Rocco

[„Tak jedem, vy opice, nebo snad chcete žít věčně?“]
- Rocco před útokem

Rocco byl Wookiee z Kashyyyku, otec Pogga, voják zvláštních jednotek, který během války klonů absolvoval výcvik u republikových komand a který se během občanské války přidal k posádce Jolly Jedie. Mezi kolegy byl oblíbený, úkoly plnil na 120% a k smrti nenáviděl brouky všeho druhu.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 313 BBY v Karrambaculleku jako nemanželský syn tehdejšího náčelníka Hurrdurra, který však měl vlastního legitimního dědice a levobočka z rozličných důvodů nikdy nepřiznal. Rocco tedy vůbec netušil, kdo je jeho otcem, ale nijak zvlášť mu to nevadilo, protože chtěl stejně poznávat vesmír a v domovské vesnici ho nic nedrželo. Jakmile mohl, narukoval na vojenskou akademii ve Rwookrrorro a zahájil výcvik pod seržantem Zymmem.
Buzeraci snášel velmi dobře, jen sem tam utrousil sarkastickou poznámku, ale brzy došel k závěru, že mu základní výcvik ani zdaleka nestačí, a vyrazil ven do galaxie, plnit si dětský sen a zároveň hledat příležitosti naučit se něco nadstandardního. Nějakou dobu pobýval na Coruscantu, odkud působil jako žoldák pro nejrůznější strany. Během těchto let se při jedné z akcí setkal s podobně laděnou samičkou svého druhu, která ale padla při likvidaci líhně agresivního hmyzu a on se od té doby profiloval právě na potírání nejrůznějších broučích agresí. Přesto měl dost času pomoci krajanům v koloniální válce o Alaris Prime, kde se opět setkal se seržantem Zymmem a kde za zásluhy dostal dům v Llamitcuku, v němž od té doby oficiálně bydlel.
V následujících letech většinou bránil planety ve Vnějším okraji před invazemi nejrůznějšího xindlu, ale když se schylovalo k bitvě o Geonosis, dostal šanci se jí účastnit, využil ji a nikdy toho nelitoval. Nejen že směl postřílet velkou hromadu Geonosanů, taky padl do oka jednomu z Mandalorianů pod velením Kala Skiraty a dostal nabídku, jakou nemohl odmítnout.
Během následujících měsíců prodělal výcvik republikových komand a dostal pod své velení tři klony, s nimiž pravidelně zatápěl Konfederaci. Jejich specialitou bylo ničení geonosanských továren a úlů, ale sem tam si do vzduchu vyhodili i něco jiného, aby nevyšli ze cviku. Na bojišti pak několikrát potkali nejen Zymma, ale i Warfarrina. Koncem války byli převeleni ke Kachirhu, kde nejprve prověřovali domněnku rozvědky, že mají separatisté někde nedaleko města jakousi záložní zbraň hromadného ničení, a později se měli zapojit do obrany města. Jeho tři podřízení však byli už při prvním úkolu zabiti, Rocco zůstal sám v lese a než se dostal na velitelství, byl vyhlášen rozkaz 66. Než se z lesa vymotal, byl svědkem toho, jak stíhačky klonů sestřelily diplomatický transportér, a dal si dohromady, že vystrkovat nos asi nebude nejlepší nápad.

Občanská válka

Nějaký čas se ukrýval v okolí Kachirha, ale ještě v témže roce se zmocnil jednoho z otrokářských transportérů a uprchl alespoň na Alaris Prime, kde měl větší šance. Vykopal na zahradě zahrabané zbraně, v lesích narazil na skupinu disidentů pod vedením Hessky, bez váhání se k nim přidal a v roce 10 BBY se dokonce stal otcem jednoho z mála dětí, ovšem dlouho je chránit nemohl. Při jednom z otrokářských nájezdů těsně před rokem 5 BBY se obětoval, aby měli ostatní čas prchnout, a jakožto nebezpečný Wookiee byl okamžitě poslán do Tábora 52 a očipován. Okopával kashyyycký chmel a i když by jistě uprchnout zvládl, ta myšlenka ho ani nenapadla.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti ho zachránil kashyyycký odboj vedený Šošonským králem a on se na jejich základně v mlhovině Tyyyn dozvěděl, že vnuk zesnulého náčelníka jeho rodné vesnice shání posily na svůj vlastní republikový Venator, což prostě nemohl nechat bez povšimnutí a syna vzal samozřejmě s sebou, když se tak šťastně shledali.

Potenciália

Nejen že měl posádku co naučit, taky tam měl nevlastní sestru a hlavně syna, s nímž po válce koupili Rok'Pok a přetvořili ho k obrazu svému, protože už byl tím věčným střílením unaven.

d20

Soldier 6 / Scout 2 / Republic Commando 2
Bluff +15, Intimidate +14, Survival +12, Knowledge (bugs, tactics) +8, Computer Use +6, Listen +6, Search +6, Sense Motive +6
Cosmopolitan (Bluff), Combat Expertise, Stamina, Heroic Surge, Improved Feint, Known Enemy (bugs), Superior Expertise, Endurance, Armor Familiarity, Martial Arts, Defensive Martial Arts
Specialization (Squad Leader)