Rekreace s replikátory

Rekreace s replikátory: 17. 5. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Banana Brannigan, Emily, Štěkna
Místo určení: Vnější pás, sektor Sithské světy, stanice Ingeni Prime

Úvod do děje

Ozvala se Joyce, že na obrazu Umbra Mortis našla tři páry nějakých čísel, které mohly znamenat souřadnice. Holky napadlo souřadnice použít na snímek Randalfovy galaktické mapy z elektronické brožury, kterou dostaly při návštěvě muzea. Mapa bohužel nebyla nijak detailní, ale jedny ze souřadnic přibližně odpovídaly Toole a zbylé dvě v tom případě připadaly do oblasti Sithských světů. Díky knihám z bytu Ritora Maase pak nebylo těžké zjistit, které dva světy by to mohly být.
Simbacca nechal přes Ronieho kontaktovat Somra, aby od Grakkuse zjistil, jestli o těch planetách něco neví. Odpověděl jim, že jsou to mrtvé hroudy, na kterých Sithové experimentovali se Silou a na kterých zatím pro nízkou atraktivitu neprobíhá žádný aktivní imperiální výzkum.
Děvčata se tam hodlala vydat, ale protože byla celá oblast Sithských světů pod karanténou a přístupná jen přes Korriban, nevěděla, jak to udělat. Simbacca si ale vzpomněl, že tam s mistryní létali jinudy a tu zkratku našli v jednom z holocronů, které se po výletě na Miu Leptonis IV teoreticky mohly dostat na Jolly Jedie. Holocron nakonec skutečně našel a s pomocí Balmorry a Jowkabukk dopočítali aktuální souřadnice hyperprostorového skoku, načež se děvčata vydala v Ilchi ke Gigoru.

Detaily

17. 5. 1 ABY

06:30 Popřály si štěstí, L3-N1N ještě jednou překontroloval data a Ilchi skočila do hyperprostoru. Podle Simbaccy měla cesta trvat přibližně 40 minut.
06:50 Po dvaceti minutách jim začal řvát navigační počítač, že mají překážku v cestě, a loď automaticky vyskočila z hyperprostoru. Před Ilchi se objevila obrovská vesmírná stanice zahalená ve tmě.
06:31 Diagnostika lodních systémů odhalila, že jsou v čudu chladící články hyperpohonu a je třeba je nahradit buď celé, nebo aspoň vyměnit chladící kapalinu, jinak se pryč nedostanou.
06:32 Banana provedla sken celé stanice. Nezachytila žádné známky života a reaktor běžel jen na minimální výkon. Troufala si ale tvrdit, že lepší místo na sehnání náhradních dílů v okolí prostě nenajdou.
06:34 Štěkna obletěla stanici a našla jeden otevřený hangár. Přistála v něm.
06:35 Holky vystoupily a ve skafandrech se vydaly dlouhou chodbou do útrob stanice. Na stěnách sem tam narazily na očouzeniny, ale jinak nic, dokonce i gravitační plátování stále fungovalo.
06:41 Dostaly se až k centrálnímu výtahu. Při rozhýbávání servisní páky na jeho otevření sice Banana vyčerpala celou plechovku WD-40, ale nakonec se jim podařilo otevřít výtahové dveře a nakouknout dovnitř.
06:42 Dole spatřili značně poškozenou výtahovou šachtu. Nahoře spatřily chuchvalce kovových pavouků, kteří jim sice nevěnovali pozornost, ale sem tam se nějaký pohnul. Štěkně připomínali jakési příšery z jednoho hororového seriálu, dostala hysterický záchvat a musela si vypnout mikrofon, aby náhodou pavouky neprobudila. Banana je považovala za obyčejné údržbářské robůtky, ale s Emily se shodly, že vzhledem k jejich skutečně trochu podivnému množství bude lepší je nedráždit.
06:44 Sprintem se vrátily k Ilchi a přemýšlely, co dál. Štěkna to tam chtěla celé podpálit a odpálit, ideálně do černé díry, ale kolegyně jí taktně připomněly, že i když je to moc dobrý nápad, měly by se nejdřív dostat pryč.
