Ruff

Ruff byl Wookiee z Rakhuuunu, kurýr a promovaný inženýr. Měl protézu místo nohy a slabost pro vanilkový pudink.

Historie

Narodil se roku 110 BBY v Rakhuuun City jako syn pošťáka a bankovní úřednice a už od útlého dětství snil o tom, jak bude stejně jako rodiče nakládat s cennými psaními, ovšem chtěl je vozit z planety na planetu. I proto se dobře učil, aby nezbabral první hyperprostorový skok, nastoupil na Myshpullovu univerzitu v Tryskoprrrskách a vedl si tak dobře, že zanedlouho promoval jako inženýr.
Spočítal si, jaký si může dovolit úvěr, vzal si půjčku a koupil vlastního drevokocúra, načež začal létat po sektoru Mytaranor a budovat si reputaci spolehlivého kurýra. Neodmítal ani Trandoshany, čímž se mu značně rozšířilo pole působnosti a dluh mohl splácet rychleji než čekal. Příležitostně zavítal i na Mytaranor, ale to místo se mu čím dál víc hnusilo a preferoval Randon či další civilizované planety.
V roce 32 BBY byl zrovna na Trandoshe, když vypukla noc dlouhých zubů, a během překotného úprku s cenným psaním byl vojákem PogonaCorps střelen do nohy tak, že nezbylo než ji později amputovat. Ruff však nic nedbal na bolest, jen si pahýl zaškrtil a ještě za tepla donesl nemilé novinky na republikové velvyslanectví, takže mohli být do Hsskhoru vysláni vyjednavači Řádu Jediů. Následně navštívil lékaře a vybral si stylovou protézu, kterou nosil s hrdostí veterána.
Až do pádu Republiky fungoval jako kurýr, o nástupu Impéria a zotročování Kashyyyku se dozvěděl cestou z Mytaranoru, když vezl zásobu zbraní na Trandoshu. Neváhal ani vteřinu, přidal se k právě založenému kashyyyckému odboji a věnoval celý náklad Šošonskému králi. Odboji poskytoval hlavně další zásobování a od roku 14 BBY trávil hodně času na Pevnosti Boyarr, ale protože byla jeho loď ve stále horším a horším stavu, často se zapojoval i jinak, pěšky. Během té doby se spřátelil se Salasem a Terrem.
V roce 8 BBY se s nimi přihlásil jako posila pro Wyrrgyho, který chtěl osvobodit mistra Jedi z lictoru. Na lodi hrál vězně, nějakou dobu si pobyl v hibernaci a 16. 3. 8 BBY v 3:21 byl krátce po probuzení zastřelen automatickou věží při pokusu dostat se do strojovny a sabotovat hyperpohon.