Poslední zkouška

Poslední zkouška: 28. 2. 6 BBY
Kdo se zúčastnil: Deek, Jergo, Kody-Kann Tonewy, On v podobě Ferdenga, Voh-Jin Sanseator Misto, Wyrrgy
Místo určení: Vnitřní pás, soustava Cortax, Ugiva Cortax

Úvod do děje

On dostal od Rodyho k držení Honndarsovo bývalé sídlo a držel Kodyho v šatlavě. Přijal zprávu od věrného Jerga, kterého k sobě nechal povolat z Orminu a kterému vyprávěl o všem, co se stalo od jejich posledního střetnutí. K dispozici měl stále několik jednotek stormtrooperů a na orbitě lehký imperiální křižník pod velením kapitána Horkena.
On si užíval Kodyho mučení a informaci o tom, že jej má v hrsti, zatím Rodymu nepředal. Po několika dnech mučení byl Kody zlomen a stal se vazalem temné strany Síly. Nechal si vytvořit sithská tetování po půlce hlavy a hrudi. On ho chtěl po několika týdnech výcviku lehkovážně prověřit uvnitř výcvikového labyrintu, který nechal postavit Honndars.
Kody byl uvnitř labyrintu postaven před tři zkoušky a podařilo se mu nemyslitelné: oprostil se od temné strany Síly a vrátil se zpět ke světlu. Na konci labyrintu na něj čekal nic netušící On.

Během toho se Voh-Jinovi podařilo vystopovat svou starou lambdu a dorazil na oběžnou dráhu v Růžovém sršni, následován těsně Wyrrgym a Deekem v Destiny.

Detaily

28. 2. 6 BBY

15:03 Kody aktivoval oba své světelné meče, modrý i červený, a zaútočil na Ona.
15:16 Souboj to byl intenzivní a na jeho konci byl On probodnut oběma čepelemi. Kody se otočil a snažil se utéct ze sídla.
15:17 Vysoko nad ním začala vesmírná bitva Destiny a Růžového sršně s imperiálním křižníkem a několika stíhačkami TIE.
15:18 Jergo zachránil Onovi život a poskytl mu první pomoc.
15:20 Kody byl venku napaden několika vojáky, utíkal jim a byl dostihnut třemi swoopovými motorkami.
15:21 Oslabené štíty imperiálního křižníku nevydržely zásah dvou protonových torpéd do můstku, ten explodoval a loď se začala řítit k povrchu planety.
15:23 Kodymu se podařilo setnout řidiče swoopů a spokojený sám se sebou si skoro nevšiml, že neovladatelný křižník padá přesně na jeho pozici.
15:24 Kody byl se štěstím sražen jen troskami a zemí, nikoliv celou lodí, a polámaný a potlučený zůstal nehybně ležet.
15:30 Voh-Jin přistál, posbíral Kodyho a odletěl s ním pryč.
15:32 Destiny sestřelila poslední stíhačku a následovala Sršně do hyperprostoru.

Obě lodě se přesunuly k Manaanu, kde byl Kody naložen do bactové lázně a kde na něm intenzivně pracovali nejlepší selkathští doktoři.
Zbytek zatím zjišťoval všechno zjistitelné o sektoru Dargon a z výjevu, který dávali dohromady, se jim ježily chlupy.

Následky

Kody překonal temnou stranu, byl osvobozen a později měl díky tomu značnou výhodu. Příhoda s padajícím křižníkem se stala Wyrrgyho oblíbenou a rád ji přihazoval k dobru, kdykoliv byla příležitost, někdy i častěji.
Když na na Ugiva Cortax přilétl Rodennyel Tonewy, nalezl Jerga s Onem a značné škody, z nichž neměl radost. Dal však Onovi ještě jednu šanci, předal ho zdravotníkům, aby se o něj postarali, a mezitím se ve svých komnatách pokoušel v meditacích zachytit Kodyho stopu.
Trosky z vybuchlého můstku posloužily o pár let později Champbaccovi, který je zužitkoval při táboření v pralese.