Regid

„Hej, ty buzerant!“
- Regid, když se chtěl s někým porvat

Regid, známý též jako Ještěrka, byl politický aktivista, filosof, bojovník proti Impériu a zpěvák v kapele Šupináč.

Jméno: Regid, Ještěrka
Rasa: Barabel
Rok narození: 19.1. 30 BBY
Planeta narození: Barab
Barva očí: oranžová

Vzhled

Ještěrka byl skoro dva metry vysoký, přes sto kilo těžký Barabel s černozelenou barvou šupin. I přes fyzickou zdatnost měl trochu vyboulené břicho. Levou paži měl pokrytou rudými šupinami, místo pravé měl protézu. Chyběl mu ocas. Voněl po citronech, mandarinkách, mátě a šalvěji.

Povaha

Regid byl lehce záludný, sebestředný, vztahovačná, arogantní a labilní muž, který se rád vrhal do slovních konfrontací a využíval své sečtělosti a vzdělanosti. Ačkoliv se považoval za něco víc, neměl problém jednat s plebsem a užívat si radostí typu drog a alkoholu.
Stejně jako kůži šupinami, chránil svůj vnitřek vysokou zdí, kterou nebylo snadné překonat, ale když se to někomu podařilo, Regid byl pro dotyčného skutečný přítel, který byl oddaný a nikdy by jej nezradil. Ačkoliv se tak nejevil, měl dobré srdce a záleželo mu na většinovém dobru, i když to mohlo znamenat, že účel světí prostředky.

Rodina

Otec Torgid, matka Lirgun, bratr Frfan.

Dovednosti

Ještěrka byl dobrý oi punkový zpěvák, docela dobrý řečník a zkušený bitkař. Dokázal se vyboxovat z problémů, když bylo třeba, a i když nebyl nijak výjimečný střelec ani pilot, kompenzoval to svou zarputilostí a odhodláním.

Životopis

Před rozkazem 66

30 BBY
Regid pocházel z kdysi bohaté rodiny, jejíž děd však veškerý rodinný majetek prohrál v kartách. Jeho rodiče tím však nebyli nijak hrozně poznamenáni a žili spokojený život střední třídy.

21 BBY
Začátek klonových válek ho úplně minul a on trávil spoustu času u počítače.

Občanská válka

15 BBY
Z Regida se v patnácti letech stal politický aktivista. Stavěl se do opozice vůči proimperiálním stranám. S přáteli zpíval v kapele Šupináč a psal poměrně úspěšné písně jako třeba Plazí liga či Bílý ještěr.

13 BBY
Jednoho rána udeřila zpráva, že byla většina členů jeho strany pozatýkána a obviněna ze zcela směšných zločinů. Sebral všechnu svou odvahu a v pirátském vysílání odvysílal hodinový monolog, na jehož konci do jeho úkrytu vtrhla jednotka tajné policie a obušky jej zmlátili do bezvědomí.

12 BBY
Vykonstruovaný monstrproces sledoval z lavic obžalovaných a trestu smrti unikl jen díky obavám soudců, že by se z něj stal mučedník.
Byl navždy vyhoštěn z rodné planety a v okovech zamířil do věznice Duk'zar na Saqqaru v Huttském prostoru. Zde za zdmi kriminálu strávil tři roky života. Sepisoval autobiografii plnou svých myšlenek a filosofických úvah.

9 BBY
Regid se snažil přežívat ve věznici na Saqqaru v Huttském prostoru, jak jen to šlo. Po nějaké době zde narazil na dva nové vězně, rozlámaného Wookiho Chlouppka a malou otrokyni, Twi'lečku Kaily. Nějakou dobu je sledoval jen po očku a přemýšlel, že by je snědl. Kaily nabízela své tělo výměnou za pokoj pro Chlouppka a jídlo navíc. Jednou byl spoluvězni proti své vůli donucen zapojit se, což ho silně poznamenalo a zhnusen sám sebou byl rozhodnut těm dvěma pomoci. Jednoho dne se postavil na stranu Kaily, když už bylo patrné, že je těhotná. Nejen, že ji svým činem neubránil, ale stal se též terčem vězeňského teroru.
Seznámil se s Chlouppkem, jehož stav ještě bohužel nebyl stoprocentní, ale který nabíral síly každým dnem a který už vymýšlel plán útěku. Přetrpěl tam ještě několik měsíců, při kterých stihl asistovat u Kailina potratu, než se jim podařilo uniknout. Chlouppek je všechny vzal na Nar Shaddaa, kde vlastnil hospodu Modrý Mandalor a kde poskytl Regidovi přístřeší. Ten se zde seznámil s Feeorinem Roniem a Togrutami Cae Vitthar a Emily.

