Ronual Durgun

„Tohle už nesešiju.“
- Ronie, hledě na prostřelenou hlavu parťáka B’liho

Ronual Durgun, pro přátelé Ronie, byl feeorinský Mandalorian, bojový medik a později majitel a hostinský v podniku Modrý Mandalor na Nar Shaddaa. Stal se otcovskou figurou pro Emily, kterou od jejích pěti let vychovával.

Jméno: Ronual Durgun, Ronie
Rasa: Feeorin
Datum narození: 21. 2. 107 BBY
Planeta narození: Concordia
Barva očí: zeleno-hnědá

Vzhled

Ronie byl obrovský Feeorin měřící dva a čtvrt metru a vážící skoro metrák a půl. Měl blankytně modrou barvu pleti a zeleno-hnědé oči. Měl obrovskou sílu, samozřejmě ne takovou jako Wyrrgy, ale po letech vedení hospody se mu udělalo malé bříško, které by ale byl schopný shodit, kdyby se snažil. Neměl žádnou protézu, jen mnoho jizev různě po těle. Voněl po jasmínu a pačuli.

Povaha

Pokud se o Roniem dalo něco říct, tak to, že byl dobrosrdečný, rozvážný a nedělal ukvapená rozhodnutí. Zamlada byl hodně vznětlivý, ale s věkem a hlavně výchovou tří holek se dost změnil. Všechny holky z Vystříleného zásobníku by se za něj bez zaváhání provdaly, protože se uměl chovat k ženám a nebyl žádný hrubián. Byl neochvějně loajální a nadevše si cenil svého více jak dvacetiletého přátelství s Chlouppkem, ale ačkoliv ho byl ochotný podpořit ve všem, co si umanul, nebál se říct mu do očí, že je, když to situace vyžadovala, kokot. Měl rád mandalorianské country, Janxovku a Levhartomuta před transformací na Patriota.

Rodina

Ronual pocházel z rodiny s dlouhou mandalorianskou tradicí, která byla u příslušníků jiných ras vzácná. Zakladatelem klanu byl Zabrak Leeroy. Klan Durgun po stovky let obýval planetu Concordia a po mandalorianské občanské válce stál za Umrlčí hlídkou v jejich názoru, že je třeba zůstat u jejich válečného způsobu života.

Důležité vztahy

  • Emily Karnis, dívka, kterou měl nejdřív krátce pohlídat, ale nakonec se z toho vyklubalo patnáct let, během nichž se mu stala dcerou. Miloval ji jako dceru, choval se tak k ní a ona to vnímala stejně.
  • Chlouppek, vrstevník a nejlepší kamarád. Nikdy ho nepřestal překvapovat a i když se dlouho srovnával s tím, že se chtěl zabít, odpustil mu.

Dovednosti

Střelba a manipulace se všemi možnými i nemožnými zbraněmi, údržba bojové výstroje, znalost taktiky a bojové návyky. Zvládal pohyb s jetpackem a nebál se používat plameno- a plasmomet. Byl zručný doktor, chiropraktik a fyzioterapeut. Při zachraňování životů se naučil improvizovat a se správným vybavením byl schopný téměř zázraků. Měl nepřeberné množství poutavých historek, které uměl neméně poutavě vyprávět. Dělal nejlepší kysané zelí v galaxii, které pěstoval v Modrém Mandaloru a vlastnonožně jej šlapal.

Životopis

Před rozkazem 66

Ronie prožil své dětství nepřetržitým výcvikem, který měl formovat jak jeho tělo, tak i mysl. Mandalorianští instruktoři si brzy všimli jeho inteligence a rychlého rozhodování a po několika společných rozhovorech bylo rozhodnuto, že se stane lékařem.
Mandalorianský lékař však nesundaval zbroj ani neodkládal zbraň.

82 BBY

Po studiích se Ronie stal nenahraditelným bojovým medikem pro bandu Mamutomuti, kterým nejednou zachránil život.

60 BBY

Začínal pociťovat nevýhody, které představovala jeho dlouholetá rasa. Jeho přátelé, se kterými vyrůstal a se kterými proléval krev, mu stárli před očima a opouštěli řady Mamutomutů. Na nějakou dobu se také odtrhl, létal po galaxii a fungoval na vlastní pěst.

58 BBY

Vrátil se domů, když se doslechl, že jeho rodiče, kteří ho měli už ve vysokém věku, leží na smrtelné posteli.

