Rodger Young

Rodger Young byl střední frachťák třídy Wayfarer. Šlo o naprosto standardní konfiguraci bez jakýchkoliv vylepšení, jen nákladní modul byl upraven k dlouhodobějšímu obývání.

Historie

Před rozkazem 66

Loď byla vyrobena v roce 290 BBY a okamžitě si ji koupil vůdce menší otrokářské bandy z Mytaranoru, který ji pojmenoval po svém předčasně zesnulém synovi. Skupina pak nákladní modul upravila na přepravu otroků a s lodí přepadala menší obchodnické skupiny a jiné snadné kořisti v sektoru.
Roku 287 BBY se jim jedna operace na Randonu krutě nepovedla, všechny je postřílel Rocco a loď od té doby používal při svých cestách. Cely nahradil skromným příbytkem, ale jinak žádné velké úpravy neprováděl, ani ji nepřejmenovával a pouze důsledně leštil lak a udržoval, co se dalo.
Loď se tak v následujících letech většinou pohybovala po sektoru Mytaranor a následně po Jádru a několikrát byla k vidění na Coruscantu i dalších tamních planetách. V roce 195 BBY zavítala na Kashyyyk, mezi lety 106 a 103 BBY byla zaparkovaná mezi mangrovy na Rapaluza II, v roce 92 BBY přistála na Vortulo VII a v roce 83 BBY na ní její majitel poprvé navštívil Chrchl.
Od roku 73 BBY byla druhým pilotem lodi Kachorra, která si pod Roccovým dohledem rychle osvojila řízení, nicméně k navigačnímu počítači se nepřibližovala. Domovským přístavem se pro ni na následující roky stal Chrchl, kde posádka i přespávala v jednom motorestu, kde měli ubytování i se stravou.
V roce 43 BBY přistál Rodger Young na Kalee a dva roky parkoval dál od zákopových linií. Když při záchraně nákladu z Modrého blesku Kachorra zemřela, odvezl Rocco lodí její tělo na Kashyyyk a vrátil se, nicméně v roce 39 BBY zase odletěl a zamířil na Alaris Prime. Tam frachťák parkoval pod stromy nedaleko pozdějšího Llamitcuku, zatímco Rocco bojoval v koloniální válce, a když Wookiové vyhráli, postavili mu vedle lodi menší domek.
Roku 37 BBY s lodí navštívil Caridu, kvůli pohřbu Gabriely.
V roce 34 BBY se na ní Rocco dopravil do soustavy Charnix Pleniet, kde se zapojil do občanské války a kde zůstal až do roku 30 BBY. Když se pak upsal k tréninku vznikající Velké armády Republiky, musel svou loď zaparkovat a na neurčito zakonzervovat na Mandalore, odkud se na Kamino dostal diskrétně lodí plnou Mandalorianů.
Znovu si ji vyzvedl až těsně po začátku války klonů, nicméně protože byl tou dobou oficiální součástí Shyyyo Squad a tedy republikové armády, svou civilní loď jenom naložil cennostmi a zbraněmi utrženými za svůj plat a převezl na Alaris Prime, kde ji s pomocí pár známých bagristů zakopal na zahradě. Z frachťáku se tak stal podzemní bunkr a sklad a Rocco se po galaxii při střílení droidů a Geonosanů přepravoval na náklady Republiky.

Občanská válka

Bunkr zůstal neodhalený, nikoliv však nevyužitý. Roccovi se hodil už v roce 19 BBY, když se po bitvě o Kachirho a nástupu Impéria vrátil na Alaris Prime a po odložení katarního brnění přemýšlel, co dál. Nějakou dobu přebýval v zakopané lodi, nicméně jeho pozemek se nacházel příliš blízko Llamitcuku a chození pro zásoby bylo problematické, takže když při noční rekognoskaci okolních lesů narazil na Hessku a její disidenty, vzal zbraně, bunkr opustil a přidal se k nim.
Ačkoliv záznam o příletu lodi na měsíc dráždil imperiální důstojníky, kteří chtěli Rodgera Younga znárodnit, nebyl díky svému uklizení pod zem nikdy nalezen a absence záznamu o jeho odletu byla připsána chybě.1
Rocco se tam vrátil až v roce 10 BBY s těhotnou Turmalinou, která v zakopané lodi porodila a chvíli vychovávala jejich syna Pogga. Temný interiér však nebyl na dlouhodobé bydlení s dítětem stavěný, a tak se po pár měsících znovu připojili ke kočovné skupině disidentů.
Od roku 9 BBY byl Rodger Young opět zavřený a neobydlený, ale zároveň neodhalený, takže měl šanci přečkat tam občanskou válku a po ní být majitelem znovu vykopán.