Ramarrish

Ramarrish byl Wookiee z Kashyyyku, kuchař a specialista na kashyyycké vindaloo. Jeho vindaloo patřilo k tomu nejlepšímu a nejpálivějšímu, co se dalo v galaxii pozřít, a každoročně se účastnil galaktické soutěže v pojídání pálivých jídel.

Historie

Ramarrish se narodil roku 407 BBY v Brruntaale a odmala trávil spoustu času na barikádách a potíráním žábomutů. Protože opouštět barikády bylo během hlídek nebezpečné a Ramarrish s kolegy byli věčně hladoví, bylo nasnadě využít mrtvých těl žábomutů k tomu, aby z nich udělali něco poživatelného.
Roku 365 BBY se tak po mnoha pokusech zrodilo Ramarrishovo později legendární kashyyycké vindaloo. Žábomutí maso se v něm doslova rozpustilo a brruntaalští ho používali k rozdělání ohně, když bylo dřevo moc vlhké. Ramarrish svůj recept nadále vylepšoval, ale netajil ho, a tak se jeho recept brzy rozšířil nejen po Brruntaalu, ale i po okolních vsích.
V roce 299 BBY byl se svým vindaloo natolik spokojen, že si řekl, že by s ním mohl vyrazit do světa a zjistit, jestli je opravdu tak dobré, jak si myslí. Už toho roku se poprvé vydal na galaktickou soutěž v pojídání pálivých jídel a hned slavil velký úspěch. Odměna byla sice symbolická, ale Ramarrishovi stačilo uznání, kterého se mu dostalo, a od té doby na tuto soutěž jezdil každoročně.
Vynechal jen ročník v roce 19 BBY, kde se zúčastnil bitvy o Kachirho, v níž byl vážně raněn. Přežil jen proto, že si vypálil ránu vindaloo, které měl v termosce stále u sebe, a byl ještě před vyhlášením rozkazu 66 převezen do Brruntaalu.
Roku 18 BBY se dostal skrz blokádu Kashyyyku a natěšeně se zúčastnil dalšího ročníku galaktické soutěže v pojídání pálivých jídel. Přímo na místě vařil v kotli své vindaloo, když mu do něj v nestřežený okamžik spadlo sullustanské dítě. V první chvíli si myslel, že je po něm, a že když zamíchá, tak vyplavou jen kosti, ale Sullustan se chytl naběračky a byl vytáhnut. Ramarrish byl rád, že je děcko živé, a hned vynadal nezodpovědným rodičům. Hodlal kotel vylít a udělat novou várku, ale když se uklidnil, zželelo se mu svého vindaloo a pro jistotu ho ještě ochutnal. Nedokázal si to vysvětlit, ale chutnalo znamenitě, určitě lépe než kdykoliv předtím. Ten rok vyhrál první místo ve všech kategoriích a hned jak se vrátil domů, začal přemýšlet, jaká ryba by byla Sullustunům chuťově nejblíže.
V roce 17 BBY posílil Kashyyycký odboj, zprvu pod vedením náčelníka Tarffula, ale později se nechal zařadit pod Šošonského krále a svým jídlem podporoval morálku všech bojovníků. Od roku 14 BBY žil na Pevnosti Boyarr.
Roku 0 ABY byl dost rozladěný z toho, že Harrysha odmítla podat svému muži v kómatu speciální vindaloo, které by ho určitě v mžiku postavilo na nohy.
Od chvíle, kdy se ke skupině Šošonského krále začali přidávat i spříznění Trandoshané, se jeho vindaloo stalo součástí iniciačního rituálu.