57 BBY

Dostalo se mu pocty a byl přiřazen k elitnímu výcviku mandalorianských výsadkových jednotek. Po celou dobu se pohyboval na hranicích Mandalorianského prostoru a dával co proto všem narušitelům – od pirátů pro vegany. I nějakému tomu Jediovi vyprášil kožich.

40 BBY

Nálada v mandalorianské společnosti se začala pomalu zříkat válečnického způsobu života, což Ronie těžce nesl, neboť jiný neznal. Když se mu pak dostalo možnosti přidat se k Umrlčí hlídce, neváhal. Postupem času si začal všímat fanatismu, který se u jeho spolubojovníků projevoval, a ačkoliv mu byla idea Umrlčí hlídky blízká, raději je opustil.

23 BBY

Jeho reputace byla dost vysoká na to, aby byl přizván na lov sponzorovaný lordem Glimforgem.

22 BBY

Po půl roce příprav a náročného stopování stáli u jedné z největších loveckých trofejí, kraytského draka. S odměnou a lodí masa letěl na Nar Shaddaa a přemýšlel, co dál. Klonové války už byly v rozjedu.
Se svou odměnou se vydal do kasína, ve kterém se chtěl hezky pobavit, ale štěstí mu nepřálo a většinu kreditů prohrál. Zas tolik ho to netrápilo a šel to zapít do jedné zapadlé hospůdky. Po třech pivech se tam ale rozhořel spor mezi členy dvou znepřátelených gangů a vypukla rvačka. Zapojil se až ve chvíli, když mu jeden z rváčů drkl do piva a půlku vylil na vedle sedícího Wookie. Po rvačce mu Wookiee objednal nové pivo a zapovídali se spolu. Chlupáč se mu představil jako Chlouppek a po několika dalších pivech se ho zeptal, jestli by s ním nechtěl letět bojovat do soustavy Hortova kovadlina za Republiku. Ronie souhlasil, hlavně proto, že oficiální mandalorianské stanovisko znělo neutralita, a společně s Chlouppkem a jeho kamarádem, Rodianem B’lim, se vydal bránit Republiku.
Hortova kovadlina však padla a po prohře republikových vojsk zůstali uvěznění na planetě okupované Konfederací. Pokusili se o ukořistění lodi a útěk z planety, ale při tomto pokusu byl B’li zastřelen odstřelovačem a Chlouppek se obětoval, aby ostatní mohli uniknout. Zachránili se jen Ronie, ARC CT-672 „Jerremy“ a zbytek jednotky Gama-88.
Za tu krátkou dobu si vytvořil k Chlouppkovi silné pouto a zasažen jeho obětí se stáhl na Concordii.

21 BBY

Když se dozvěděl o tom, že Chlouppek unikl ze zajetí, vydal se za ním a pořádně se opili. Ronie se vrátil zpět na Concordii a sledoval se zbraní v ruce, jak se mandalorianská situace stále více zhoršuje. Informace z hlavního města Mandalore byly znepokojivé a obával se, aby ho nepřišli do něčeho zatáhnout.

Občanská válka

19 BBY

Zpráva, že ho shání Chlouppek na Nar Shaddaa, ho zastihla mimo pašerácký měsíc, ale znělo to naléhavě, a tak tam hned druhý den byl a sešel se s kamarádem U růžové kočičky. Chlupáč tam na něj čekal oháklý jako nějaký baron a brzy ho seznámil s tím, co se stalo na Kashyyyku a že je to velký špatný. Nakonec z Wookie vypadlo, že by potřeboval nouzové bezpečné místo, kam by mohl případně přesunout partu k Síle citlivých dětí, a že by to mohli spojit s Ronieho snem založit si hospodu, kterou by mu Chlouppek zaplatil.
Ronie váhal jen chvíli a brzy v Rudém sektoru našli vyhovující podlaží v jednom hezkém mrakodrapu. Chlouppek musel zas letět a vše ostatní nechal na Roniem.
Hospodu pojmenoval Modrý Mandalor. Chlouppek rovněž dodal několik galonů alkoholu z později znárodněného lihovaru na Chrchlu, a to včetně lahve prémiové chrchlovice.
Tak Ronie pověsil plamenomet na hřebík, Chlouppek mu dal čas od času vědět, že je vše v pohodě, a Impérium mu mohlo vlézt na záda. Protože si ho z jeho mandalorianských let pamatovalo spoustu bytostí, stal se Modrý Mandalor docela oblíbenou třetí čtvrtou cenovou zastávkou před a nebo po návštěvě jednoho z okolních bordelů, pro nejrůznější pašeráky a jiné profese na kraji, či dokonce za krajem zákona. K přestřelce došlo výjimečně, protože se dobře vědělo, že pan domácí to nemá rád.

