Rurrwag

[„Žádné slitování, nepárejte se s nimi, všechny je rozpárejte!“]
- Rurrwag při naloďování na imperiální loď

Rurrwag byl Wookiee z Kashyyyku, děda Chlouppka a taky Strašlivý kapitán Warrg, který velel pirátské bandě Rudí raubíři.

Jméno: Rurrwag
Rasa: Wookiee
Rok narození: 21. 12. 472 BBY
Planeta narození: Kashyyyk
Barva očí: šedá

Stručný profil

Rurrwag byl při zničení Hvězdy smrti už starší Wookiee, ale o důchodu nepřemýšlel a už vůbec ne o tom, že by měl umřít v posteli s nohama pod peřinou. Byl spravedlivý vůdce, který vždy držel své slovo. K romantickému pirátovi měl daleko – jeho první příkaz před naloděním byl většinou [„žádné slitování, nepárejte se s nimi, všechny je rozpárejte!“] a jen zřídka dělal výjimky.

Specializace

Osobně se angažoval v naloďovacích útocích a dokonale ovládal boj s šavlí (ryykem) a střelbu z blasteru. Skvělý taktik, který uměl převzít odpovědnost a rozhodovat se ve zlomcích vteřin a nést následky. I když to byl vrahoun, který by ze zajatých dětí pekl perníčky, kdyby byly dobré, uměl si svým charismatem omotat ostatní kolem prstu.

Zajímavosti

Výškou nebrousil ani zdaleka dva metry, což bylo u Wookiů vzácné. Rád kouřil ze své dýmky a zpívá pirátské písničky.

Jak se stal Raubířem?

Tento starý Wookiee zmizel ze záznamů svého rodu již před více jak dvěma stoletími. Na Kashyyyku měl ženu Rorscharrch a syna Georrggekese, ale kvůli jeho bojovné povaze gradované trandoshanskými válkami byl i na Wookiee ostrej jak břitva. Hranici to překročilo po konci války, kdy se začal cítit zbytečně a bez smyslu života. Frustrovaný zabil omylem při hospodské rvačce, kvůli urážce své ženy, souseda a byl vykázán z domovské planety a smazán ze všech záznamů.
Krátce po jeho vyhnání se dostal do křížku právě s Rudými raubíři, jejichž tehdejšímu kapitánu naštěstí padl do oka a dostal nabídku přidat se k bandě. Jelikož neměl do čeho píchnout a pro krajany neexistoval, vyfasoval šavli a dal se vesele na pirátičinu.

Roku 197 BBY byl zvolen novým kapitánem. Od té doby nebyl ze své pozice jedinkrát sesazen a všechny pokusy o vzpouru skončily provětráním posádky přes airlock.
O svou rodinu se nijak nestaral, přeci jen byl vyhnancem a ostatní chlupáči mu byli taky u vynašeče, ale s nástupem Impéria a útlaku jeho chlupatých bratří v něm bouchly saze a nekompromisně začal s nájezdy na imperiální obchodní lodě, které se staly primárním zdrojem příjmů celé bandy. Dokonce si dovolil tolik, že zplundroval i imperiální tvrz Palpatinův vzdor se vším všudy – což zahrnovalo i prototyp imperiální korvety třídy Raider, která se stala jejich vlajkovou lodí a po mnoha drahých a podivuhodných úpravách jí bylo slavnostně předáno jméno Sandokan po její předchůdkyni.

Potenciália

Někdy po zničení druhé Hvězdy smrti se asi setká s Chlouppkem a pokusí se mu předat řemeslo, než umře, a Chlouppek po něm zdědí Ferrarita.