Ritor Maas

Ritor Maas byl Bimm z Bimmisaari, kurátor Randalfovy sbírky v muzeu v Glastru. Žil v činžáku čtyři kilometry od centra a své pracovny a po práci rád chodil do Kyselého dechu, kde se se všemi dobře znal, a vlastenecky pil Chlupatce.

Historie

Narodil se roku 53 BBY v porodnici hlavního města Bimmisaari rodičům střední třídy, kteří si zakládali na synově vzdělání. Jakmile mohli, poslali ho do kvalitní školy, aby z něj něco bylo a v práci se moc nenadřel. Už na gymnáziu se Ritor nadchl pro minulost a tajemno kolem Randalfa, jehož několik artefaktů vlastnilo místní muzeum. Jeho vášeň ho neopustila ani když se po škole rozhodoval, co dál dělat. Dodělal si vysokoškolský titul a díky svému výzkumu a hlubokým znalostem ohledně Randalfa se v roce 23 BBY stal kurátorem jeho sbírky.
Imperiální přítomnost na planetě byla po konci války na planetě minimální, takže to nijak neřešil a nadále bádal. Roku 1 ABY se ale vše změnilo a začali za ním chodit imperiálové a požadovali vydání Randalfovy sbírky na Coruscant, s čímž Ritor zásadně nesouhlasil. Tou dobou si začal nahrávat vlogy na datové úložiště, které schovával v opěradle svého křesla u knihovny v jeho bytě. Nakonec byl v dubnu toho roku nucen vydat celou sbírku Impériu pod pohružkou, že odmítnutí bude mít zásadní dopad na celé Bimmisaari. Z muzea tak zmizela jak Tabula Mirabilia, tak i Umbra Mortis, což mu zlomilo srdce. Paranoia ohledně sledování Impériem paralyzovala celý jeho osobní život a omezil jak návštěvy Kyselého dechu, tak si ani nepřečetl zprávu od Noyi Neerix, která mu blikala v poště několik dní.
1. 5. 1 ABY si pro něj přišli až do domu imperiálové, neboť nevěřili, že jim odevzdal vše z Randalfovy sbírky. Pod rouškou tmy a v okovech byl naložen na transport a převezen na Coruscant, kde byl podroben důkladnému výslechu a pak hozen do cely, kde bez soudu čekal, co s ním bude dál.