Rahm Maawr

„Travička, zelená, to je moje potěšení, travička, zelená, to je moje…“1
- Rahm při zahradničení

Rahm Maawr byl Togorian, jeden ze studentů tajné enklávy na Miu Leptonis IV, jehož specialitou bylo udržování tamní zahrady.

Jméno: Rahm Maawr
Rasa: Togorian
Rok narození: 42 BBY
Planeta narození: Togoria
Rok úmrtí: 15 BBY
Planeta úmrtí: Kuat
Barva očí: modrá
Barva meče: modrá
Frakce: Řád Jediů, později Duhoví rytíři
Mistr: Yussi

Vzhled

Rahm byl monumentální Togorian, kterému do tří metrů výšky moc nechybělo a rozhodně upoutal pozornost okolí. Jeho srst byla čistě bílá s pár černými pruhy, masivní hříva a pronikavě modré oči mu pak dodávaly majestátní vzhled a nenechaly nikoho na pochybách, že mají co dočinění s alfa samcem. Neměl hmatové fousky, přišel o ně při nešťastné srážce s kombajnem2. Nosil jen minimum oblečení, ale o to poctivější boty, dvaašedesátky.

Povaha

Byl to obětavý a neskutečně tvrdohlavý melancholik. Když si něco umanul, například pomáhat galaxii, šel za tím i když to znamenalo pracovat u AgriCorps, což by jiným ochráncům míru moc nevonělo. Byl si vědom své síly, díky které by mu nedělalo problém vytáhnout z člověka páteř nosem, a snažil se, aby ostatním omylem neublížil, což občas působilo dost komicky, stejně jako jeho mírná naivita a občasná dětinskost. Odmítal například zabíjet škůdce (ať už konvenčně nebo chemií) a radši je chytal a odnášel někam pryč3. Vtipy na svůj účet přijímal s nadhledem a reagoval na ně nanejvýš mávnutím ruky, čímž ze sebe dělal výborný hromosvod pro lidi se špatnou náladou. Miloval svou zahrádku a rostliny všeho druhu a ráj si představoval jako stále zelený parčík bez škůdců4. Nomádskou náturu svých předků potlačil jen částečně a když ho zrovna nebyl potřeba na poli, s oblibou se toulal po okolí.

Rodina

V raném věku byl své původní rodině odebrán a nic o ní nevěděl.

Důležité vztahy

  • Champbacca, velmistr v novém domově. Zachránil ho z Taanabu a ve všem ho pak podporoval.
  • Yussi, nový mistr. Naučil ho bojovat se světelným mečem, s vidlemi i holýma rukama.
  • Neva Habili, technický guru. Ani s jeho pomocí se ale Rahmovi nepodařilo sestrojit světelné vidle.

Dovednosti

V Síle nebyl nikdy příliš nadaný, celkově vzato ustrnul někde na úrovni dvanáctiletých padawanů, ale něco zvláštního přeci jen uměl: dokázal obrnit vlastní tělo jakousi Silovou bariérou, která ho chránila před fyzickými údery. Jinak ji využíval hlavně k posilování sebe sama a ke zlepšení soustředění, hýbat věcmi mu nikdy nešlo a telepatie ho děsila. Zvládal boj s vidlemi, kosou i křovinořezem, ale světelným mečem nepohrdl, ač se mu nikdy nepodařilo si postavit vlastní a musel to za něj udělat mistr Habili. V pozdějších letech se uměl moc pěkně ohánět i holýma rukama. Na to, jak vypadal nemotorně, byl taky překvapivě mrštný, i když samozřejmě ne tak jako Wyrrgy.
Byl to přeborník na rostlinnou výrobu a dokázal přetvořit jednu jeskyni ve vytěžném dole na zahradu, která následně zásobovala akademii téměř vším potřebným. Rovněž se staral o květiny v akademii jako takové, a to včetně Boba.
Ztráta hmatových fousků na hlavě ho kupodivu nijak nepoznamenala a orientoval se dost dobře i bez nich.

