Růžový sršeň

Růžový sršeň byl frachťák z flotily Tetragonu. Měl pár kanónů, ale rozhodně se nejednalo o bojovou loď.

Historie

Původ lodi je nejasný, dost možná byla kradená.
Nějakou dobu před bitvou o Yavin dostal Sršně Voh-Jin Sanseator Misto, jenž s ním pak cestoval po Neznámých regionech a hledal informace o krystalech kyber. Sršeň se tak podíval na Ilum a pravděpodobně i další světy v oblasti, párkrát musel utíkat před Impériem a nějakou dobu po kritické poruše motorů bezvládně letěl vesmírem, než ho pilot s maximálním úsilím opravil.
Čtyři měsíce o zničení první Hvězdy smrti přistál v hlavním městě planety Okamar, kde byl Voh-Jin zatčen za znesvěcení neznámé pamětihodnosti. Až o několik týdnů později ho odtamtud i s lodí vyzvedli hrdinové poslaní Deekem a loď zamířila v doprovodu Chlupatého kaktusu k mlhovině kolem Atalay, kterou se pokusila proletět. Řízení však od pilota na okamžik převzal Kody-Kann Tonewy, průlet se nezdařil a musela je zachraňovat posádka Kaktusu, s níž se již na oběžnou dráhu cílové planety dostali.
Sršeň byl následně kruciální při záchraně Wyrrgyho a Kaweny z poškozeného Bílého tesáka a ještě později dopravil Voh-Jina do mlhoviny Tyyyn, která se na nějakou dobu stala jeho domovem. Poslední známou cestu absolvoval na Nar Shaddaa, kam vezl hrdiny, kteří svou loď věnovali kashyyyckému odboji.