Ronual Durgun

„Nechceš se mnou do války?“
„Tak jo.“
- Ronieho odpověď na Chlouppkovu otázku hodinu poté, co se poznali

Ronual Durgun, pro přátelé Ronie, byl feeorinský Mandalorian, bojový medik a později majitel a hostinský v podniku Modrý Mandalor na Nar Shaddaa. Stal se otcovskou figurou pro Emily, kterou od jejích pěti let vychovával.

Jméno: Ronual Durgun, Ronie
Rasa: Feeorin
Rok narození: 21.2. 107 BBY
Planeta narození: Concordia
Barva očí: zeleno-hnědá

Vzhled

Ronie byl obrovský Feeorin měřící dva a čtvrt metru a vážící skoro metrák a půl. Měl blankytně modrou barvu pleti a zeleno-hnědé oči. Měl obrovskou sílu, ale ne tak jako Wyrrgy, ale po letech vedení hospody se mu udělalo malé bříško, které by ale byl schopný shodit, kdyby se snažil. Neměl žádnou protézu, jen mnoho jizev různě po těle. Vůně po jasmínu a pačuli.

Povaha

Pokud se o Roniem dalo něco říct, tak to, že byl dobrosrdečný, rozvážný a nedělal ukvapená rozhodnutí. Za mlada byl hodně vznětlivý, ale s věkem a hlavně výchovou tří holek se dost změnil. Všechny holky z Vystříleného zásobníku by se za něj bez zaváhání provdaly, protože se uměl chovat k ženám a nebyl žádný hrubián. Byl neochvějně loajální a nadevše si cenil svého více jak dvacetiletého přátelství s Chlouppkem, ale ačkoliv ho byl ochotný podpořit ve všem, co si umanul, nebál se říct mu do očí, že je, když to situace vyžadovala, kokot.

Rodina

Ronual pocházel z rodiny s dlouhou mandalorianskou tradicí, která byla u příslušníků jiných ras vzácná. Zakladatelem klanu byl Zabrak Leeroy. Klan Durgun po stovky let obýval planetu Concordia a po mandalorianské občanské válce stál za Umrlčí hlídkou v jejich názoru, že je třeba zůstat u jejich válečného způsobu života.

Důležité vztahy

  • Emily Karnis, téměř dcera

Dovednosti

Střelba a manipulace se všemi možnými i nemožnými zbraněmi, údržba bojové výstroje, znalost taktiky a bojové návyky. Zvládal pohyb s jetpackem a nebál se používat plameno/plasmomet. Byl zručný doktor, chiropraktik a fyzioterapeut. Při zachraňování životů se naučil improvizovat a se správným vybavením byl schopný téměř zázraků. Měl nepřeberné množství poutavých historek, které uměl neméně poutavě vyprávět. Dělal nejlepší kysané zelí v galaxii, které pěstoval v Modrém Mandaloru a vlastnonožně jej šlapal.

Životopis

Před rozkazem 66

Ronie prožil své dětství nepřetržitým výcvikem, který měl formovat jak jeho tělo, tak i mysl. Mandalorianští instruktoři si brzy všimli jeho inteligence a rychlého rozhodování a po několika společných rozhovorech bylo rozhodnuto, že se stane lékařem.
Mandalorianský lékař však nesundaval zbroj ani neodkládal zbraň.

82 BBY
Po studiích se Ronie stal nenahraditelným bojovým medikem pro bandu Mamutomuti, kterým nejednou zachránil život.

60 BBY
Feeorini byli dlouhověkou rasou, v porovnání s lidmi určitě, a začínal pociťovat nevýhody, které to představovalo. Jeho přátelé, se kterými vyrůstal a se kterými proléval krev, mu stárli před očima a opouštěli řady Mamutomutů. Na nějakou dobu se také odtrhl a létal po galaxii a fungoval na vlastní pěst.

58 BBY
Vrátil se domů, když se doslechl, že jeho rodiče, kteří ho měli už ve vysokém věku, leželi na smrtelné posteli.

57 BBY
Dostalo se mu pocty a byl přiřazen k elitnímu výcviku mandalorianských výsadkových jednotek. Po celou dobu se pohyboval na hranicích Mandalorianského sektoru a dával co proto všem narušitelům – od pirátů pro vegany. I nějakému tomu Jediovi vyprášil kožich.

40 BBY
Nálada v mandalorianské společnosti se začala pomalu zříkat válečnického způsobu života, což Ronie těžce nesl, neboť jiný způsob života neznal. Když se mu pak dostalo možnosti přidat se k Umrlčí hlídce, neváhal. Postupem času si začal všímat fanatismu, který se u jeho spolubojovníků projevoval, a ačkoliv mu byla idea Umrlčí hlídky blízká, raději je opustil.

