Rakhuuun City

Rakhuuun City bylo město na planetě Rakhuuun, kapitol tamní wookijské kolonie a bydliště drtivé většiny planetární populace. Nacházelo se na rovníku, jeho dominantou byly vyspělé přístavy a doky a svůj hlavní stadion tam měl klub Rakhuuun Red Wings.

Historie

Město bylo založeno v roce 3891 BBY prvními kolonisty a díky bohatým nalezištím vzácných rud v něm došlo k rychlému rozvoji průmyslu. Ekonomika se záhy specializovala na výrobu civilních vesmírných lodí všech možných velikostí, díky čemuž došlo i k založení vzdálené vesničky Tryskoprrrsky, aby bylo kde zkoušet nové motory. Díky bujícímu průmyslu došlo k mírnému zhoršení životního prostředí, nicméně domorodci se nad svým jednáním včas pozastavili a investovali do obnovitelných zdrojů energie, zalesňování okolí a čističek atmosféry. Město tak bylo i ve vrcholné industriální éře velmi příjemným místem k životu a vznikla tam spokojená vyšší střední třída, která byla zodpovědná za vynalezení Wookiee-wanga.
Po roce 550 BBY došlo k dalšímu zúžení produkce doků, a to na střední a lehké frachťáky a luxusní jachty. To později vyprovokovalo krátkou konkurenční válku s mladšími loděnicemi v Mukachevvě, nicméně ty rychle zkrachovaly, aniž by se o to rakhuuunští nějak zvlášť snažili.
Do konce éry Republiky město prosperovalo a klonové války se celé planetě vyhnuly, ale ještě v roce 19 BBY znárodnilo loděnice Impérium. Nadále tam tak byly produkovány luxusní osobní transportéry, ovšem domácí v nich otročili zadarmo a jejich výrobky dostávali imperiální moffové a podobná sorta za službu Impériu.

Rodáci