Quaylemeccu

Quaylemeccu byla šedivá Wookiee z Coruscantu, dcera Bulgurra a Kerberry, neteř Fatayyra.

Historie

Narodila se roku 36 BBY jako jedno z dvojčat vysoce postaveného páru kapitána senátní gardy a diplomatické poradkyně z Kashyyyku, přičemž i ona sama se v budoucnu chtěla věnovat diplomacii. Už od raného věku se na to pilně připravovala a tajně si myslela, že by mohla jednou převzít post po senátoru Yaruovi, nicméně její plány překazila válka. Po bitvě o Coruscant chtěl otec ji i její sestru poslat na Kashyyyk, protože si myslel, že tam budou v bezpečí, a Quaylemeccu ho i poslechla a vlastně ani neremcala proti navrhovanému krytí, že bude v Karrambaculleku učit děti ve školce. Na transportér, který přepravoval dva diplomaty do Kachirha, však nastupovala sama, protože Merumeccu odmítala opustit hlavní město.
První část mise se ještě zdařila a kapitán lodi úspěšně vysadil dvojici, která se měla pokusit o vyjednávání příměří s otrokáři, ale když pak odlétali k horám, kde měli gardistovu dceru vysadit, byl vyhlášen rozkaz 66 a loď byla pro podezření, že pomáhá Jediům, sestřelena klonovou eskortou. Quaylemeccu pád nepřežila.

Expandované universum

V původním kánonu to byla ona, kdo přežil a koho si pak Simbacca vzal. Kerribeccu a Barbuccu s ní nicméně měl až kolem roku 140 BBY1, do té doby spolu většinu večerů trávili sepisováním kuchařky2.