Postupem času se naučila i docela obstojně pilotovat, i když i nadále raději využívala služeb asistenčních droidů.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se do tristně chudé rodiny knihovníka a jeho nezaměstnané manželky. Jako každý příslušník své rasy viděla pomocí Síly, ale už v raném dětství se začalo ukazovat, že je ještě vnímavější než její vrstevníci, a byla tak horkým kandidátem na výcvik u Luka Sene. V sedmi letech způsobila menší incident, kdy se nepohodla s kamarádem a třískla s ním o podlahu, aniž by se ho dotkla, načež její učitel kontaktoval Chrám Jediů na Coruscantu s tím, že ti si s ní poradí spíš než knihovníci. Zprávu však zachytil mistr Dooku, který tou dobou Řád opouštěl, a místo aby ji přeposlal dál, rozhodl se zapojit malou Miraluku do svého programu výcviku temných akolytů.
Sagwen putovala na Miu Leptonis IV, stala se jedním z prvních cvičenců tajné enklávy a učila ji přímo tamní velitelka, Chisska Sev'rance Tann. Ta rozšířila její obzory o techniky, které víc než zaváněly temnou stranou, ale Sagwen se spíš upnula ke studiu historie a dalších neutrálnějších věd a pokušení temné strany relativně slušně odolávala. Velkou oporu přitom našla v Nině Michaelis, tamní vychovatelce. Její sebevědomí však značně trpělo a paranoia byla naopak slušně živena.
Krátce po začátku války klonů byla akademie nalezena mistry Champbaccou a Con-Denyzzem, kteří ve spolupráci s Ninou akademii evakuovali a následně neutralizovali, nicméně na Sagwen bylo při útěku zapomenuto a ona zůstala v hangáru. Tam byla svědkem finálního souboje mezi Champbaccou a Sev'rance s Na'rekem, do nějž zasáhla pouze hozenou bednou. Když byli oba temní poraženi, Wookiee s ní hodil řeč a pochopil, že není zdaleka tak zkažená jako zbytek obránců, a nabídl jí záchranu. Sagwen přijala a po menším hysterickém záchvatu, když v hlavní jeskyni spatřila posekaná těla svých bývalých kolegů, se skutečně zachránit nechala.
Následně pomohla Champbaccovi se zpřístupněním některých tajných souborů v akademické databázi a dopravila ho v Jungle Jetu na Oxirf'lanier, kde zachránili Jessicu Karnis ze spárů Algernnon de Bray a před posledním soudem Ruukiho Arssadriho a kde ji oficiálně přijal za svou neoficiální učednici. Na oběžné dráze pak na palubě Majesticu dostala k ruce pilotního droida PVP-6 a od mistra první úkol: zaletět do baru Barvy duhy v Oblačném městě na Bespinu pro jeho bývalou padawan a generátor kvantové díry. S úkolem jí pomohla Nina a společně nejen vyzvedly, co měly, ale ještě získaly posily v podobě Mii Mahariel a Jeffa Breena.
Její první výlet do přírody proběhl poněkud dramatičtěji, neboť ji nový mistr vyhodil z Jungle Jetu nad jezerem a doufal, že si nácvik přežívání v džungli užijí, což se tak docela nestalo. Sagwen zpanikařila, utekla a chvíli se domnívala, že ji chce zabít, ale nakonec si to vysvětlili a pak spolu ještě několikrát šli na sever. Nejdřív ale museli na druhém výletě překonat další problematické aspekty pobytu v divočině5. V témže roce poprvé navštívila Kashyyyk, konkrétně knihovnu ve Rwookrrorro, odkud na poslední chvíli dorazila do Karrambaculleku a zachránila Jessicu, Champbaccu a jeho nově nalezeného syna před rozlícenými vesničany.
O pár týdnů později se účastnila mise na Azoam, kde pomohla s osvobozením vězňů, spatřila v trávě Keisell Swonn a nakonec vedla jednotku partyzánských diverzantů proti invazním jednotkám Obchodní federace. Spřátelila se při tom s Azoany Che a Gevarou, kteří jí od té doby posílali pohledy.
V roce 21 byla jmenována akademickým nástěnkářem6 a její pověst šprtky již byla dokonale neochvějná. Často se škádlila se Simbaccou7, ale tato rivalita byla vesměs předstíraná a velmistr si na ni rozhodně nemohl stěžovat.
Po zbytek války plnila nejrůznější úkoly, mimo jiné infiltrovala coruscantský ples za účelem kontaktování starého známého jejího mistra8, a s velkou radostí studovala holocrony dovezené Jessicou a Simbaccou9. Byla také svědkem toho, když si Nina poprvé nabrnkla opilého Jeffa10.
V posledních dnech války klonů se účastnila výsadku na Kashyyyk, kde znovu navštívila Karrambacullek a později s kolegy vyrazila zneškodnit pyrogelové hlavice namířené na Kachirho. Ačkoliv se neúčastnila přímo bitvy na mýtině, její podíl na úspěchu celé akce byl nezanedbatelný, neboť společně s Wyrrgym obsluhovala trebuchet.

Občanská válka

Rozkaz 66 přežila, ale rezonance smrtí v Síle ji na nějakou chvíli téměř oslepily11. S ostatními přeživšími se pak nějakou dobu skrývala v Chlouppkově dílně u Tyrvrarru, načež s větší skupinkou přemohli tým Tango-12 a dostali se na palubu Jolly Jedie společně s menší skupinou, která zachraňovala Jessicu a Woallca z Agleru.
Dobu temna trávila stejně jako ostatní akademikové převážně v úkrytu na základně, ale občas se podívala i ven, například když se zastavili na kus řeči s jistým imperiálním důstojníkem, který v zahradě choval ysalamirie12.
Po rozpadu akademie zamířila s čerstvě slepým Champbaccou a M'Keshem ve vylepšeném Silver Fletcheru na Alaris Prime, kde ho učila vidět pomocí Síly13 a kde se jejich cesty nakonec rozešly. Někdy před rokem 10 BBY se vrátila na Alphereidies, dodělala si pedagogické minimum a začala pracovat jako učitelka na základní škole14. Po nocích však rovněž studovala s Luka Sene a seznámila se s Q'Seniem, kterého si později vzala a se kterým měla jednoho syna, Raywena. Její další osud není znám, ale s mistrem už se nikdy nesetkali15.

Expandované universum

V původním kánonu se s Champbaccou z nějakého důvodu nejdřív stavila na Kashyyyku za tchánem16 a zemřela šestnáct let po bitvě o Yavin, když bránila Karrambacullek před nájezdem otrokářů17.

d20

Jedi Consular 5 / Jedi Scholar 3 / Sene Seeker 2
Enhance Senses +15, Knowledge (history, Jedi lore, Sith lore) +15, Move Object +15, See Force +15, Knowledge (tactics, wilderness lore) +11, Affect Mind +10, Force Stealth +10, Illusion +10, Farseeing +8, Search +8, Spot +8, Treat Injury +8, Pilot +6, Telepathy +6
Mind Trick, Aware, Weapon Finesse (lightsaber), Consular's Guidance, Lightsaber Defense, Living History, Improved Initiative
Skill Mastery (Enhance Senses)