14 BBY

Dostal od Chlouppka strašnou zprávu a brzy se i setkali. Dozvěděl se, že celou tu dobu byl Chlouppek schovaný v tajné enklávě, kterou před pár dny objevila Inkvizice, a zemřela mu dcera, po níž zůstala malá togrutská holčička s darem vnímat Sílu, Emily. Chlouppek požádal Ronieho, zda by mu vnučku nepohlídal, protože kde jinde by byla v bezpečí než v hospodě plné hrdlořezů?
Vrátil se až koncem roku, z hlídání se už stalo bez debat opatrovnictví a Ronie se vlastně ani moc nezlobil. Emily mu přirostla k srdci a dychtivě poslouchala jeho mandalorianské pohádky.
Několik týdnů s nimi chlupáč zůstal a pomáhal Roniemu v kuchyni, ale o pár týdnů později se na prahu Modrého Mandaloru objevila další togrutská dívka, Cae Vitthar. Přivítala se s Emily, se kterou se znala z enklávy, a vyprávěla o tom, jak pracovala s Chlouppkovým bratrancem Wyrrgym, kterého však po nouzovém přistání na Oarligu zajalo Impérium i s jeho ženou. Chlouppek začal nezřízeně pít, o to víc, když ho zastihly další nemilé zprávy, tentokrát o jeho sestře, načež to v opilosti a hluboké depresi narval s R-speederem do baráku. Ronie se o něj staral v prostorách, které měl pro vybudované pro podobné případy, ale oficiálně ho prohlásili za mrtvého.

13 BBY

Chlouppek se po několika měsících probudil z kómatu. Hned dostal vynadáno od Emily s Cae, ale dalších několik měsíců s ním aktivně pracoval na zotavení. Ronie sehnal psycholožku, ke které mu musel Chlouppek slíbit, že bude docházet. Později se ukázalo, že to byla jedna prostitutka z vedlejšího bordelu a že to mělo Roniemu dojít, když se tam s ní poprvé setkal. Sex s povídáním však Chlouppkovi očividně pomohl, takže byli nakonec spokojení všichni.

12 BBY

Chlouppek byl již v pořádku a odletěl na nějakou dobu pryč.
Ronie už od začátku udržoval zabezpečení hospody na maximální úrovni, každý vchod byl neustále monitorován, a měl i širokou síť informátorů, kteří mu řekli o všem podezřelém, co se na Nar Shaddaa seběhlo. Nyní se to plně zúročovalo, neboť po Nar Shaddaa začínali čmuchat inkvizitoři, a jelikož měl pod střechou dvě skoro rytířky Jedi, neměl žádné slitování. Třikrát oblékl svou zbroj a inkvizitorské ostatky se našly až v popelářských lodích o několik sektorů dál.

9 BBY

Objevil se Chlouppek v doprovodu Barabela Regida a mladé červené Twi’lečky jménem Kaily. Když zjistil, čím si prošli a před čím se u něj skrývají, měl chuť vyhlásit Krvavá hon na Anhur, ale Chlouppek ho přemluvil, ať se na to vykašle. Udržoval přehled o lovcích, kteří šli těm třem po krku, a ti, kteří se dostali až do Mandaloru, skončili v peci nedalekého krematoria. Všichni se zabydleli v Modrém Mandaloru na tak dlouho, jak jen to šlo, a Ronie sehnal terapeutickou péči pro Kaily ve Vystříleném zásobníku. Tušil, že mu Chlouppek hodí Kaily dřív nebo později na krk, a bokem mu lehce vyčetl, že si z něj dělá školku. Chlouppek mu ale slíbil, že teď to bude jiné, a skoro rok tam spolu všichni žili.

8 BBY

Chlouppek dostal zprávu od bratrance Wyrrgyho a neprodleně musel odletět. Vzal s sebou Regida i Kaily a na několik týdnů zmizel.

7 BBY

Chlouppek s Ještěrem odletěli pryč a nechali Roniemu na starost Kaily. Ronie si říkal, že si ji zas brzy vyzvednou, ale když už to bylo dva měsíce, bylo mu jasné, že mu k Emily a Cae přibyla další duše, o kterou se musí postarat. Naštěstí byly už obě Togruty docela odrostlé, a tak s tím neměl tolik práce.

