Reytha

Reytha byla planeta v Expanzích, proslulá především jako zemědělský svět, který díky svému přívětivému klimatu a později díky velké modernizaci živil velkou část imperiální armády. Tamní obyvatelé pěstovali prakticky všechno, z těch důležitějších plodin například reythskou kávu, buráky, hrášek1, brambory2, řepu a víno3 a taky citrusy. Výnosná byla i tamní moře, odkud se ročně vylovilo pěkných pár tun ryb a dalších živočichů. Sídlil tam i menší pomocný sbor rytířů Jedi, který nějakou dobu před válkou klonů vedla Kess Keela a do kterého patřila pozdější inkvizitorka Ugida.

Historie

V roce 41 BBY tam Woallc Con-Denyzz dopadl uprchlého vraha4.
Champbacca tam pro svou enklávu nakupoval většinu potravin, co se nedaly sehnat na Azoamu, zejména kafe a muju5.
Roku 18 BBY tam na jednom ostrově cestou na nákup ztroskotali Champbacca, Simbacca a Neva Habili. Během čekání na záchranu si vyprávěli strašidelné historky6 a při pokusu o upoutání pozornosti kolem plující rybářské lodi zapálili celý ostrov7.
Ještě kolem roku 5 BBY tam stála továrna na křupky, jejíž zavření Impériem přimělo Simbaccu přejít do ofenzivy a vyneslo jeho rebelské buňce přezdívku.

Rodáci:

b_213212.jpg