23 BBY
Jeho reputace byla dost vysoká na to, aby byl přizván na lov sponzorovaný lordem Glimforgem.

22 BBY
Po půl roce příprav a náročného stopování stáli u jedné z největších loveckých trofejí, kraytského draka. S odměnou a lodí masa letěl na Nar Shaddaa a přemýšlel, co dál. Klonové války už byly v rozjedu.
Se svou odměnou se vydal do kasína, ve kterém se chtěl hezky pobavit, ale štěstí mu nepřálo a většinu kreditů prohrál. Zas tolik ho to netrápilo a šel to zapít do jedné zapadlé hospůdky. Po třech pivech se tam ale rozhořel spor mezi členy dvou znepřátelených gangů a vypukla rvačka. Zapojil se až ve chvíli, když mu jeden z rváčů drkl do piva a půlku vylil na vedle sedícího Wookiho. Po rvačce mu Wookiee objednal nové pivo a zapovídali se spolu. Chlupáč se mu představil jako Chlouppek a po několika dalších pivech se ho zeptal, jestli by s ním nechtěl letět bojovat do soustavy Hortova kovadlina za Republiku. Ronie souhlasil, hlavně proto, že oficiální mandalorianské stanovisko znělo neutralita, a společně s Chlouppkem a jeho kamarádem, Rodianem B’lim se vydal bránit Republiku.
Hortova kovadlina však padla a po prohře republikových vojsk zůstali uvěznění na planetě okupované Konfederací. Pokusili se o ukořistění lodi a útěk z planety, ale při tomto pokusu byl B’li zastřelen odstřelovačem a Chlouppek se obětoval, aby ostatní mohli uniknout. Zachránili se jen Ronie, ARC CT-672 „Jerremy“ a zbytek jednotky Gama-88.
Za tu krátkou dobu si vytvořil k Chlouppkovi silné pouto a zasažen jeho obětí se stáhl na Concordii.

21 BBY
Když se dozvěděl o tom, že Chlouppek unikl ze zajetí, vydal se za ním a pořádně se opili. Ronie se vrátil zpět na Concordii a sledoval se zbraní v ruce, jak se mandalorianská situace stále více zhoršuje. Informace z hlavního města Mandalore byly znepokojivé a obával se, aby ho nepřišli do něčeho zatáhnout.

Občanská válka

19 BBY
Na prahu jeho domu se objevil Chlouppek v ne úplně reprezentativním stavu a měl pro Ronieho překvapení. Krom toho, že se před pár dny vrátil z Kashyyyku, měl taky v ruce asi tři miliony kreditů, kterými zamával Roniemu před nosem a poprosil ho, jestli by si nechtěl splnit jeho dlouholetý sen o založení hospody na Nar Shaddaa.
Ronie váhal jen chvíli, na Concordii ho stejně nic moc nedrželo, sbalil si své věci a spolu s Chlouppkem odletěl na Nar Shadda, do Rudého sektoru, kde našli podlaží v jednom hezkém mrakodrapu, ze kterého se měl stát bezpečný podnik pro ty, kteří jej potřebovali. Chlouppek musel zas letět a vše ostatní nechal na Roniem.

Hospodu pojmenoval Modrý Mandalor a uvnitř krom toho, co se od hospody očekává, bylo ještě několik pokojů pro hosty a Ronie měl i schovaný operační sál a pooperační lůžko, pro případ, kdyby se někdy hodilo.
Tak Ronie pověsil plamenomet na hřebík, Chlouppek ho pravidelně navštěvoval i se svou adoptivní dcerkou Jessicou a Impérium mu mohlo vlézt na záda. Protože si ho z jeho mandalorianských let pamatovalo spoustu bytostí, stal se Modrý Mandalor docela oblíbenou třetí, čtvrtou cenovou zastávkou před a nebo po návštěvě jednoho z okolních bordelů, pro nejrůznější pašeráky a jiné profese na kraji, či za krajem zákona. K přestřelce došlo výjimečně, protože se dobře vědělo, že pan domácí to nemá rád.

15 BBY
Dostal od Chlouppka strašnou zprávu a brzy se i setkali. Dozvěděl se, že celou tu dobu byl Chlouppek schovaný v tajné enklávě, která vychovávala děti citlivé k Síle a že před pár dny ji objevila Inkvizice. Jessica byla mrtvá a zůstala po ní malá togrutská holčička s darem Síly, Emily. Chlouppek požádal Ronieho, zda by malou holčičku nepohlídal, protože kde jinde by byla v bezpečí, než v hospodě plné hrdlořezů?

