Regid

„Hej, ty buzerant!“
- Regid, když se chtěl s někým porvat

Regid, známý též jako Ještěrka, byl politický aktivista, filosof, bojovník proti Impériu a zpěvák v kapele Šupináč.

Jméno: Regid, Ještěrka
Rasa: Barabel
Datum narození: 19. 1. 30 BBY
Planeta narození: Barab I
Barva očí: oranžová

Vzhled

Ještěrka byl skoro dva metry vysoký, přes sto kilo těžký Barabel s černozelenou barvou šupin. I přes fyzickou zdatnost měl trochu vyboulené břicho. Levou paži měl pokrytou rudými šupinami, místo pravé měl protézu. Chyběl mu ocas. Voněl po citronech, mandarinkách, mátě a šalvěji.

Povaha

Regid byl lehce záludný, sebestředný, vztahovačná, arogantní a labilní muž, který se rád vrhal do slovních konfrontací a využíval své sečtělosti a vzdělanosti. Ačkoliv se považoval za něco víc, neměl problém jednat s plebsem a užívat si radostí typu drog a alkoholu.
Stejně jako kůži šupinami, chránil svůj vnitřek vysokou zdí, kterou nebylo snadné překonat, ale když se to někomu podařilo, Regid byl pro dotyčného skutečný přítel, který byl oddaný a nikdy by jej nezradil. Ačkoliv se tak nejevil, měl dobré srdce a záleželo mu na většinovém dobru, i když to mohlo znamenat, že účel světí prostředky. Pil co teklo, ale když si chtěl pochutnat, nachal si nalít víno od Zeleného draka, whiskey Coramore či Janxovku a rum od Tortuga Explosive.

Rodina

Otec Torgid, matka Lirgun, bratr Frfan.

Dovednosti

Ještěrka byl dobrý oi punkový zpěvák, docela dobrý řečník a zkušený bitkař. Dokázal se vyboxovat z problémů, když bylo třeba, a i když nebyl nijak výjimečný střelec ani pilot, kompenzoval to svou zarputilostí a odhodláním.

Životopis

Před rozkazem 66

Regid stejně jako drtivá většina Barabelů prošel tradičním rituálem početí, kdy se sešli dvě samičky a dva samci, kteří promíchali své hnízdo, aby otcové nevěděli, který potomek je čí. Regid se vyvíjel v hromádce šesti vajec, ale osud tomu tak chtěl, že oblast, kde bylo jeho hnízdo, zasáhlo zničující zemětřesení. Všechna ostatní vejce byla zničena, jen to Regidovo zázrakem přežilo a vylíhl se dne 19. 1. 30 BBY. S výchovou pomáhal pouze Torgid, neboť druhý z otců byl další z obětí zemětřesení.

22 BBY

Jho matka nakladla novou snůšku vajíček. Oplodněno bylo jen jedno a z něj se vyklubal mladší bratr Frfan. Otec chtěl pro Regida v životě to nejlepší, a tak zařídil jeho zapsání do internátní školy na Kothlisu v Bothanském prostoru. Celé klonové války pak strávil studiem, zavrtaný v knížkách, u počítače a dopisováním si s rodinou. Ostatní studenti, povětšinou Bothané, jím zpočátku opovrhovali jako primitivem, ale záhy jim ukázal, že taková stereotypizace není na místě.

Občanská válka

Roku 18 BBY s přáteli založil kapelu Šupináč, kde zpíval a psal poměrně úspěšné písně jako třeba Plazí liga či Bílý ještěr. O rok později dokončil studium a byl přijat na univerzitu politologie. Ve svém postoji k životu a názorech byl dosti liberální, takže vystupoval proti Impériu a zuřil, jak dobře se mu daří na jeho rodné planetě. Po získání titulu měl dostatek sebevědomí a rozhodl se vrátit domů a zatočit s Impériem civilizovaně, s pomocí slov.

13 BBY

Jeho návrat domů nebyl tak zářný, jak si představoval. Založil si pirátské rádio, ze kterého vysílal své myšlenky a snažil se probudit občanskou společnost, ale Barabelové žili dosti jiný život, než na který se adaptoval na civilizovanějším světě, a díky imperiálním machinacím si Impéria vážili, takže se jeho snahy setkaly s nepochopením. Do jeho skrýše brzy vpadli tajní, kteří ho dorubali obušky, a když se probral, seděl v okovech v transportu mířícím do věznice Duk'zar na Saqqaru v Huttském prostoru.

