Riltorro

[„Já hlupák, celý život jsem to dělal blbě!“]
- Riltorro poté, co spatřil trebuchet

Riltorro byl Wookiee z Kashyyyku, stavitel obléhacích strojů, pozdější člen posádky Jolly Jedie a navzdory značné inteligenci skalní fanoušek FC Hromosvodi. Ve svém oboru neměl konkurenci, ale nebyl schopný se bavit o mnoha jiných věcech a dělalo mu tedy velký problém najít společnou řeč s neodborníky, tedy s drtivou většinou obyvatel vesmíru.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 108 BBY v Zhamberrku do rodiny chovatelů masných veverkomutů a toto prostředí ho značně ovlivnilo. Sotva uměl chodit, už musel pomáhat se stavbou veverkomuťáren, které ty bestie neustále prožíraly, a když mu bylo osm, často snil o tom, že proradná zvířata vystřelí obrovským prakem až na oběžnou dráhu. Během stavění dalších a dalších kotců tedy občas z wroshyrového dřeva vyrobil i něco poněkud jiného, za co byl otcem náležitě seřezán. Než v něm byl talent dočista zadupán, všiml si ho strážník Buzzbacca, který o něm řekl svému staršímu bratru Gagarrinovi.
Pod jeho dohledem postavil Riltorro celou řadu bizarních kladkostrojů, praků, balist a obrněných beranidel, ale jméno si pořádně udělal až jako stavitel manipulačních žebříků, které se daly snadno přenášet, ukotvovat do stromů a spojovat a které si do své vesnice objednal nejeden náčelník. Ke skutečnému obléhání jich sice bylo použito jen naprosté minimum, ale ze získaných peněz mohl stavitel procestovat Kashyyyk a získat nové zkušenosti. Hodně času strávil na dělostřelecké akademii v Tunnatutikanu a pozvolna ztrácel svůj původní přízvuk, ale Hromosvodům fandil i nadále.
Ke zlomu v jeho životě došlo pár dní po skončení války klonů, kdy navštívil Karrambacullek a kde mu náčelník Churr ukázal trebuchet uschovaný v tajném skladišti. Pochopil, že dosud využil jen malý zlomek svého potenciálu, a v následujících letech se snažil alespoň přiblížit mistrům, kteří postavili tento skvost. Naneštěstí v utajení, protože začalo masivní zotročování planety a on se raději vytratil zpátky do Tunnatutikanu, kde měl kamarády mezi dělostřelci.

Občanská válka

Do města dorazil až několik týdnů po bitvě u Krákavé skály a mnoho přátel tedy nenašel. Schovával se tedy v lesích společně se skupinou přeživších obyvatel Tunnatutikanu, mezi něž patřil Kallamapia, a jejich společné patenty je několikrát dostaly z nejhoršího. Ti dva se osvědčili zejména jako likvidátoři těžké imperiální techniky, ale kamarádi se z nich nikdy nestali, protože každý fandil jinému ze znepřátelených fotbalových týmů. Riltorro se ale stejně jako většina ostatních dlouho skrývat nezvládl, byl lapen, vybaven inhibičním čipem a poslán makat do koncentračních táborů, nakonec i do Tábora 52.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn kashyyyckým odbojem pod vedením Šošonského krále a dostal se na jejich základnu v mlhovině Tyyyn. Nějakou dobu zvažoval, že se přidá k nim, ale neměli na základně dost dřeva na stavbu katapultů, a tak se radši nechal převelet na Jolly Jedie, kde čekal lepší využití.
Tam sice dřeva o moc víc nebylo, ale potkal stavitele trebuchetu a hned na svatbě Balmorry a Sulacca si od nich vyprosil podpis. V následujících měsících se podílel hlavně na řešení technických problémů komunity, ve volbách nového kapitána po závodech na Raxusu Prime dal svůj hlas Michurrinovi a 17. 7. 0 ABY se účastnil válečné porady, kde pojmenoval plánovaný útok na Citadelu.
Zatímco ostatní Wookiové na palubě se párovali, až z toho oči přecházely, Riltorro měl přinejmenším na nějakou dobu smůlu, protože ho Lurparra přistihla při velmi zaujatém prohlížení encyklopedie praků a s roznášením tohoto drbu jí pomáhala i Farfalla.1

d20

Tech Specialist 5 / Chief Engineer 2
Craft (siege weapons) +20, Demolitions +14, Knowledge (ballistics, engineering, physics) +14, Repair +14, Disable Device +12, Computer Use +10, Search +8, Appraise +7
Merchant Trader, Skill Emphasis (Craft (siege weapons)), Gunner, Armor Proficiency (light)
Instant Mastery (Knowledge (physics)), Tech Specialty (Mastercraft siege weapons), Expert (Craft (siege weapons))