Rudí raubíři

Galaxie je plná těch, kteří se snaží obohatit na úkor druhých, a vyznávají takové hodnoty, o kterých se ve slušné společnosti neodvážil nikdo ani šeptat. Jedni se věnují právničině, jiní dělají instruktory jógy.
Ti lepší z nich však skončí jako vesmírní piráti.
- začátek vyprávění o Rudých raubířích

Rudí raubíři byli pirátských sebranka, která sice nepatřila k těm nejznámějším, ale protože bylo jejím hlavním revírem Jádro, měla slušnou reputaci. Byli jako smrt a brali všechno, ale během občanské války se zaměřovali zejména na imperiální lodě. Konkurence se jim od občanské války posmívala, že je mají pod palcem smradlaví chlupáčové, a na podobné urážky byla posádka velice háklivá a docházelo kvůli tomu k mnoha rvačkám po pirátských hospodách.

Historie

Rudí raubíři byli založeni roku 263 BBY a to jako všechny pořádné pirátské bandy v Siréně na Tortuze nad poháry rumu. Jejich vlajkovou lodí se stala stařičká mandalorianská korveta, která dostala jméno Sandokan. Rozjezd měli skromný a vystřídali několik kapitánů, kteří se do historie nijak zajímavě nezapsali.
Roku 200 BBY se k Rudým raubířům přidal Wookie Rurrwag, veterán zubatých válek a vyhnanec z Kashyyyku. V roce 197 BBY byl zvolen novým kapitánem celé bandy a šlápl na plyn. Během pár výprav si vysloužil jméno Strašlivý kapitán Warrg, které se stalo nechvalně známým pojmem. Raubíři se stali známí svou nekonečnou odvahou, hýřením po výpravách a taky spotřebou prken. Airlock byl lék na všechno a za ty generace, co byl Rurrwag kapitánem, se jím vyřešila spousta pokusů o vzpouru.
Roku 87 BBY raubíři napadli loď Green Mile. Kapitán sám vedl nalodění a zabil jejího kapitána Tafara. Nejprve ale v boji vyprášil kožich mladému Wyrrgymu, kterého poté i s Tollbrremem prodal do otroctví na Chains of Freedom.
Roku 33 BBY raubíři zabloudili do Bothanského prostoru, kde na ně poslal Spynet svou speciální jednotku, aby se s nimi vypořádala. Podařilo se jim nalodit na Sandokana a prostřílet se až na můstek, ale tam se jim postavil Strašlivý kapitán Waarg se svými nejlepšími bukanýry a agenti byli i přes svůj výcvik zmasakrováni. Přežil pouze Huran Boogone, jenž se záhy stal novým raubířem.
Roku 27 BBY byl Sandokan napaden letkou lovců pirátů, Černými ohaři. Piráti je však rozstříleli na kaši a získali jejich zajatce Lurpaka Jolika.
Roku 23 BBY se významná část posádky rozhodla svrhnout velení a vzít vládu nad raubíři do svých rukou. Vypukla vzpoura, která se změnila v krvavou lázeň. Síly byly vyrovnané a na obou stranách zemřelo mnoho pirátů. Kapitánovi zachránil život Huran, který schytal kulku, která měla zabít Rurrwaga. Rurrwag a jeho věrní vzešli ze vzpoury vítězně.
Z původní posádky zbyla jen čtvrtina a banda se z toho vzpamatovávala ještě několik let.
Roku 19 BBY po bitvě o Coruscant raubíři zplundorvali republikovou korvetu a na palubě narazili na Luk'Ruka, jenž se stal jejich navigátorem.
Po vyhlášení impéria zajali imperiální loď, na jejíž palubě byl mimo jiné Rivak Toubbey. Chtěl se k pirátům přidat, a tak mu bylo vyhověno a stal se členem jednoho z výsadkových týmů.
V roce 18 BBY získal Rivak pozici proviantmistra a zavedl několik drastických reforem, které ale rapidně zvýšily jejich efektivitu, a skupina začala zase nabírat na síle a sebevědomí. Kapitán vyhrál v kartách Zaesse, který se stal raubířským kanonýrem.
Roku 17 BBY přišli raubíři o hlavního kuchaře a jako náhradu získali Tonlyho Nyna, který je okouzlil svým corelllianským králíkem s burggundskou omáčkou a bylinkovými knedlíky. Na radu Hurana posílil posádku i Gu'm Torel, kterého předtím kapitán málem zabil v hospodě.
Roku 14 BBY Zaess piráty opustil a aby se vrátil, začala posádka hrát kashyyycký fotbal.
V roce 12 BBY byl G'um zvolen bocmanem a velitelem druhého výsadkového týmu.
Roku 11 BBY se na vlastní oči přesvědčili, co udělalo Impérium s Geonosiany.
V roce 9 BBY se k bandě připojil Dante Ferron, který byl přiřazen do výsadkového týmu.
Roku 8 BBY vypsali na radu Hurana inzerát na lodního doktora, protože lodní instalatér se k tomu dlouhodobě nehodil. O pozici se přihlásila Namia Oreo, byla přijata a kapitán nikdy nepřišel na to, že je to ženská.
Roku 7 BBY napadli tvrz Palpatinův vzdor a ukradli z ní prototyp imperiální korvety Raider, ze které se stala jejich nová vlajková loď. Zdědila jméno Sandokan.
Roku 0 BBY byl Dante zvolen bocmanem a velitelem třetího výsadkového týmu. K bandě se přidal Raki R'k, kopřivák bocmana G'uma.
Dne 14. 7. 0 ABY přijali kontrakt agenta Rainbow a o den později prolétali soustavou Urma. Prokličkovali kolem imperiálních křížníků a nad planetou Karafuto udělali snímky jediné budovy, která se na povrchu nacházela. Nafocený materiál odeslali agentovi, který ho předal dál, a vyrazili do Tortugy, užít si vydělané peníze. O několik dní později prodali koordinátory hyperprostorových zkratek ke Karafutu za slušný balík a výrazně tak přispěli ke zničení Citadely.
V březnu roku 1 ABY si je přes mandalorianskou bandu Mamutomuti najal lord Tonewy a společně vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Raki R'k zemřel později toho dne kvůli svým zraněním.

Členové

Důstojníci

  • kapitán Rurrwag alias Strašlivý kapitán Warrg
  • proviantmistr Rivak Toubbey alias Pan Toubbey alias Krvavej Howl
  • navigátor Luk‘Ruk

Nižší důstojníci

  • bocman Huran Boogone, velitel prvního výsadkového týmu
  • bocman Gu’m Torel, velitel druhého výsadkového týmu
  • bocman Dante Ferron alias Limbo, velitel třetího výsadkového týmu
  • strojní důstojník Lurpak Joliko
  • hlavní střelec Zaess
  • lodní doktor Namia Oreo alias doktor Bolíto
  • hlavní lodní kuchař Tonly Nyn alias Burggundy