Poprrrad

Poprrrad bylo malé město na Kwookrrru. Nacházelo se v horách daleko od kapitolu a životní úroveň tam nikdy nebyla příliš vysoká, ale o to větší tam byl klid a o to kouzelnější byly tamější tradice. Leželo v horách, stál v něm klášter Wirady a i v období vrcholné industrializace planety tam byl nádherně čistý vzduch. Pocházel odtamtud fotbalový klub ŠK Drevokocúrovia.

Historie

Město bylo založeno až v roce 2990 BBY, téměř tisíc let po osídlení planety, a ještě nějaký čas se jednalo o pouhou vesničku, kam neměl nikdo moc velký důvod chodit. Změna nastala po ekonomické krizi a následné průmyslové revoluci, kdy se náhle objevila velká skupina těžce pracujících Wookiů z továren, kteří neměli kam jezdit na dovolenou a kteří tak vzali zavděk idylickou horskou vesnicí, kde se dalo lyžovat nebo jen tak popíjet borovičku. Vzniklo několik nových hotelů a dokonce dvoje lázně, počet stálých obyvatel rovněž značně stoupl a město pak bylo v době rekreací značně rušné. Mimo sezónu však bylo i nadále třeba spoléhat na pasení muflonů a výrobu bryyynzy a populace nezřídka klesla jen těsně nad hranici potřebnou pro udržení statutu města.
Kolem roku 50 BBY bylo nedaleko města nalezeno velké ložisko velmi kvalitního sklářského písku a v následujících dekádách došlo k prudkému rozvoji sklářství, který dokázal víc než jen kompenzovat mimosezónní nedostatek turistů. Výrobky z Poprrradu byly velmi žádané i ve zbytku soustavy a jistě by kolonii vnášely i dál, kdyby ji krátce po převratu neobsadilo Impérium a neznárodnilo všechno včetně skláren.
Od té doby obyvatelé ve sklárnách jenom otročili a vůbec se neměli dobře, ale nebyli vybaveni inhibičními čipy a posádka otrokářů nebyla velká, takže se sem tam někomu povedlo pláchnout do hor.

Rodáci

qVhyCXb.png?1