9 BBY

Za zdmi kriminálu strávil tři roky života. Sepisoval autobiografii plnou svých myšlenek a filosofických úvah. V roce 9 BBY tam narazil na dva nové vězně, rozlámaného Wookie Chlouppka a malou otrokyni, Twi'lečku Kaily. Ze začátku si jich nevšímal a hleděl si svého. Kaily nabízela své tělo výměnou za pokoj pro Chlouppka a jídlo navíc a za několik týdnů již brzy bylo zřejmé, že je těhotná. To se v Regidovi něco hnulo a postavil se na její obranu. Získal jí tím pár dní klidu, ale sám se stal terčem zneužívání a vězeňského teroru. Naštěstí pro něj se nedlouho poté zberchal Chlouppek, který vymlátil dostatek mozků na to, aby už na Kaily ani Regida nikdo ani nesáhl. O nějakou dobu později asistovat u Kailina potratu na místních latrínách, kde ji držel za ruku a když se dala dohromady, podařilo se jim uniknout. Chlouppek je všechny vzal na Nar Shaddaa, kde vlastnil hospodu Modrý Mandalor a kde poskytl Regidovi přístřeší. Ten se zde seznámil s Feeorinem Roniem a Togrutami Cae Vitthar a Emily.
Než se stačili pořádně oklepat z jejich zážitků ze Saqqaru, absolvoval Regid léčbu několika pohlavních chorob včetně kalnorských kvasinek, stejně jako Kaily, a Modrý Mandalor se pro něj stal novým domovem. Chlouppek ho začal učit boxovat, což Regidovi pomáhalo se stresem a vztekem.
Jednoho rána se od Chlouppka dozvěděl, že musí vyrazit na setkání s nějakým mistrem Jedi, kterého vysvobodil jeho bratranec. Regid vyjádřil přání přidat se k němu, stejně jako Kaily. Chlupáč souhlasil a společně vyrazili na Unkan 2, kde na vyznačených souřadnicích nalezli starou enklávu rytířů Jedi, která byla však prohledávána imperiály. Odvodili si z toho, že ti, za kterými přiletěli, zde už nejsou, a vrátili se zpět na Nar Shaddaa.

7 BBY

Uběhl nějaký čas, než se Wyrrgy Chlouppkovi opět ozval. Nyní bylo místo setkání nějaká Miu Leptonis IV. Pro Chlouppka to bylo velmi známé místo plné duchů a přání Kaily, přidat se, tentokrát zamítl.
Jen Regid s Chlouppkem přiletěli na tu zelenou deštivou planetu, přistáli v hlavním městě a chlupáč je vedl do hospody Zelený lampion, kde přes sklep naskočili na podzemní dráhu. Během cesty Regidovi prozradil, že metro vede do dávno opuštěné enklávy, kde Chlouppek nějakou dobu žil s hromadou dětí citlivých k Síle, a že má hodně špatný pocit z toho, co se stane. A měl pravdu.
Když dorazili do cíle, proběhli chodbami až k východu, kde spatřili hromadu imperiálů a spoutanou skupinku bytostí. Hned spatřil i několik mrtvých. Regid se podíval na Chlouppka, který zakroutil hlavou a zvedl ruce nad hlavu. Regid jej následoval, i když uvnitř nešetřil nadávkami.
Přebral je inkvizitor Zothar Hanak s nějakou holkou a spoutané je převezli do kesselských dolů. Chlouppek tam narazil na známého, se kterým se asi moc nekamarádil, ale po pár dnech zde narazil i na svého bratránka Kanryho a začaly přípravy na další z útěků. Při jeho plánování se seznámil s Wookiem Snowflejkem, Givinem Scarym a Chadra-fanem Asyrkem, kterého však Regid nemohl vystát.
V den D unikli a k opuštění planety použili pašerácký transport. Ukryli se v přístavu Junkfort, kde si užíval nabyté svobody a prolézal kasína a noční kluby. Později se ale ukázalo, že loď, kterou unikli, byla majetek kriminální lady, Twi'lečky Sifaly, které tím překazili lukrativní výdělek, a byli nuceni si její ztrátu u ní odpracovat. Zaletěli tedy na Ryloth, kde udělali, co měli, ale na orbitě narazili na imperiální hlídku, která je po Regidově hrozné improvizaci čapla a odvezla do imperiálního vězení na lávové planetě Sur'lorg III.
Hned první den se jim ale podařilo utéct a dále pokračovali v práci pro Sifalu.

6 BBY

Během jednoho z úkolů pro Sifalu mu vybuchl speeder pod zadkem a kvůli zranění přišel o ocas.
Pro Sifalu dělali poslední prácičku, která obnášela ukradení jednoho artefaktu Anaradovi. Pořídili si kvůli tomu robota SAPa od Jawy Kirka a Regid se poznal s Najibem.
Po splacení dluhu letěli na Nar Shaddaa, opět do Chlouppkovy hospody Modrý Mandalor. Po krátkém čase se objevila Chlouppkova sestřenka Lawly s Yuzzemem Deekem a vysvětlili Chlouppkovi, že kvůli jejímu bratrovi Wyrrgymu musí s nimi. Chlupáč se smutně rozloučil a odlétl pryč.
Jejich parta kriminálníků nevěděla, co dál, ale impuls k dalšímu setrvání jim dala Kaily, která si přála letět poznávat galaxii.
Souhlasili a také spolu odletěli. Při jedné výpravě Asyrk našel svůj vlastní krystal kyber a v prosinci téhož roku narazili v hrobce na Nerakoy na sithský holocron. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji posedl duch Darth Kerewara a ona je všechny málem zabila. Regid s Asyrkem jí byli v patách, ostatní se vylízávali ze svých ran v nemocnici.

