Pure Neimoidia

Neimoidia, označována také jako Pure Neimoidia, byla vlhká planeta v Koloniích, domovina rasy Neimoidianů. Povrch se topil v mlze, rostly tam převážně houby a vládla tam přísná obchodní monarchie.

Historie

Planeta byla poprvé osídlena kolem roku 25 000 BBY kolonisty z Dura, jejichž potomkové se celá milénia přizpůsobovali trochu vyšší gravitaci, slabšímu světlu a nepříjemné vlhkosti a kolem roku 15 000 BBY byli považováni za separátní rasu. Byli členy Republiky a díky odlišnému způsobu výchovy mladých se začali prosazovat jako úspěšní obchodníci.
Kolem roku 4800 BBY získali domorodci několik lukrativních obchodních tras a zasadili se i o legální obchodování s kořením z Rylothu. Než vinou vysoké byrokracie zkolaboval, vydělali na tom slušný kapitál a mohli si dovolit kolonizovat další světy, mezi nimi Cato, Deko, Koru a Tarik Neimoidia. Protože každá z nich byla hezčí než původní Pure, stalo se běžnou praxí, že úspěšní Neimoidiané záhy po opuštění líhní odlétali bydlet tam, zatímco na domovské planetě zůstávali jen podvyživení dělníci.
V roce 350 BBY se planeta stala jedním ze zakládajících členů Obchodní federace, v níž Neimoidiané v následujících stoletích získali hlavní slovo. I kvůli tomu pak stála na straně separatistů a během války klonů byla napadena Velkou armádou Republiky. Během bitvy byly významně poničeny jak přístavy, tak líhně, které se pak Neimoidiané snažili obnovit po celou dobu vlády Impéria.

Rodáci