Ringo Ca Naal

[„Udělejte mi pořádný nerfí steak, prosím.“]
„Tady jsi v hospodě, ne v jídelně, dej si pivo a nepruď.“
- Wyrrgy a Ringo, který mu obratem ohřál pizzu v mikrovlnce

Ringo Ca Naal byl Duros, barman, bohém a podnikatel. S oblibou nosil fedoru, byl příležitostný kuřák doutníků a nesnášel, když po něm někdo chtěl něco nad rámec jeho povinností. Uměl namíchat většinu existujících drinků, osobně měl nejradši Martini a naopak bytostně nesnášel Duroský standard. Kromě toho zvládal vařit i pivo a byl autorem receptury Žabáka a houbového speciálu.

Historie

Před rozkazem 66

Vylíhl se v roce 49 BBY na Duru a larválním stádiem prošel ve vysloveně standardním čase, ale nedodělal ani základní školu, protože měl navzdory nepopiratelné inteligenci velké problémy s kázní. Radši vyrazil do světa a později do vesmíru, užíval si všechny jeho krásy a učil se praxí v nejrůznějších podnicích. Pár měsíců pracoval pro Bozz Cov jako barman v podnikové prodejně na New Covu, ale protože to nevypadalo, že by se mohl v brzké době vypracovat na někoho, kdo má přístup k tajným recepturám, vykašlal se na to a šel dál.
Roku 27 BBY měl dost zkušeností i úspor na to, aby zkusil rozjet vlastní bar, a učinil tak na Miu Leptonis IV, kde sehnal cenově dostupnou nemovitost ve Fogsmeade. Investice se mu však nevracela zdaleka tak rychle, jak doufal, a on tedy Zelený lampion roku 22 BBY velmi ochotně prodal Champbaccovi, takže přišel během následujících pěti let o pěkných pár milionů kreditů na maržích. Brzy se s tím ale smířil, užíval si relativní nezávislost s mnohými brigádnicemi, z nichž nedostal akorát Lanu Tei a Vallu, a občas byl lidmi z enklávy využíván jako vrba.1
V následujícím roce se seznámil s Fanoušem, a protože měli hodně společného, od té doby si relativně často dopisovali.

Občanská válka

Několik málo dní po vydání rozkazu 66 přivítal v hospodě po zavíračce zdrceného Wyrrgyho, ohřál mu pizzu a zkoušel kontaktovat Champbaccu, ale ten se z Kashyyyku vrátil až o pár hodin později. Ringo mu opilého obchodníka ochotně předal, nicméně pak musel uklízet rozmlácený interiér a doufal, že se z toho nestane tradice.
V následujících letech dál míchal drinky malé skupině duhových rytířů, Wyrrgyho ani jednou neviděl a slíbil Champbaccovi s Chlouppkem, že kdyby bylo nejhůř a museli přejít do ještě větší ilegality, můžou u něj nechávat zprávy pro toho druhého.
V roce 14 BBY sice připadl veškerý majetek InnNova Corp, a tedy i Zelený lampion, Kel-Morijskému těžebnímu syndikátu, ale Ringo dostal hospodu zpátky do svých rukou, neboť ji společnost jako prodělečnou odepsala a odprodala za symbolický jeden kredit. Ringo se snažil bar udržet a nějakou dobu skutečně fungoval jako informační most mezi dvěma chlupáči, ale koncem roku 14 BBY se dozvěděl o Chlouppkově sebevraždě, informoval o ní Champbaccu a kontakt byl přerušen, ač Chlouppek ve skutečnosti přežil. Protože s obyvatelstvem enklávy odletěla z planety i drtivá většina klientely, byl po neúspěšném pokusu o předělání hospody na hotel2 nucen vyhlásit v roce 10 BBY bankrot a Zelený lampion opustit. Přestěhoval se na Nar Shaddaa, pracoval v podniku Konečná stanice a i tam s brigádnicemi ochotně prověřoval pečetě na konzervách ve skladu.
Pouhých pár hodin po zničení Hvězdy smrti se mu v lokále nečekaně objevil Champbacca, kterého Ringo přivítal několika Elixíry mládí a obratem poslal do Modrého Mandaloru, čímž přerušil jeho slibnou popelářskou kariéru.
O dalších pár měsíců později ho pak navedl na stopu Fanouše, čímž významně přispěl k obnovení lihovaru Ch&Ch.

d20

Scoundrel 5 / Noble 5
Bluff +18, Craft (Cocktails) +18, Appraise +15, Diplomacy +15, Gather Information +15, Profession (bartender) +15, Computer Use +12, Disguise +10, Entertain (storytelling) +10, Forgery +10, Gamble +10, Knowledge (streetwise) +10, Sense Motive +10
Street Smart, Spacer, Quick Draw, Skill Emphasis (Craft (cocktails)), Shady Merchant, Trustworthy, Heroic Surge