6 BBY

Chlouppek se objevil s novými kumpány, vyprávěl, co všechno zažili, a měl v plánu se zdržet, ale zjevila se jeho sestřenka nesoucí špatné zprávy o Wyrrgym. Chlouppek se provinile rozloučil a odlétl.
Kaily se mezitím spřátelila s Chlouppkovými novými kamarády a když se rozhodli vydat dál, prosila Ronieho, aby mohla s nimi. Musela mu slíbit, že na sebe bude dávat pozor, a rozloučil se s tím, že u něj je vždy doma. Zůstaly s ním jen Emily a Cae, přičemž druhá jmenovaná po Vánocích toho roku také odešla a shledala se na domovské planetě se svým bratrem.
Ronie s Emily vedli podnik, jak nejlépe mohli, a na operačním sále Ronie zachránil několik kriminálních životů.

5 BBY

Pro Chlouppka zjistil, kde se nachází Urna nenávisti.

4 BBY

V únoru u něj objevil Chlouppek na pokraji smrti. Ronie se už ani nedivil, udělal, co bylo v jeho silách, a zachránil mu život. Když vyzvěděl, co se stalo, hrál roli ve vytvoření důvěryhodné falešné identity pro Regida, který měl sehrát důležitou roli v záchraně Wyrrgyho ze spárů Anarada Hutta.
Chlouppek se u něj od té doby čas od času zastavil, poslal vzkaz a nebo se u něj zastavil někdo z jeho kumpánů, ale už ani inkvizitoři ho neotravovali tak jako dřív.

0 BBY

Po téměř patnácti letech mlčení ho na vyhrazeném jednosměrném kanále kontaktovala Joya Brannigan a on zařídil její znovushledání s Emily, což se neobešlo bez silných emocí a létajícího nádobí, ale dobře to dopadlo. Zeltronka se své adoptivní dceři omluvila, že to tenkrát nezvládla, jako odškodné s ní chvíli cestovala po okolí a nakonec ji odkázala na povstaleckou buňku kapitána Křupky. Ronie zůstal sám, ale Zeltronka mu za léta péče o Emily samozřejmě moc hezky poděkovala.
Hospoda prosperovala, na chrhlovici se prášilo a k němu znovu po dlouhé době zavítal Chlouppek s mazlíčkem Barrbuchou. Ronie si ji hned zamiloval a užíval si přítomnost svého kamaráda, od něhož později dostal Meč poznání.

