Riltorro

[„Já hlupák, celý život jsem to dělal blbě!“]
- Riltorro poté, co spatřil trebuchet

Riltorro byl Wookiee ze Zhamberrka, stavitel obléhacích strojů, pozdější člen posádky Jolly Jedie a navzdory značné inteligenci skalní fanoušek FC Hromosvodi.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se někdy kolem roku 80 BBY do rodiny chovatelů masných veverkomutů a toto prostředí ho značně ovlivnilo. Sotva uměl chodit, už musel pomáhat se stavbou veverkomuťáren, které ty bestie neustále prožíraly, a když mu bylo osm, často snil o tom, že proradná zvířata vystřelí obrovským prakem až na oběžnou dráhu. Během stavění dalších a dalších kotců tedy občas z wroshyrového dřeva vyrobil i něco poněkud jiného, za co byl otcem náležitě seřezán. Než v něm byl talent dočista zadupán, všiml si ho strážník Buzzbacca, který o něm řekl svému staršímu bratru Gagarrinovi.
Pod jeho dohledem postavil Riltorro celou řadu bizarních kladkostrojů, praků, balist a obrněných beranidel, ale jméno si pořádně udělal až jako stavitel manipulačních žebříků, které se daly snadno přenášet, ukotvovat do stromů a spojovat a které si do své vesnice objednal nejeden náčelník. Ke skutečnému obléhání jich sice bylo použito jen naprosté minimum, ale ze získaných peněz mohl stavitel procestovat Kashyyyk a získat nové zkušenosti.
Ke zlomu v jeho životě došlo pár dní po skončení války klonů, kdy navštívil Karrambacullek a kde mu náčelník Churr ukázal trebuchet uschovaný v tajném skladišti. Pochopil, že dosud využil jen malý zlomek svého potenciálu, a v následujících letech se snažil alespoň přiblížit mistrům, kteří postavili tento skvost.

Občanská válka

Schovával se v lesích společně se skupinou chlupáčů z Tunnatutikanu, mezi něž patřil Kallamapia, a jejich společné patenty je několikrát dostaly z nejhoršího. Ti dva se osvědčili zejména jako likvidátoři těžké imperiální techniky, ale kamarádi se z nich nikdy nestali, protože každý fandil jinému ze znepřátelených fotbalových týmů. Riltorro se ale stejně jako většina ostatních dlouho skrývat nezvládl, byl lapen, vybaven inhibičním čipem a poslán makat do koncentračních táborů, nakonec i do Tábora 52.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn kashyyyckým odbojem pod vedením Šošonského krále a dostal se na jejich základnu v mlhovině Tyyyn. Nějakou dobu zvažoval, že se přidá k nim, ale neměli na základně dost dřeva na stavbu katapultů, a tak se radši nechal převelet na Jolly Jedie, kde čekal lepší využití.

Potenciália

Dřeva na katapulty sice pořád neměl moc, ale potkal stavitele trebuchetu a jestli to zjistil, nedal jim pokoj, dokud nedostal autogram a pár lekcí.

d20

Tech Specialist 5 / Chief Engineer 2
Craft (siege weapons) +20, Demolitions +14, Knowledge (ballistics, engineering, physics) +14, Repair +14, Disable Device +12, Computer Use +10, Search +8, Appraise +7
Merchant Trader, Skill Emphasis (Craft (siege weapons)), Gunner, Armor Proficiency (light)
Instant Mastery (Knowledge (physics)), Tech Specialty (Mastercraft siege weapons), Expert (Craft (siege weapons))