06:46 Ilchi odstartovala, znovu obletěla stanici a v místech, kde hádaly můstek, spatřily, že i staniční okna jsou pokrytá masou kovových stvoření. Vůbec se jim to nelíbilo. Štěkna chtěla letět domů podsvětelňáky, Banana navrhla prozkoumat spodek stanice, kde se daly čekat použitelné chladící články nebo aspoň kapalina.
06:48 Proletěly pod prstencem a nad dlouhým tunelem, který ústil v část stanice, ze které zachytávaly energetickou stopu.
06:49 Vstoupily do volného vesmíru a L3-N1N udržoval loď na dosah vystřelovacích kotviček.
06:51 Holky se dostaly až k trupu, a protože neměly jiné možnosti, Emily světelným mečem vyřízla kus pláště a Silou jej vytáhla ven. Na kusu kovu bylo zevnitř mnoho kovových pavouků a z otvoru začalo vykukovat několik zvědavců. Banana tam hodila iontový granát, Štěkna začala jako šílená střílet ty, co driftovali na výřezu.
06:52 Aby natavený kus trupu s rozstřílenými robůtky nenarazil do Ilchi, Emily ho zadržela pomocí Síly. Chvíli přemýšlely, co dál. Štěkna odmítala jít dovnitř a Emily se do toho taky moc nechtělo. Banana namítala, že údržbářští roboti většinou nejsou agresivní, dokud nezaznamenají hrozbu, a vlezla dovnitř, dokud jich byla většina omráčená výbuchem granátu. Emily ji následovala a Štěkna kraulovala na Ilchi.
06:54 Banana s Emily se dostaly chodbou do míst, kde už nebyli pavouci vyřazení granátem, a polehoučku, potichoučku našlapovaly dál. Nezdálo se, že by je pavouci zaregistrovali. Nahlédly dokonce do několika prokousaných dveří a za nimi spatřily něco, co vypadalo jako laboratoře.
06:55 Štěkna vlezla do Ilchi a snažila se je aspoň sledovat lodními senzory, nicméně musela se hodně ovládat, aby do generátoru nenasolila všechna torpéda, co měla.
06:59 Emily s Bananou došly až k výtahu, který se jim nezrezlou pákou povedlo otevřít. Uvnitř šachty, kde nefungovala gravitace, viděly mnoho hnízd pavouků, ale ti si jich stále nevšímali.
07:00 Stanicí to trochu trhlo a Štěkna jim nahlásila, že se zažehla jediná trakční tryska. Emily ji instruovala, ať zaujme pozici, ze které může střílet na povel. S Bananou pak začaly hopsavě zdolávat výtahovou šachtu a vyhýbaly se u toho pavoučím hnízdům.
07:02 Po několika odrazech ale narazily na překážku. Celá šachta byla vyplněný jedním obrovským chumlem. U stěny spatřily trosky servisního žebříku a Emily se pokusila Silou opatrně roztáhnout robůtky a vytvořit tak malý tunel, kterým by se mohly protáhnout. Síla jí přála a na radu Banany, jak od sebe kovové pavouky co nejlépe oddělit, se jí podařilo je něžně odhrnout z přímé cesty. Stálo ji to ale hodně soustředění a Banana musela spěchat.
07:03 Banana se odrazila, proplula se zavřenýma očima a staženými půlkami skrz vytvořený otvor, který byl dva metry dlouhý, a vítězoslavně se dostala na druhou stranu. Tam se zastavila o žebřík, zapřela se a vyměnila nástavec na vystřelovací kotvu svého blasteru z kotvy do permabetonu na přilepovací naviják. Vystřelila, trefila Emily do čela a začala ji navíjet k sobě. Vše vypadalo perfektně, ale Emily ztratila kontrolu nad masou pavouků ve chvíli, kdy byla ještě v tunelu. Než stihla projít skrz, otvor se zacelil a Emily zůstala uvnitř. Bananino navíjení se zaseklo, ale pak Emily zažehla světelný meč a dala se opět do pohybu. Osekala ze sebe všechny pavouky a Banana ji švihem hodila k nejbližším dveřím, které byly masivní a nejevili známky poškození. Emily odsekla zámky, otevřela křídla dveří a vplula dovnitř, následovaná Bananou. Za nimi se ale už hrnula vlna kovových pavouků.
