Sadin Sax

„Zabavte mi někdo ten zapalovač a zavřete mu klapačku, nebo ho zapálim!"
- Sadin se rozčiluje nad Wyrrgyho remcáním

Sadin Sax se narodil jako citlivý k Síle do rodiny žijící na Coruscantu. Po popravě rodičů a uvěnění Impériem se přidal k odboji pod vedením Wyrrgyho. Pomáhal s osvobozením mistra Woallca Con-Denyzze. Byl zajat inkvizitorem Honndarsem a zabit na Miu Leptonis IV rytířkou Anaby.

Jméno: Sadin Sax
Rasa: člověk
Rok narození: 32 BBY
Planeta narození: Coruscant
Rok úmrtí: 7 BBY
Planeta úmrtí: Miu Leptonis IV
Barva meče: červená
Frakce: odboj, později Inkvizice
Mistr: Woallc Con-Denyzz, inkvizitor Honndars

Vzhled

Vysoká hrana, kterou by kolemjdoucí typoval na výtržníka nebo kulturistu. Vyholená hlava.

Povaha

Odvážný a tvrdohlavý cholerik

Rodina

Střední třída na Coruscantu. Rodiče za vlády Impéria tajně vydávali protiimperiální literaturu. Roku 13 BBY byli veřejně popraveni.

Dovednosti

Rváč střední váhy, který to uměl s pěstmi a i s nožem. Nebál se schytat rány a byl i přes svou nezkušenost úctyhodný šermíř.

Životopis

Před rozkazem 66

Narozen ještě za dob Republiky si jako dítě pamatoval majestátní flotily odlétající z doků do bojů během klonových válek. Nikdy nezapomněl na příběhy a výjevy rytířů Jedi, ke kterým jako malý vzhlížel. Jeho rodiče tušili, že je citlivý k Síle, ale nikdy jej nevzali do Chrámu, protože o něj nechtěli přijít.
Od puberty lpěl hodně na svých fyzických schopnostech a nevěda o svém potenciálu v Síle, který mu přišel normální, se chtěl stát v dospělosti majitelem fitness centra.

Občanská válka

Tyto sny mu rozbilo probuzení do reality, když jeho rodiče zatklo Impérium pro šíření anekdot mířených proti Císaři. Bližší vyšetřování ukázalo, že jeho rodiče tiskli tajně protiimperiální literaturu, za což byli posléze odsouzeni neuvěřitelně tvrdě a popraveni. Ve víře, že ztratil vše, co mu bylo drahé, si slíbil, že se Impériu pomstí.

12 BBY
Po vykradení imperiální banky na Kuatu byl zadržen a uvězněn v imperiálním pracovním táboře na Fisupu VI.

10 BBY
Přidal se k rebelujícím vězňům pod vedením Wyrrgyho a utekl s nimi z pracovního tábora.

9 BBY
K němu, Wyrrgymu, Deekovi, Jergovi, Voh-Jinovi a Gurrgurovi se přidali Kody-Kann Tonewy a Pacclo Piccazso.

8 BBY
Pomáhal skupině s misí na Lictoru a po osvobození mistra Denyzze s ním odletěl na Unkan 2, kde začal jeho výcvik v Síle.
Po nějaké době odletěl od skupiny, aby pro ni získal potřebné zásoby. Během toho byl však přepaden imperiálními jednotkami pod vedením inkvizitora Honndarse, kterým o jeho odletu řekl Gurrgur. Byl zajat a následně dlouze mučen. Když už nedokázal bolest dál snášet, unikl jí tím, že propadl temné straně Síly. Honndars jej poté začal cvičit.
Při jednom z tréninků přišel Sadin v rouchu pro něj pohodlněji upraveném. Netušul však, že tím v Honndarsovi něco spustí a ten jej „za trest“ přetne světelným mečem. Sadin umíral, ale smrt mu byla odepřena a byl z něj vytvořen kyborg. Většina jeho těla, ruce a nohy, až na část trupu, byla nahrazena protézami. Jeho život byl o to více spojen s Honndarsem.

7 BBY
Byl součástí úderného týmu inkvizitorů, kteří se letěli vypořádat s Denyzzem a jeho skupinou na Miu Leptonis IV. Ač to nebyl ani rok od začátku jeho výcviku, zkřížil meč s mnohem zkušenější rytířkou Jedi Anaby, která ho proti všem předpokladům nedokázala tak snadno porazit. Během souboje mezi nimi probíhal zkratkovitý rozhovor, během kterého zakolísala jeho víra v temnou stranu, což Anaby využila a uštědřila mu smrtelný zásah. Zemřel klidný a vyrovnaný se Silou.