0 ABY

Na baru se objevil slepý chlupáč, který znal heslo k tajné schránce. Ronie mu předal dlouhá léta schraňované soukromé zprávy, ještě ten večer přišli o všechnu archivní chrchlovici a na další tři dny musel zavřít hospodu, protože by neměl komu co nalejt.
Moz'Gojo se stal jeho stálým hostem, neboť se po prácičkách pro Wyrrgyho a Chlouppka obával o svůj život a jinde na měsíci mu hrozilo nebezpečí ze strany Huttů.
O nějaký ten týden později postřehl, když do Modrého Mandaloru zavítal podezřelý fešák. On i ostatní Mandaloriani si dávali pozor na jazyk, ale Zabrak se prokecl a utrousil pár slov o Chlouppkovi a své poslední prácičce s holocrony. Když pak Moz vyrazil, že skočí do Vystříleného zásobníku na partičku karet, a podezřelý se o chvíli později zvedl, že půjde taky, Ronie nelenil, sebral ogary a vyrazil ven taky. Venku v uličce narazil na jednotku stormtrooperů s blonďákem. Nebojácně prošel imperiály a Moze si vzal s sebou. Bylo mu však jasné, že mají průser. Netušil, jestli nebude jeho komunikace sledovaná, a tak ani nekontaktoval Chlouppka s tím, co se stalo, a raději poslal Moze tajně do pryč a začal dávat do pořádku svou zbroj.
O týden později do podniku přišel opět blonďák. Začal se vyptávat, štamgasti měli co dělat, aby ho neodpráskli, ale nakonec odešel.
Dne 7. 6. 0 ABY vnikly do Modrého Mandalora tři jednotky stormtrooperů, které tam poslaly inkvizitorky Miranda Lenico a Neryssa. Vojáky smázla nastražená nálož, která vyhodila celý podnik do vzduchu. Jako odplatu ještě ten den Ronie s pár štamgasty rozstříleli inkvizitorskou loď, kterou dvojice přiletěla. Víc však nepodnikal a uklidil se, aby Chlouppkovi s Champbaccou nezpůsobil nějaké komplikace. Zanechal jen vzkaz ve Vystříleném zásobníku pro Emily a víc jak měsíc dělal mrtvého brouka. Po incidentu v již zmíněném bordelu, kdy zemřelo několik jeho kamarádek, kněžek lásky, a poté, co se dozvěděl, že inkvizitoři dorubali jeho Emily, ho chytl amok a s uklizením sebe sama byl konec. Dne 10. 7. 0 ABY dal znovu dohromady Mamutomuty a kdokoliv, kdo smrděl Impériem a vkročil do Rudého sektoru, byl lovnou zvěří. Ve spodních patrech Rudého sektoru vystopoval zraněnou Neryssu a od té doby ji držel v zajetí. Mamutomuti v těch dobách vzali v Rudém sektoru spravedlnost do vlastních rukou a našlo se několik bohatých sponzorů, kteří si jejich služeb velice vážili. Ronualovi se začalo přezdívat Rudý baron.
Dne 14. 7. 0 ABY se setkal s Chlouppkem, Champbaccou i Fidorkkou a ukázal jim chycenou Neryssu. Když zjistil, že Emily v zajetí vydloubli oko, půjčil si od mistra Jedi šroubovák a promptně s pomocí Neryssy srovnal skóre. Banda pak měla nějaké vyřizování, ale když se pak vrátili a měli s sebou další dva inkvizitory, Ronie se nebránil tomu, aby si je u nich ve skrýši vyslechli.
Dne 23. 7. 0 ABY pak banda odletěla s tím, ať Mandaloriani pohlídají zajatce, což nebyl problém. Když ale hned o den později Roniemu zavolal Chlouppek, že potřebujou připravit ošetřovnu, a to pořádně, bál se nejhoršího. Jak Fidorkku a Champbaccu, tak i Bruce s Vinem dal do pořádku a následující dva týdny se o ně mezi akcemi v ulicích staral. Postaral se i o Carke, kterou s sebou přivezli a která byla podle všeho inkvizicí vězněná.
Během toho přivítal ve skrýši Cae a v zajetí Siena, kterého si brali chlupáči do parády. Zjistil pro partu, kde se nachází řídící jednotka pro mandalorianského baziliška, kterého se povstalci chtěli zmocnit na Naboo.
Aktivně se podílel na operaci Trebuchet a 22. 8. 0 ABY se s Mamutomuty na Tlusté Bertě přesunul ke Gamorru, kde cvičili s jednotkami Valkýry boj s pomocí Champbaccovy bitevní meditace.
Dne 28. 8. 0 ABY úspěšně provedli útok na Citadelu a Ronie se neubránil slzám, když se v Kančím hnízdě na Oarligu objal s živou Emily. Vítězných oslav se účastnil jen chvíli, vzal pak několik svých můžu, zbytek nechal slavit, a v lodi Hubený Hubert odletěl zpět na Nar Shaddaa, protože Rudý sektor potřeboval své ochránce.
Huberta pak půjčil kolegům Mandalorianům, kterým ho sice ukradli Void Raiders, ale byl za to odškodněn, takže to neřešil. Později se však ukázalo, že na lodi byla v karbonitu zmražená Carke a že ji Kody chce zpět. Dlouho trvalo, než se podařilo zjistit, kde Hubert skončil, nicméně i to se nakonec podařilo.

1 ABY

V lednu roku 1 ABY se opět setkal s Emily. Nainstaloval jí novou protézu a místo lelkování a odpočinku se na její žádost začali věnovat jejímu mandalorianskému výcviku. V únoru se k nim připojil Chlouppek s Addou a Barrbuchou, takže měli veselo, a Ronieho docela dojímalo, že by mu chtěl Chlouppek postavit novou hospodu. V půlce března odletěl jak Chlouppek s prasopsy, tak Emily na Jolly Jedie a Ronie se s Mamutomuty věnoval svým aktivitám.
Dne 13. 4. 1 ABY obdržel od Chlouppka naléhavou zprávu, že Carke byla celou dobu poslední přeživší rozengardskou inkvizitorkou, která je převezla a právě naprášila Impériu. Od doby, co s Carke sdíleli stejný životní prostor, uběhlo několik měsíců a za tu dobu vyměnili už několikrát skrýš, ale i tak provedli preventivně nový přesun a Ronie přikázal zvýšenou obezřetnost všem svým bojovníkům.

d20

po bitvě o Yavin
Soldier 4 / Field Medic 7 / Mandalorian Warrior 5
Treat Injury +24, Spot +22, Knowledge (Mandalorian lore) +16, Intimidate +15, Computer Use +13, Craft (alchemy) +10, Pilot +10, Demolitions +8, Listen +8
Cosmopolitan (Spot), Endurance, Dodge, Surgery, Mobility, Point Blank Shot, Medical Expert, Improved Initiative, Martial Arts, Cybernetic Surgery, Shot on the Run, Superior Expertise