Rwookrrorro

Rwookrrorro bylo město na Kashyyyku. Od dávných dob sloužilo jako planetární kapitol a narodili se tam samí významní chlupáči, například Wyrrgy a Bacca. Pocházely odtamtud také dva přední týmy fotbalové ligy, Roztoči a Rangers. Ve městě se nacházely mimo jiné obrovská knihovna, jediný nonstop s pivem na planetě a vojenská akademie.
Zhruba třicet kilometrů na jihozápad leželo město Tyrvrarr, stejně daleko na východ Okikuti. Za předměstí a čtvrť Rwookrrorro byl považován nedaleký Kepitenochan, kde stával vládní strom.

Historie

Bylo založeno kolem roku 6000 BBY na místě, kde se stýkaly hranice tří prastarých království. Výstavbu inicioval král Chimalpopocca z toho východního, ale stejnou měrou se na něm podíleli i král Nanuck ze severu a královna Shoshawna ze západu. Město mělo sloužit jako pojistka, že spolu nebudou válčit, a fungovalo to přímo dokonale. Prvních pár století se na tamním trůně střídali zástupci tří hlavních urozených rodů, s příchodem Baccy a jeho čepele koncem šestého tisíciletí převzali kontrolu Cherwookové a jen tak se jí nepustili.
Kapitol přežil každé z původních království, město rostlo, získávalo na významu a brzy se navzdory loupeživým nájezdům otrokářů stalo nejdůležitějším sídlištěm na planetě. V roce 4555 BBY ho sice značně pročistila epidemie neštorrrovic, ale s návštěvou prvních zástupců Republiky o tři sta let později už bylo opět při síle, jen s výrazně oslabenou mocí aristokracie, a kolem roku 3900 BBY se tam nacházely největší vesmírné doky v celém sektoru.
V následujících tisíciletích poklidně prosperovalo a i když mělo stále problémy s otrokáři a trochu i s mafií, neměli si jeho obyvatelé moc na co stěžovat.
Po rozkazu 66 ovšem přišlo systematické zotročování a Impérium odváželo tamní obyvatele jak do pracovních táborů po planetě, tak přímo na stavbu první Hvězdy smrti.

Rodáci