Ronttoro III

Ronttoro III byla planetka v soustavě Ronttorův polibek, třetí od tamního slunce. Její povrch byl hornatý s četnými řekami a vodopády, klimaticky se tam střídala čtyři roční období a zejména na jaře tam bylo moc krásně. Hlavním městem byla Roz'torova Lhota, další usedlosti většinou nestály za řeč.

Historie

Planetu objevili republikoví průzkumníci již několik milénií před klonovými válkami, ale prvním permanentním osídlením bylo až letní sídlo hraběte Roz'tora, který planetu v roce 447 BBY koupil, postavil si tam luxusní vilu a později se tam odstěhoval na důchod. S ním se na planetu dostalo i množství jeho služebníků, kterým ji, vlastních dětí nemaje, odkázal a kteří ji po jeho smrti začali jeho jménem rozvíjet.
Po krátké, ale intenzivní vlně migrace se populace rozrostla na patnáct tisíc kolonistů, kteří se živili především v malých montovnách a měli se dobře.
Po pádu Republiky byly tamní montovny znárodněny Impériem, začaly se tam ve velkém vyrábět raketoplány třídy Lambda a v zájmu jejich ochrany tam vyrostla tvrz Rancor River. Ta sice v roce 9 BBY utrpěla značnou újmu na reputaci, když se odtamtud několika anarchistům podařilo zachránit důležité povstalce, ale žádný podobný incident už se neopakoval a místní tak museli držet hubu a krok.

Rodáci