14 BBY
Chlouppek se vrátil o rok později, z hlídání se už stalo bez debat opatrovnictví a Ronie se vlastně ani moc nezlobil. Emily mu přirostla k srdci a dychtivě poslouchala jeho mandalorianské pohádky.
Několik týdnů s nimi chlupáč zůstal a pomáhal Roniemu v kuchyni, ale po těžkých zprávách o jeho bratranci a sestře se stalo nemyslitelné a opilý na baru sáhl po mandalorianském samostřílu a pokusí se o sebevraždu. Ronie mu zachránil život a v kómatu se o něj staral v prostorách, které měl pro vybudované pro podobné případy. O pár týdnů později se na prahu Modrého Mandaloru objevila další togrutská dívka jménem Cae Vitthar. Přivítala se s Emily, se kterou se znala z enklávy, a vyprávěla o tom, jak byla s Chlouppkovo bratrancem Wyrrgym, kterého však zajalo Impérium, ale ještě ji stihl zachránit před dopadením.
Ronie jí nabídl, ať zůstane s nimi, a získal další pár rukou ku pomoci s hospodou a Chlouppkem.

13 BBY
Chlouppek se po několika měsících probudil z kómatu. Hned dostal vynadáno od Emily s Cae, ale dalších několik měsíců s ním aktivně pracoval na zotavení. Ronie sehnal psycholožku, ke které mu musel Chlouppek slíbit, že bude docházet. Později se ukázalo, že to byla jedna prostitutka z vedlejšího bordelu a že to mělo Roniemu dojít, když se tam s ní poprvé setkal. Sex s povídáním však Chlouppkovi očividně pomohl, takže byli nakonec spokojení všichni.

12 BBY
Chlouppek byl již v pořádku a odletěl na nějakou dobu pryč.
Ronie už od začátku udržoval zabezpečení hospody na maximální úrovni, každý vchod byl neustále monitorován a měl i širokou síť informátorů, kteří mu řekli o všem podezřelém, co se na Nar Shaddaa seběhlo. Nyní se to plně zúročovalo, neboť po Nar Shaddaa začínali čmuchat inkvizitoři a jelikož měl pod střechou dvě skoro Jedi, neměl žádné slitování. Třikrát oblékl svou zbroj a inkvizitorské ostatky se našly až v popelářských lodí několik sektorů daleko.

9 BBY
Objevil se Chlouppek v doprovodu Barabela Regida a mladé červené Twi’lečky jménem Kaily. Vyprávěl mu, co všechno se stalo, všichni se seznámili a zůstali v Modrém Mandaloru tak dlouho, jak jen to šlo. Ronie už tušil, že mu Chlouppek hodí Kaily na krk, a bokem mu lehce vyčetl, že si z něj dělá školku. Chlouppek mu slíbil, že teď to bude jiné a skoro rok tam spolu všichni žili.

8 BBY
Nečekaně dostal Chlouppek zprávu od bratrance Wyrrgyho a neprodleně musel odletět. Vzal s sebou Regida i Kaily a na několik týdnů zmizel.

7 BBY
Chlouppek s Ještěrem odletěli pryč a nechali Roniemu na starost Kaily. Ronie si říkal, že si ji zas brzy vyzvednou, ale když už to bylo dva měsíce, bylo mu jasné, že mu k Emily a Cae přibyla další duše, o kterou se musel postarat. Naštěstí byly už obě Togruty docela odrostlé, a tak s tím neměl tolik práce.

6 BBY
Chlouppek se objevil s novými kumpány, vyprávěl, co všechno zažili, a měl v plánu se zdržet, ale zjevila se jeho sestřenka nesoucí špatné zprávy o Wyrrgym. Chlouppek se provinile rozloučil a odlétl.
Kaily se mezitím spřátelila s Chlouppkovými novými kamarády a když se rozhodli vydat dál, prosila Ronieho, aby mohla s nimi. Nebránil jí a rozloučil se s tím, že u něj je vždy doma. Zůstala s ním jen Emily; Cae taky odletěla, aby zkusila své štěstí v galaxii.
Ronie s Emily vedli podnik jak nejlépe mohli a na operačním sále Ronie zachránil několik kriminálních životů.

5 BBY
Pro Chlouppka zjistil, kde se nachází Urna nenávisti.

4 BBY
Objevil se Chlouppek na pokraji smrti. Ronie se už ani nedivil, udělal, co bylo v jeho silách, a zachránil mu život. Když vyzvěděl, co se stalo, hrál roli ve vytvoření důvěryhodné falešné identity pro Regida, který měl sehrát důležitou roli v záchraně Wyrrgyho od Anarada Hutta.
Čas od času se za ním zastavil Chlouppek, nebo poslal vzkaz a nebo se u něj zastavil někdo z jeho kumpánů, ale už ani inkvizitoři ho neotravovali tak jako dřív.

