Rokto Jengas

Rokto Jengas byl člověk z Corellie, pořadatel bleších trhů a velkoobchodník s konexemi na černý trh. Nerad mluvil o své minulosti, většinu života strávil na Coruscantu a osvojil si i dialekt tamní vyšší třídy.

Historie

Rokto se narodil roku 76 BBY v Coronet City a rodičům, vysoce postaveným inženýrům pracujícím pro CEC, dělal už od mládí jenom starosti. Neučil se, z dlouhé chvíle ničil věci, čmáral po stěnách a obecně dělal bordel, vyhodili ho ze dvou škol a nepomáhalo na něj vůbec nic, naopak se s nástupem puberty ještě zhoršoval. Prarodičové nad ním zlomili hůl už v dětství, rodiče nakonec taky1 a poslali ho do polepšovny, z níž po dvou týdnech utekl. Na ulici zapadl do gangu podobně laděných grázlíků, zapojil se do drobné kriminality, stal se jedním z postradatelných podržtašků svého šéfa a dokonce si mezi ničemy našel holku. Pocházela z chudé rodiny, do zločinu spadla, protože neměla na výběr, a její minulost a naděje na lepší budoucnost přiměly Rokta zamyslet se nad tím, jestli by přeci jen nebylo lepší začít sekat dobrotu.
V roce 61 BBY se podílel na přepadení klenotnictví v lepší čtvrti, které se povedlo na výbornou a ze kterého část lupu zatajil a schoval, aby mohli oba při první příležitosti pláchnout. K tomu došlo už o rok později, když dostali příležitost v podobě masivního policejního zásahu. Na to, že museli rychle improvizovat, šlo všechno jako po másle a dostali se až do přístavu, ale tam došlo k přestřelce a jeho vyvolená se obětovala, aby on mohl utéct. Dostal se na palubu pravidelné linky na Coruscant a během letu měl hodně o čem přemýšlet. Vystupoval pak jako nový člověk odhodlaný živit se poctivě, nicméně nejdřív musel pořídit nějaký ten začáteční kapitál, a tak prodal kradené šperky na bleším trhu. Získal za ně sice jen zlomek jejich ceny, ale zjistil tam, že organizátor trhů shání pomocnou sílu, a okamžitě se nechal zaměstnat. V následujících letech hlavně nosil bedny a vybaloval stánky, ale postupem času se vypracoval až na zástupce pořadatele a neměl se špatně.
V roce 42 BBY odcházel jeho zaměstnavatel do důchodu a svůj post mu s klidným svědomím přenechal, protože viděl, že je na něj spoleh. Rokto si toho vážil, ale poněkud ho zaskočila následná návštěva dvou svalovců, kteří ho jménem jednoho z místních zločineckých bossů žádali o peníze za to, že mu nerozmlátí ciferník a nevypálí živnost. Už už byl připraven výpalné zaplatit, když se na něj usmálo štěstí a do situace se vložil Wyrrgy - ten oba svalovce vyhodil z mrakodrapu a Rokto měl od té doby na podnikání svatý klid.
Než přišla válka klonů, uplatnil Rokto všechny své dovednosti k tomu, aby rozšířil své portfolio, a stal se z něj nejen pořadatel většiny planetárních bleších trhů, ale také velkoobchodník s hračkami a vůbec vším, co se dalo zpeněžit. Ačkoliv se soustředil hlavně na poctivé kšefty a drtivá většina jeho praktik byla naprosto legální, sem tam přeci jen něco získal přes černý trh a zaměstnával i několik pašeráků včetně Borroro. Několikrát zvažoval, že by se zaletěl omluvit rodičům, ale nakonec to vždycky zavrhl, a několikrát se znovu viděl s Wyrrgym, především obchodně.
V roce 31 BBY se během lobbovací návštěvy v Senátu nechtěně připletl k demonstraci za levnější chleba a málem to koupil tvrdou vekou, ale jeho strážce Tarbow ho z toho dostal bez jediného škrábnutí. Rokto od té doby věnoval nemalé částky na charitu a po večerech pak sám o to víc vzpomínal na svou první a jedinou lásku. Separatistická krize ho nechávala chladným, stejně tak války klonů, neboť se domníval, že na Coruscantu je dokonale v bezpečí. Bitva v posledních dnech konfliktu s jeho sebevědomím značně zamávala, ale než se stihl vzpamatovat, byl konec a Republika uvolňovala místo Impériu.
Krátce po rozkazu 66 dostal zprávu, že v docích přistál Wyrrgy a jako důvod návštěvy uvedl obchodní jednání právě s ním, nicméně nedorazil a Rokto už ho nikdy neviděl. Nadále provozoval své obchody a jako člověk ani moc netrpěl, ale když viděl strádání jiných, nemohl Impériu přijít na jméno. I proto chtěl v roce 10 BBY pomoci Tarbowovi, Kauchiirovi a Merumeccu a dohodil jim služby Borroro, která je měla dostat z planety. Později se pokoušel podporovat i větší skupiny odpůrců režimu a snažil se jim diskrétně posílat peníze, ovšem jeho pokusy odhalila Mína Lenico od ISB a on byl v roce 7 BBY zatčen, obviněn a exemplárně popraven.