Qolzo

Qolzo byl verpinský hodinář a mechanik z Roche. Byl pracovitý, svědomitý a péči o své potomky nenechával jen na společenstvu, ale aktivně se angažoval v jejich výchově.

Historie

Qolzo se vylíhl roku 71 BBY na Roche a prvních dvacet pět let svého života vystupoval jako žena. Byla schopná mechanička a pro jistotu v rukách jí šlo pracovat s jemnými přístroji, ze kterých se nejraději zaměřovala na hodinky.
Roku 45 BBY si řekla, že je čas na změnu, a místo stěhování nebo změny práce změnila pohlaví.
V roce 43 BBY se stal otcem 17 detí, přičemž jedním z nich byl Xingo. S dětmi udržoval blízké a pevné vazby, takže šlo mluvit o rodině.
Roku 26 BBY bylo jedenáct jeho potomků během návštěvy aquaparku uneseno lovci a prodáno na Kubindi na maso. Qolza to dost vzalo a nějakou dobu se z toho dostával s pomocí přítele alkoholu.
Klonové války se snažil ignorovat, ale neušlo mu, že Xingo se angažoval, přál mu jen to nejlepší a posílal mu peníze i informace na přilepšenou.
Celou občanskou válku přežil bez úhony a až na konci se dozvěděl, co všechno Xingo dokázal, ale že zmizel a s největší pravděpodobností zemřel.