Emily zavřela své křídlo dveří, ale Banana s tím bojovala.
07:04 Emily jí s tím musela pomoct, ale dovnitř se stihlo nahrnout třicet kovových bestií, které jim šly po krku. Banana jednoho rozstřelila svou pistolí, ostatní začala Emily smažit plamenometem. Obě se snažily ustoupit do chodby dál od výtahu.
07:05 Banana za stálého střílení ustupovala, ale nemohla si nevšimnout, že se neroztavené zbytky rozstřeleného robůtka opět spojují ve funkční celek. Dost ji to vyděsilo, ale než stihla přezbrojit na světelný meč, sfoukla Emily zbytek nepřátel druhou dávkou mandalorianského napalmu.
07:06 Štěkna se holek ptala, jestli už jsou mrtvé, ty utíkaly chodbou bez jediného robůtka. Banana si okamžitě všimla inženýrských směrovek a naváděla je k něčemu, co mohlo být skladiště náhradních dílů.
07:07 Ilchi začalo něco narážet do štítů, Štěkna zpozorovala, že z díry v trupu vylézají probraní robůtci a vrhají po ní kusy kovů. Zahájila úhybné manévry a vzdálila se od stanice, ale ještě si stihla všimnout, jak se část útočníků složila v dlouhé rameno, chňapla po kusu trupu a vtáhla ho zpátky na místo.
07:08 Holky doběhly k prožraným dveřím do rozsáhlého skladiště, v němž kromě množství nejrůznějších náhradních dílů spatřily také množství replikátorů. Ani jedna neviděla dost daleko na to, aby poznaly, jestli se ve skladišti nachází kýžená kapalina, ale Emily se díky togrutímu smyslu povedlo aspoň odhadnout rozměry místnosti.
07:09 Zkusily se vplížit dovnitř, ale pavouci si jich všimli. Neútočili sice a nepronásledovali je, nicméně byli v bojové pohotovosti a holky je nechtěly dráždit. Začaly vymýšlet jiný plán.
07:10 Štěkna dostala pokyn rozstřílet motory stanice a následně ji celou ostřelovat na náhodných místech. Namítala sice, že by bylo lepší ji rozstřílet na hadry úplně celou, klidně i s těmi dvěma, ale Emily s Bananou podotkly, že když se ty mrchy umí poskládat, konvenční zbraně na ně asi velký dojem stejně neudělají a jejich rozprsknutím do všech koutů vesmíru by nadělaly víc škod než užitku. Doufaly nicméně, že řízenou destrukcí odlákají aspoň část ochránců skladiště pryč kvůli opravám, ale na výsledky nečekaly a vyběhly mezi regály podle předem vybrané trasy, každá zvlášť.
07:11 Stanicí otřásla detonace, jak Štěkna torpédovala motory, nicméně holky běžely dál, sem tam mečem přesekly replikátora, koukaly po chladících článcích a hlavně se snažily všechny ty prevíty natáhnout na jedno místo, do dveří na chodbu.
07:12 Povedlo se. Banana nejprve v jedné polici zahlédla něco, co vypadalo použitelně, o pár sekund později už obě probíhaly dveřmi. Emily odhazovala většinu zbývající náplně do plamenometu, Banana zbývající sonický granát a připravovaly se na peklo.
07:13 Výbuch je málem srazil na zem, ale klubko replikátorů, které je pronásledovalo, na tom bylo mnohem hůř. Tavili se, prskali a Bananě s Emily tak při plácnutí si chyběly jenom marshmallows.
