Rwookyavick

Rwookyavick bylo město na Kashyyyku, nejseverněji položené permanentní osídlení na planetě. Nacházelo se na pobřeží a díky četným horkým pramenům představovalo oázu života uprostřed nehostinné tundry a v tamních iglú bylo možno nalézt mnoho šikovných stavitelů lodí. Jeho obyvatelstvo se živilo téměř výhradně rybolovem a lovem ledních medvědomutů a velrybomutů a pocházel odtamtud fotbalový klub Rampouši z Rwookyavicku.
Nejbližšími městy byl Zhamberrk na jihovýchodě a Mzzinchaleft na východě, ovšem do obou to bylo i na prasopsím spřežení pěkných pár dní zmrzlou pustinou.

Historie

Podle legend bylo město založeno někdy v době prvních praotců, údajně těmi drsnými chlupáči, co nechtěli s praotcem Angakkuckem táhnout na teplý jih. V roce 6300 BBY se stalo kapitolem severního království, neboť sjednotitel severských rybářů, král Nanuck z rodu Nanwooků, pocházel právě z něj a vybral si ho jako své sídlo.
Status jednoho z nejdůležitějších měst na planetě si ale Rwookyavick neudržel příliš dlouho, protože už za pár století přešla většina moci do Rwookrrorro a jednotlivá království včetně toho severního přestala existovat. Pořád patřilo k oblíbeným turistickým destinacím, nikoliv však k permanentnímu žití, což se odrazilo i ve faktu, že velká část obyvatelstva kolem roku 3900 BBY využila příležitosti a na kolonizačních lodích se přesunula na příjemnější Kwookrrr. Ti, co zůstali, si pak vybudovali zaslouženou reputaci samotářů, jejichž náčelník u Poradní skály většinou vystupoval proti čemukoliv, co zrovna navrhovali ti ostatní.
S koncem války klonů a začátkem systematického zotročování planety Impériem se většina drsnějších starousedlíků rozhodla město opevnit, bránit ho zuby drápy a relativně se jim to dařilo. Kashyyycký odboj pro ně jakožto pro suverény nebyl příliš atraktivní a radši se Impériu postavili sami, s harpunami a cepíny.
Kolem bitvy o Yavin se už jednalo o vysloveně zanedbatelné město, kde několik obyvatel využívalo toho, že se tam otrokářům kvůli zimě moc nechce.

Rodáci