8 BBY
Ještě se stále nestačili pořádně oklepat z jejich zážitků ze Saqqaru, absolvoval Regid léčbu několika pohlavních chorob, stejně jako Kaily, a Modrý Mandalor se pro něj stal novým domovem.
Jednoho rána se od Chlouppka dozvěděl, že musí vyrazit na setkání s nějakým mistrem Jedi, kterého vysvobodil jeho bratranec. Regid vyjádřil přání přidat se k němu, stejně jako Kaily. Chlupáč souhlasil a společně vyrazili na Unkan 2, kde na vyznačených souřadnicích nalezli starou enklávu rytířů Jedi, která byla však prohledávána imperiály. Odvodili si z toho, že ti, za kterými přiletěli, zde už nejsou, a vrátili se zpět na Nar Shaddaa.

7 BBY
Uběhl nějaký čas, než se Wyrrgy Chlouppkovi opět ozval. Nyní bylo místo setkání nějaká Miu Leptonis IV. Pro Chlouppka to bylo velmi známé místo plné duchů a přání Kaily, přidat se, tentokrát zamítl.
Jen Regid s Chlouppkem přiletěli na tu zelenou deštivou planetu, přistáli v hlavním městě a chlupáč je vedl do hospody Zelený lampion, kde přes sklep naskočili na podzemní jednokolejku. Během cesty Regidovi prozradil, že jednokolejka vede do dávno opuštěné enklávy, kde Chlouppek nějakou dobu žil s hromadou dětí citlivých k Síle a že měl hodně špatný pocit z toho, co se stane. A měl pravdu.

Když dorazili do cíle, proběhli chodbami až k východu, kde spatřili hromadu imperiálů a spoutanou skupinku bytostí. Hned spatřil i několik mrtvých. Podíval se na Chlouppka, který zakroutil hlavou a zvedl ruce nad hlavu. Regid jej následoval, i když uvnitř nešetřil nadávkami.

Přebral je inkvizitor Zothar Hanak s nějakou holkou a spoutané je převezli do kesselských dolů.
Hned po pár dnech zde Chlouppek narazil na svého bratránka Kanryho a začaly přípravy na další z útěků. Při jeho plánování se seznámil s Wookiem Snowflejkem, Givinem Scarym a Chadra-fanem Asyrkem, kterého však Regid nemohl vystát.
V den D unikli a k opuštění planety použili pašerácký transport. Ukryli se v přístavu Junkfort, kde si užíval nabyté svobody a prolézal kasína a noční kluby. Později se ale ukázalo, že loď, kterou unikli, byla majetek kriminální lady, Twi'lečky Sifaly, které tím překazili lukrativní výdělek a byli nuceni si její ztrátu u ní odpracovat.
Zaletěli tedy na Ryloth, kde udělali, co měli, ale na orbitě narazili na imperiální hlídku, která je po Regidově hrozné improvizaci čapla a odvezla na lávovou planetu Sur'lorg III do imperiálního vězení.
Hned první den se jim ale podařilo utéct a dále pokračovali v práci pro Sifalu.

6 BBY
Během jednoho z úkolů pro Sifalu mu vybuchl speeder pod zadkem a kvůli zranění přišel o ocas.
Pro Sifalu dělali poslední prácičku, která obnášela ukradení jednoho artefaktu Anaradovi. Pořídili si kvůli tomu robota SAPa od Jawy Kirka a poznal se s Najibem.
Po splacení jejich dluhu letěli na Nar Shaddaa, opět do Chlouppkovy hospody Modrý Mandalor. Po krátkém čase se objevila Chlouppkova sestřenka Lawly s Yuzzemem Deekem a nakukali Chlouppkovi, že kvůli jejímu bratrovi Wyrrgymu musí s nimi. Chlupáč se smutně rozloučil se všemi a odlétl pryč.
Jejich parta kriminálníků nevěděla, co dál, ale impuls k dalšímu setrvání jim dala Kaily, která si přála letět poznávat galaxii.

Dál prožili nějaká dobrodrůža s Kaily, během kterých našli v nějaké hrobce sithský holocron. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji posedl duch Sitha Darth Kerewara a ona je všechny málem zabila. Regid s Asyrkem jí byli v patách, ostatní se vylízávali ze svých ran v nemocnici.

