Raketové necky

Raketové necky byly Demonbaccův závodní kluzák. Původně šlo o podprůměrný stroj, který byl spíš k smíchu a hodil se víc na orání na poli s traktory než na závodění na okruhu s jinými kluzáky. Jak se ale dostal do rukou Chlouppkovi a jeho mechanikovi Najibovi, stal se z nich úplně nový stroj s černo-žlutým nátěrem: Wookiee vyřezal kokpit z wroshyrového dřeva a Sullustan se postaral o to, že kluzák dokázal dosáhnout při jízdě z kopce rychlosti až 630 km/h. Za použití nouzového přímého vstřikování zillovice do motorů šlo rychlost zvýšit na víc než 700 km/h.

Historie

Raketové necky byly zkonstruovány roku 16 BBY v Panjabu na Malastare, a to jako zakázka synka bohatého podnikatele, který se chtěl stát vítězným závodníkem kluzáků. Zakázku zadal, ale konstruktér ho ojebal na kvalitě, shrábl kredity a závodníkovi zůstal stroj třetí, možná čtvrté kategorie, který k závodění prostě nebyl vhodný. Zahořkle se stroje zbavil a pokusil se na něj zapomenout. Necky pak párkrát změnily majitele, až roku 12 BBY spadly do chlupatých pracek Chlouppkovi, který je vyhrál v kostkách. Místo toho, aby je prodal do šrotu, sehnal šikovného mechanika jménem Najib, který dostal za úkol z nich konečně udělat stroj závodní. Ještě ten rok dojel v Neckách sedmý na panjabském okruhu a zdálo se, že Raketové necky na výhru přeci jen mají.
Roku 11 BBY si dal majitel během sezóny pauzu, ale o rok později se k závodění opět vrátil. Necky na tom byly za svůj život nejlépe a odborníci jim prorokovali skvělou sezónu. Po pár vydařených závodech však byly Raketové necky zbaběle sabotovány na příkaz Hutta Anarada. Neovladatelný stroj se v plné rychlosti setkal se skálou a Chlouppek v kokpitu téměř uhořel.
Trosky pak nechal Najib převést do dílny ve svého domě, aby se je pokusil dát nějak dohromady, ale nikdy se k tomu už nedostal.

4988912820_1644273d86_b.jpg