Růžový sršeň

Růžový sršeň byl frachťák z flotily Tetragonu. Měl pár kanónů, ale rozhodně se nejednalo o bojovou loď.

Historie

Původ lodi je nejasný, dost možná byla kradená.
Nějakou dobu před bitvou o Yavin dostal Sršně Voh-Jin Sanseator Misto, jenž s ním pak cestoval po Neznámých regionech a hledal informace o krystalech kyber. Sršeň se tak podíval na Ilum a pravděpodobně i další světy v oblasti, párkrát musel utíkat před Impériem a nějakou dobu po kritické poruše motorů bezvládně letěl vesmírem, než ho pilot s maximálním úsilím opravil.
Čtyři měsíce po zničení první Hvězdy smrti přistál v hlavním městě planety Okamar, kde byl Voh-Jin zatčen za znesvěcení neznámé pamětihodnosti. Až o několik týdnů později ho odtamtud i s lodí vyzvedli hrdinové poslaní Deekem a loď zamířila v doprovodu Chlupatého kaktusu k mlhovině kolem Atalay, kterou se pokusila proletět. Řízení však od pilota na okamžik převzal Kody-Kann Tonewy, průlet se nezdařil a musela je zachraňovat posádka Kaktusu, s níž se již na oběžnou dráhu cílové planety dostali.
Sršeň byl následně kruciální při záchraně Wyrrgyho a Kaweny z poškozeného Bílého tesáku a ještě později dopravil Voh-Jina do mlhoviny Tyyyn, která se na nějakou dobu stala jeho domovem.
13. 8. absolvoval cestu na Nar Shaddaa, kam vezl hrdiny, kteří svou loď věnovali kashyyyckému odboji. Cestou sice došlo k jistým nečekaným událostem, ale loď dorazila v pořádku, jen se zastávkou u nejbližší černé díry.
Ačkoliv mohla být loď kashyyyckému odboji hodně prospěšná, Voh-Jin měl krátce poté další ze svých vizí, beze slova na ni sednul a zmizel neznámo kde, načež už Růžového sršně nikdo z hrdinů nikdy neviděl.