07:15 Štěkna pokračovala v náhodném ostřelování trupu stanice a vyráběla jí nadstandardní větrání, roboti ji však rychle opravovali a stíhali po ní i sem tam něco hodit. Raději se tedy stáhla, jen chvíli pozorovala trajektorii rozjetého objektu.
07:16 Napalmu v chodbě pomalu docházelo oxidační činidlo, Štěkna vypočítala, že by se stanice v následujících třiceti tisících let neměla významně přiblížit k žádné obývané planetě. Její vektor si nicméně poznamenala pro případné pozdější nalezení.
07:17 Oheň konečně vyhořel natolik, aby se chodbou dalo projít do skladiště, a Banana zamířila k regálu, kde spatřila slibně vypadající vybavení.
07:18 Našly celou sadu chladících článků, a ač nebyly kompatibilní s ARC-170, Banana soudila, že výměna kapaliny bude nejen proveditelná, ale dokonce docela jednoduchá. Problém byl jenom v tom, že ty věci nebyly zrovna lehké a že potřebovaly přinejmenším čtyři.
07:19 Banana našla rudl, který jim transport značně usnadnil, Emily hlásila Štěkně, že se vrací. Bylo jí však vysvětleno, že původní vchod je zavřen, a cesta skrz výtahovou šachtu teď s nákladem stejně nepůsobila moc lákavě.
07:20 Jako nejjednodušší se jevilo udělat si východ nový, přímo na tomhle patře. Štěkna díky senzorům odhalila nejslabší část trupu, navedla tam holky a byla připravena je vyzvednout.
07:26 Banana s Emily se díky dvěma světelným mečům postupně dostaly až k vnějšímu trupu, ale ten už byl příliš silný.
07:27 Emily zavolala leteckou podporu na chodbu kousek dál, Štěkna jim kanóny trochu pomohla a otvor byl na světě.
07:28 Z vytvořeného otvoru holky skočily ven i s rudlíkem a články a když byly dostatečně blízko Ilchi, vystřelovacími kotvami se přitáhly k ní.
07:30 Banana se dala do výměny kapaliny v článcích, Emily jí asistovala a Štěkna nadávala, že už nikam nikdy neletí.
08:17 Oprava ve stavu beztíže nebyla nejsnadnější, ale své výhody to mělo a nakonec se vše podařilo. Nezbývalo než doufat, že diagnostika proběhne v pořádku.
08:21 Diagnostika proběhla v pořádku, L3-N1N se zaradoval a holky také. Nasedly, a protože nemělo cenu riskovat další cestu do Sithských světů, otočily to zpět ke Gigoru.
08:37 Banana cestou hyperprostorem rekapitulovala, co se jim stalo, a zaslechla při tom podezřelý zvuk vycházející z prostoru pro nohy. Nahlédla a spatřila tam jednoho z kovových pavouků, kterak jí ožírá hasák.
08:38 Málem vyhlásila hnědou pohotovost, ale protože pavouk na rozdíl od těch, které potkaly, binárně pískal a nechoval se nepřátelsky, zachovala klid. Pouze na něj preventivně namířila svůj světelný meč a něžně zprávu o černém pasažéru předala ostatním.
08:39 Štěkna se pokusila vystoupit.
08:41 Po hysterické scéně se pavouk přesunul Bananě do batohu a nevnímal pilotčiny nadávky. Shodly se, že musí přistát na Gigoru a okamžitě to prověřit. Emily se rovnou spojila s Chlouppkem a vysvětlila mu, jaký mají problém.
08:44 Wookiee jim slíbil odvoz a doručení specialisty, který pavouka prověří.
09:04 Ilchi se vyloupla na oběžné dráze Gigoru a zamířila do ledové pustiny daleko od jakýchkoliv sídel.
09:17 Po přistání všechny tři holky opustily urychleně palubu skokem do sněhu.
09:18 Pavouk po chvíli s pískáním vylezl z kokpitu a spadl na zem do sněhu.
09:20 Holky ani nedutaly, až když vypískla Banana, které začal pavouk lézt po noze. Skončil jí na rameni, z čehož měla děsnou radost.