Životopis

Před rozkazem 66

Rahm byl dalším z řady těch, co byli náhodou objeveni nedlouho po narození a pak odebráni od prosté rodiny, aby se v Chrámu naučili používat Sílu a chránit s ní mír v galaxii. Rahm byl, alespoň co se pamatuje, touto myšlenkou přímo nadšený a neodradilo ho ani to, že ve většině disciplín dost zaostával. V boji si to sice částečně vynahradil, ale Rada nakonec stejně rozhodla, že mu bude lépe na farmě, a on kolem roku 30 BBY posílil pomocný zemědělský sbor na Taanabu. Nový úkol přijal kupodivu s nadšením. Ostatně když nemohl bránit Republiku s planoucím mečem v ruce, mohl se aspoň postarat o to, aby bylo dost kukuřice a aby brambory nesežral separatistický brouk.
Pracoval od rána do večera, pomáhal kde se dalo a určitě by dostal medaili, kdyby se v jeho oboru nějaká udílela. Během následujících let se seznámil s dalšími adepty Řádu, kteří se nikdy nestali padawany, například s Vojtou, Peelem a Lempixem a taky s nefalšovaným rytířem, mistrem Habilim, který si na jejich farmě zbudoval dílnu.
V roce 22 BBY, krátce po začátku války klonů, bylo jejich hospodářství obsazeno lotry teroristické skupiny Bhushovo kopí. Rahm se jen tak nedal, ale stejně musel být zachráněn skupinou složenou z rytíře Mella, jeho milenky Vally, mistra Jedi Denyzze a rovněž mistra Champbaccy. Poslední zmíněný mu navíc po úspěšné záchraně, stejně jako dalším osvobozeným rukojmím, navrhl, jestli by nechtěl trochu změnit zaměstnání a farmařit i něco exotičtějšího, a Rahm souhlasil, protože taanabská farma už byla stejně pasé. Následoval mistra Habiliho do města, na palubě Mouchy se dopravili na Naboo a pak na Miu Leptonis IV, kde začala nová kapitola jeho života.
V následujících letech se staral o akademickou zahradu a pěstoval tam, co se jen dalo, mimo jiné průtržník5, spoustu trávy, malastarský puškvorec a bohužel i brokolici. Koncem prvního roku fungování zahrady se musel vypořádat s tím, že jim někdo místo semen mrkve prodal něco mnohem méně dobrého, ale Simbacca to stejně sežral6. V témže roce se potýkal s náhlým únikem kapaliny z chladícího obvodu, který mu neplánovaně zmrazil úrodu jahod7. Byl to on, kdo doporučil velmistrovi pěstovat na planetě vodní chmel z Rapaluza II8. Navzdory značnému úsilí se ani po třiceti dvou pokusech nepodařilo sestrojit světelné vidle9 a nějaký čas po nehodě, kdy omylem rozpůlil jeden z ostrůvků10, s tím přestal.
Většinu války klonů strávil na měsíci, ven cestoval jen výjimečně, jednou na Bespin se školním výletem za karbanem, později na Kashyyyk, kde se akademici účastnili poslední bitvy války. Rahm přežil a byl velmi nápomocný při řešení chaosu během událostí po vyhlášení rozkazu 66, kdy pomáhal obsadit raketoplán týmu Tango-12. Následně se ukryl v akademii a po další čtyři roky ji prakticky neopustil.

Občanská válka

V roce 15 BBY vyrazil společně s mistrem Habilim na Kuat. Během blíže nespecifikovaného úkolu je dohonila a rozdělila Inkvizice, oba bojovali o holý život a vyčerpaného Rahma nakonec po posekání spousty stormtrooperů a místních policejních složek11 dorazil inkvizitor Hazzar12.

d20

Jedi Guardian 5 / Fringer 2 / Force Warrior 2
Battlemind +10, Craft (fertilizers) +10, Enhance Ability +10, Jump +10, Knowledge (agriculture) +10, Tumble +10, Balance +5, Listen +5, Survival +5
Martial Arts, Power Attack, Force Shield, Improved Bantha Rush, Endurance, Improved Overrun, Great Fortitude