5 BBY
Dostihli Kaily uprostřed nějakého rituálu na Regenaru II, který přerušili, ale Asyrk při tom přišel o ruku a silně krvácel. Život mu zachránil Regid, ale po Kaily nebylo ani stopy. Vrátili se polomrtví na Nar Shaddaa, kde trávili čas v Modrém Mandaloru a regenerovali.
Ozval se Chlouppek a svolal je dohromady. Z jejich staré party se sešli všichni, Asyrk, Najib, Scary, Snowflejk a on. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily, ale na Asyrkovo naléhání neřekli všechny detaily.
Chlouppek zprávu nenesl nejlépe, ale snažil se a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl „osvobodit“. Všichni krom Snowflejka souhlasili, ten se rozloučil a vrátil se na Kashyyyk bojovat proti Impériu v odboji.
Pořádně se seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem.

4 BBY
Když se Wyrrgy ztratil, společně s Chlouppkem vypátral, kde je, a byl klíčovým hráčem v jeho záchraně. Zabil Anarada.
Po odletu z Huttova paláce byl na Idigaro zatčen a přiveden k soudu, ale osvobodili se a utekli.
Při odletu byla ale Wyrrgyho loď dost poškozená a po skoku do neznáma se objevili na planetě, kde narazili na dva klonové křižníky. Spřátelili se s klony a obdrželi zprávu, že imperiálové útočí na planetu Atalay. Asyrk s Voh-Jinem a Regidem vyrazili jako první zpět.
Na planetě se přidal k obráncům a vydrželi celý den, než přiletěly posily. Po bitvě pomáhal s odklízením trosek a hledáním raněných.

Regid zůročil své politické schopnosti a zkušenosti a s Chlouppkem začal s pokusy v navazování dobrých vztahů s místními. Ti oscilovali mezi názorem, že jim pomohli, a tím, že jsou jen noví tyrani, co jim budou říkat, co mají dělat a co ne. Chlouppek byl v každodenním kontaktu s místními a snažil se zlepšovat jejich image odklízením následků bitvy, s čímž mu pomáhala většina skupiny i klonových vojáků, Regid se staral o politickou část celé věci, která nebyla vůbec jednoduchá.
Probíhávalo pročesávání okolních lesů při hledání odbojových imperiálů, jimž bylo nabízeno příměří, ale jen pár z nich se skutečně vzdalo a přidalo se na jejich stranu.

3 BBY
Zdrcující teroristický útok v hlavním městě. Byl otráven zdroj pitné vody, tisíce civilistů zemřely. Regid zajišťoval oficiální komunikaci s místními a slíbil vytvoření speciální skupiny, která s teroristy zatočí. Velitelem skupiny prohlásil Chlouppka a jeho pravou rukou Najiba.

2 BBY
Chlouppek se pohádal s Asyrkem, protože zjistil, že pád Kaily k temnotě víceméně zavinil. Asyrk pak přišel za Regidem a poprosil ho, zda by mu nepomohl s nalezením Kaily. Překvapen tou žádostí, ale současně rozhodnut, kvůli jeho obrovské lásce ke Kaily, neváhal a vyrazil s Asyrkem.

1 BBY
Při jejich pátrání se dostali do křížku s trandoshanskými piráty, které rozebrali na součástky. Uvnitř jejich lodi narazil na klec s malým štěnětem gerraky. Asyrk navrhl, že by ho mohli poslat Chlouppkovi jako dárek, omluvu. Kontaktovali Voh-Jina, se kterým se setkali při jeho cestě na planetu Atalay a kterému štěně pro Chlouppka předali.
Nadále pátrali po stopách Kaily.

0 BBY
Stále pátrali, galaxie je veliká, ale jejich pozornost upoutaly zkazky o jisté Darth Lamarr. Společně s intuicí vsadili boty, že jde o Kaily.

0 ABY
Vysledovali stupy kultu přívrženců Darth Lamarr až na Tixor XVII.

Potenciália

Nejspíš se jí pokusí vykecat blbnutí s temnou stranou, ale nakonec to dopadne tak, že ho Kaily přetáhne k sobě a on se stane členem kultu.

d20

Noble 4 / Soldier 2 / Treasure Hunter 3
Knowledge (history) +14, Intimidate +11, Entertain (song) +11, Profession (politician) +11, Gather Information +10, Disguise +9
Mimic, Trick, Point Blank Shot, Iron Will, Power Attack