Rox

Rox byl člověk, padawan mistra Dmi Ata. Společně s jeho druhým padawanem a Roxovým přítelem Uv-Arem pátrali po zaniklém řádu uživatelů Síly.
Společně se jim pak podařilo ztracenou planetu nalézt a začali s jejím průzkumem.

Rox se bohužel sám vydal Temným labyrintem, při jehož průchodu zešílel a propadl temné straně Síly. Napadl jak svého mistra, tak přítele, a podařilo se mu je vyhnat z chrámu.
Sám v něm pak bádal a podařilo se mu rozluštit funkci Zřídla. Vyzkoušel na sobě jeho účinky, čímž už nebylo z jeho šílenství cesty zpět. Prohlásil se Strážcem Vědění, zotročil místní obyvatelstvo a začal s výpravami do galaxie, kde chytal uživatele Síly, dopravoval je zpět na planetu, vysával z nich s pomocí Zřídla Sílu a sám ji pak absorboval. S každým použitím Zřídla se na něm však projevovaly nepříznivé účinky a ničilo to jeho mysl. Nakonec byl dostatečně příčetný, aby s používáním Zřídla na sobě přestal, ale nebránilo mu to pokračovat v kradení Síly ostatním.

2. 9. 6 BBY
Uprostřed chrámu přistála neznámá loď s Kody-Kannem Tonewym a Voh-Jinem Sanseatorem Mistem na palubě. Rox z nich cítil velké spojení se Silou, oba je omráčil, vysál z nich Sílu a vymazal jim paměť. Než je ale stihl zabít, zasáhli stoupenci jeho bývalého mistra, vězně osvobodili a pomohli jim utéct.

18. 8. 5BBY
Na planetě přistál imperiální raketoplán s Rodennyelem Tonewym na palubě a několika imperiálními stormtroopery. Vzali chrám ztečí, ale během několika okamžiků byli stormtroopeři mrtvi Roxovou rukou. V Rodennyelovi cítil napojení na živoucí Sílu, a tak jej zajal v úmyslu na něj použít Zřídlo.
Zanedlouho poté se na planetu zřítila loď s Wyrrgym, Deekem, Chlouppkem, Kodym a Voh-Jinem. Roxovi přisluhovači je zajali, ale při přesunu do chrámu konvoj napadly síly Dmi Ata a jeden z vozů se jim podařilo přemoci. Když do chrámu dorazil spoutaný Wyrrgy s Deekem, druhého nechal zavřít v žaláři a prvního vzal s sebou k Rodymu a začal z jejich mysli získávat informace, co se dělo v okolním vesmíru.
Byl vyrušen příchodem zbytku cizinců. Dali se spolu do křížku a po dlouhém souboji Roxovi Wyrrgy uštědřil finální úder svým ryykem a Rox po desítkách let šílenství a touze po větší a větší moci vydechl naposled.