1 BBY
Po téměř patnácti letech mlčení ho na vyhrazeném jednosměrném kanále kontaktovala Joya Brannigan a on zařídil její znovushledání s Emily, což se neobešlo bez silných emocí a létajícího nádobí, ale dobře to dopadlo. Zeltronka se své adoptivní dceři omluvila, že to tenkrát nezvládla, jako odškodné s ní chvíli cestovala po okolí a nakonec ji odkázala na povstaleckou buňku kapitána Křupky. Ronie zůstal sám, ale před tím dostal od krásné Zeltronky to nejhezčí poděkování za to, že se o Emily celou dobu tak věrně staral.

0 BBY
Hospoda prosperovala, na chrhlovici se prášilo a k němu znovu po dlouhé době zavítal Chlouppek s mazlíčkem Barrbuchou. Ronie si ji hned zamiloval a užíval si přítomnost svého kamaráda.

0 ABY
Na baru se objevil slepý chlupáč, který znal heslo k tajné schránce. Ronie mu předal dlouhá léta schraňované soukromé zprávy a ještě ten večer přišli o všechnu archivní chrchlovici a na další tři dny musel zavřít hospodu, protože by neměl komu co nalejt.
Moz'Gojo se stal jeho stálým hostem, neboť se po prácičkách pro Chlouppka obával o svůj života jinde na měsíci mu hrozilo nebezpečí ze strany Huttů.
A nějaký ten týden později postřehl, jak do Modrého Mandaloru zavítal nějaký podezřelý fešák. On i ostatní mandaloriani si dávali pozor na jazyk, ale Zabrak se prokecl a utrousil pár slov o Chlouppkovi a jeho poslední prácičce s holocrony. Když pak Moz vyrazil, že skočí do Vystříleného zásobníku na partičku karet, a podezřelý se o chvíli později zvedl, že půjde taky, Ronie nelenil, sebral ogary a vyrazil ven taky. Venku v uličce narazil na jednotku stormtrooperů s blonďákem. Nebojácně prošel imperiály a Moze si vzal s sebou. Bylo mu však jasné, že mají průser. Netušil, jestli nebude jeho komunikace sledovaná, a tak ani nekontaktoval Chlouppka s tím, co se stalo a raději poslal Moze tajně do pryč a dal mu svou vlastní loď. Ronie začal dávat do pořádku svou zbroj.
O týden později do podniku přišel opět blonďák. Začal se vyptávat, štamgasti měli co dělat, aby ho neodpráskly, ale nakonec odešel.

Dne 7. 6. 0 ABY do Modrého Mandalora nakráčely Miranda Lenico a Neryssa. Venku nastoupené tři jednotky stormtrooperů. Ty smázla nastražená nálož, která vyhodila celý podnik do vzduchu. Jako odplatu ještě ten den Ronie a pár štamgastů rozstříleli inkvizitorskou loď, kterou trojice přiletěla. Víc však nepodnikal, uklidil se, aby Chlouppkovi s Champbaccou nezpůsobil nějaké komplikace. Zanechal jen vzkaz ve Vystříleném zásobníku pro Emily a víc jak měsíc dělal mrtvého brouka. Po incidentu v již zmíněném bordelu, kdy zemřelo několik jeho kamarádek, kněžek lásky, a poté, co se dozvěděl, že inkvizitoři dorubali jeho Emily, ho chytl amok a s uklizením sebe sama byl konec. Dne 10. 7. 0 ABY dal znovu dohromady Mamutomuty a kdokoliv, kdo smrděl Impériem a vkročil do Rudého sektoru, byl lovnou zvěří. Ve spodních patrech Rudého sektoru vystopoval zraněnou Neryssu a od té doby ji držel v zajetí. Mamutomuti v těch dobách vzali v Rudém sektoru spravedlnost do vlastních rukou a našlo se několik bohatých sponzorů, kteří si jejich služeb velice vážili. Ronualovi se začalo přezdívat Rudý baron.

d20

po bitvě o Yavin
Soldier 4 / Field Medic 6 / Mandalorian Warrior 5
Treat Injury +23, Spot +21, Intimidate +15, Knowledge (Mandalorian lore) +15, Computer Use +12, Pilot +10, Craft (alchemy) +9, Demolitions +8
Cosmopolitan (Spot), Endurance, Dodge, Surgery, Mobility, Point Blank Shot, Medical Expert, Improved Initiative, Martial Arts, Cybernetic Surgery, Shot on the Run, Superior Expertise