09:21 Zatímco Emily se Štěknou se s ní loučily, Banana se pokusila velmi něžně pavouka ze svého ramene sundat. Když se ho dotkla, pištění zintenzivnělo, tak na chvíli zpomalila, ale nakonec se nechal položit do sněhu. Nadále ji ovšem následoval.
09:22 Štěkna se ptala, jestli lze z věcí na Ilchi postavit atomová bomba nebo pět. Banana s Emily se nicméně shodly na tom, že zničit toho mrňouse můžou i později a že by byla škoda nevyužít možnost ho studovat. V tomhle prostředí to však nebylo optimální a vozit ho kamkoliv živého nepřipadalo v úvahu. Posily byly sice na cestě i s odborníkem, ale bylo těžké odhadnout, kdy dorazí a jestli už nebude pozdě.
09:23 Banana navrhla, že ho můžou zkusit zmrazit v některé z mnoha kaluží, co se nacházely všude kolem, a pokusila se využít toho, že ji pavouk následoval. Kousek si nadběhla a připravila meč.
09:24 Jakmile měla dostatečný náskok, zastavila se, vyřízla díru do ledu a postavila se tak, aby do ní pavouk cestou k ní spadl.
09:25 Pavouk došel k okraji díry a dál se mu viditelně nechtělo. Obešel ji a pokračoval v pronásledování Banany, která teď už ani neutíkala.
09:26 Banana, událostmi posledních hodin už poněkud unavená, ho vyčerpaně poprosila, jestli by nemohl do té vody skočit sám, že ho potřebují zmrazit. K jejímu překvapení to fungovalo a pavouk sice váhavě, ale vlezl do díry a nechal se přikrýt vyříznutým kusem ledu.
09:27 Holky si vyměnily překvapené pohledy a začaly diskutovat, co dál.
15:51 Holky opakovaně prohlédly loď, jestli tam překvapení není víc, Štěkna opakovaně vyjádřila názor, že mají tu mrchu roztavit, dokud se nechá. L3-N1N celou dobu hlídal kaluž a monitoroval aktivitu mrznoucího robůtka. Jisté bylo, že na Jolly Jedie ho z bezpečnostních důvodů brát rozhodně nemůžou, ale že jeho zkoumáním by se možná dalo ledasco zjistit o jeho agresivnějších kumpánech. Banana navrhovala použít Kompostárnu, nicméně s finálním verdiktem čekaly na někoho zkušenějšího.
15:58 Kousek od Ilchi přistála Opilá moucha a kromě Chlouppka vystoupili ještě Fidorkka a Kirk.
16:01 Po krátkém pozdravení a seznámení se se situací Kirk odjistil chapadla a šlo se na věc.
16:10 Mrně bylo vysvobozeno z ledového sevření a zmrazeno pořádně, kapalným karbonitem.
16:15 Skupina se rozdělila. Emily se Štěknou si přistoupily k Fidorce, pánové s Bananou a podchlazeným balíčkem nastoupili na Ilchi.
16:19 Obě party vyrazily k obloze a každá zamířila do jiného koutu galaxie.

Následky

Banana poprvé v ostré akci použila meč a potvrdila si, že bude lepší zůstat u blasteru. Na Kompostárně pak nějakou dobu zůstala, aby hlídala jak replikátora, tak Kirka, a zavedla nějaká dodatečná bezpečnostní opatření pro případ, že by on zapomněl.
Kirk přišel na jiné myšlenky a vypadalo to, že ho nový projekt tuze baví.
Štěkna si ze stanice odvezla slušné trauma a odmítala v následujících týdnech i vylézt z kuchyně, natož opustit loď.
Emily se noc po akci zdálo o pavoucích a rozhodilo ji to tak, že uprostřed noci opustila postel se spící Cae a šla si zaboxovat do tělocvičny. Hodlala co nejdřív zaletět splnit jejich původní úkol, který byly nucené přerušit, nicméně protože na to zbyla sama, o tři dny později ten výlet absolvovala s kapitánem.