5 BBY

Dostihli Kaily uprostřed sithského rituálu na Regenaru II, který přerušili, ale Asyrk při tom přišel o ruku a silně krvácel. Sám Regid při tom přišel o ruku a druhou měl trvale poznamenanou temnou stranou tak, že mu na ní zrudly šupiny. Když se probrali, Kaily byla pryč a oni se vrátili polomrtví na Nar Shaddaa, kde trávili čas v Modrém Mandaloru a regenerovali.
Ozval se Chlouppek a svolal je dohromady. Z jejich staré party se sešli všichni, Asyrk, Najib, Scary, Snowflejk a on. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily, ale na Asyrkovo naléhání neřekli všechny detaily.
Chlouppek zprávu nenesl nejlépe, ale snažil se a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl osvobodit. Tam se pořádně seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem.

4 BBY

Když se Wyrrgy ztratil, společně s Chlouppkem vypátral, kde je, a byl klíčovým hráčem v jeho záchraně. Zabil Anarada i Sivraka. Po odletu z Huttova paláce byl na Idigaro zatčen a přiveden k soudu, ale osvobodili se a utekli.
Při odletu byla ale Wyrrgyho loď dost poškozená a po skoku do neznáma se objevili na planetě, kde narazili na dva klonové křižníky. Spřátelili se s klony a obdrželi zprávu, že imperiálové útočí na planetu Atalay. Asyrk s Voh-Jinem a Regidem vyrazili jako první zpět.
Na planetě se přidal k obráncům a vydrželi celý den, než přiletěly posily. Po bitvě pomáhal s odklízením trosek a hledáním raněných.
Regid na Atalay zúročil své politické schopnosti a zkušenosti a s Chlouppkem začal s pokusy o navazování dobrých vztahů s místními. Ti oscilovali mezi názorem, že jim pomohli, a tím, že jsou jen noví tyrani, co jim budou říkat, co mají dělat a co ne. Chlouppek byl v každodenním kontaktu s místními a snažil se zlepšovat jejich image odklízením následků bitvy, s čímž mu pomáhala většina skupiny i klonových vojáků, Regid se staral o politickou část celé věci, která nebyla vůbec jednoduchá.
Probíhalo pročesávání okolních lesů při hledání odbojových imperiálů, jimž bylo nabízeno příměří, ale jen pár z nich se skutečně vzdalo a přidalo se na jejich stranu.

3 BBY

Proběhl zdrcující teroristický útok v hlavním městě. Byl otráven zdroj pitné vody, tisíce civilistů zemřely. Regid zajišťoval oficiální komunikaci s místními a slíbil vytvoření speciální skupiny, která s teroristy zatočí. Velitelem skupiny prohlásil Chlouppka a jeho pravou rukou Najiba.

2-1 BBY

Chlouppek se pohádal s Asyrkem, protože zjistil, že pád Kaily k temnotě víceméně zavinil. Asyrk pak přišel za Regidem a poprosil ho, zda by mu nepomohl s nalezením Kaily. Překvapen, ale neváhal a vyrazil s Asyrkem.
Při jejich pátrání se dostali do křížku s trandoshanskými piráty, které rozebrali na součástky. Uvnitř jejich lodi narazil na klec s malým štěnětem gerraky. Asyrk navrhl, že by ho mohli poslat Chlouppkovi jako dárek, omluvu. Kontaktovali Voh-Jina, se kterým se setkali při jeho cestě na planetu Atalay a kterému štěně pro Chlouppka předali.
Nadále pátrali po stopách Kaily.

0 ABY

Stále pátrali, galaxie je veliká, ale jejich pozornost upoutaly zkazky o jisté Darth Lamarr. Společně s intuicí vsadili boty, že jde o Kaily.
Vysledovali stopy kultu přívrženců Darth Lamarr až na Tixor XVII. Aby se dostali ke Kaily blíže, nechali se zverbovat do kultu, a tak se bez nějakých větších problémů dostali až k ní. Poznala je a i když se ji snažili přesvědčit, ať se s nimi vrátí, odmítla to a naopak jí se podařilo přesvědčit je, aby zůstali. Indoktrinován tak neměl v plánu opustit svou Kaily a ani nedal nikomu vědět, že jsou v pořádku a co se s nimi stalo.
Když obdržel zprávu od Chlouppka, ať se obloukem vyhýbá planetě Atalay, pro všechen chlast, děvky a chlebíčky mu ani neodepsal.

Potenciála

Ještěrka byl stále indoktrinovaný, ale ne nutně propadlý temné straně Síly. Docela bezpečně se dalo předpokládat, že se sám od sebe neodloučí od Kaily. Pokud by dostal v budoucnu možnost, chtěl by oživit Šupináče a pořádně si zařádit, oi.

d20

Noble 4 / Soldier 2 / Treasure Hunter 3
Knowledge (history) +14, Intimidate +11, Entertain (song) +11, Profession (politician) +11, Gather Information +10, Disguise +9
Mimic, Trick, Point Blank Shot, Iron Will, Power Attack