Rodia

Rodia byla horká planeta v soustavě Tyrius ve Vnějším okraji. Většinu jejího povrchu pokrývaly bažiny a džungle, domorodí Rodiané žili v městech chráněných před extrémními teplotami ochrannými štíty. Nacházela se tam hospoda Jedová chýše.

Historie

Rodia se stala členem Republiky už v dávných dobách před mandalorianskými válkami, primárně proto, aby Rodiané získali příležitosti k lovu mimo rodnou hroudu. Během svého vývoje totiž na domovské planetě vyhubili prakticky všechno, co se lovit dalo, takže jim k obživě zbyl prakticky jenom hmyz, z nějž vyráběli žížalovici a larvovou tlačenku. V senátu na Coruscantu ji mezi lety 66 a 32 BBY zastupoval lord Babish.
Během klonových válek nebyla planeta nikdy přímo napadena, ale potýkala se s potravinovou krizí, když byly zásobovací lodě opakovaně napadeny piráty. Problém se podařilo vyřešit dřív, než se hladovějící Rodiané stihli přiklonit na stranu Konfederace.
Imperiální okupace planety nebyla nijak výrazně horší než na jiných světech, přesto jí mnoho domorodců vzdorovalo, seržant Komorr Ferdeng měl spoustu práce a vznikla tam i povstalecká buňka Zlatý mynock.

Rodáci