Popichipeyotl

[„A přidáme trochu vitamínu K…“]
- Popichipeyotl krájí kaktusy

Popichipeyotl byl Wookiee z Kashyyyku, neúspěšný šamanský učeň s extrémně omezenou, spíše teoretickou citlivostí na Sílu. Byl značně sečtělý, máloco ho rozhodilo a dokázal v souboji jeden na jednoho přetlačit gundarka. Narodil se jako chiméra, měl jedno oko zelené a druhé hnědé a srst na jedné polovině těla bílou, na druhé světle hnědou.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 300 BBY v Ittummi, a protože byl už od pohledu hříčka přírody, bylo okamžitě rozhodnuto o tom, že se bude učit na šamana. Rodiče na něj byli strašně pyšní a Popichipeyotla to bavilo, nicméně jakkoliv mu šlo chození po lese, sbírání bylinek a vaření lektvarů, třetí oko se mu otevřít nedařilo. Vytrval ale, učil se aspoň teorii, dějiny města a planety, pomáhal s léčbou nemocí a doufal, že do toho doroste.
V patnácti už to nevydržel, potajmu si nacpal dýmku čarovnou směsí svého učitele a pokoušel se zahlédnout budoucnost, nicméně akorát se mu zatočila hlava a z toho zážitku pochopil, že šamanství nebude nic pro něj.1 Studium s hanbou vzdal a nastoupil k městské stráži, kde sice nasbírané dovednosti využil taky, ale rozhodně z toho neměl takovou prestiž a zpočátku s ním skoro nikdo nemluvil.
I jako prostý strážník zvládal ošetřovat raněné a vařit kde co, takže se rozhodně nenudil, sem tam si vystřelil po dravé zvěři nebo Trandoshanech a i když s ním z obyvatel Ittummi kamarádil prakticky jenom Hektor, nestěžoval si. Protože neměl pořádně s kým chodit ke Dvěma ryykům, měl spoustu volného času, který zpočátku využíval k pozorování hvězd, později k dalšímu studiu historie a ještě později k pěstování kaktusů.
Jak roky ubíhaly, negativní postoj obyvatel města k jeho osobě se postupně vytrácel a někteří ho pak i zdravili, nicméně to už si stačil sám, jen s dobrou knížkou a dobrou kaktusovou šťávou. Ani nadále sice neviděl budoucnost, a to ani při použití kaktusů značně speciálních, ale o to mu ani v nejmenším nešlo a jako relaxace to bylo bezkonkurenční.
Na oslavu dvoustých narozenin už mu kromě Hektora přišli i někteří kolegové z městské hlídky a s reputací zbabělce, co se nechce obětovat pro ostatní, byl definitivně konec. Ani poté si sice neudělal mnoho přátel a žil si klidný osamělý život v ústraní, ale rozhodně byl rád, že to tak dopadlo.
V roce 39 BBY se dozvěděl o tom, že Hektor vyrazil na Alaris Prime, a rozhodl se taky zkusit štěstí. Na měsíček dorazil s druhou vlnou a po celou dobu koloniální války s Obchodní federací zůstával v jednom z táborů, kde léčil raněné. Když se pak dozvěděl, že Hektor v závěrečné bitvě padl, mrzelo ho, že u něj v poslední minutě nebyl, ovšem víc už stejně udělat nemohl.
Na měsíci zůstal, začal objevovat tamní ekosystém a po nějaké době se dal při procházení Chendrrlem do řeči s Hatsafrackem, trenérem v místní tělocvičně. Jakmile Popichipeyotl projevil zájem naučit se wruushi, Hatsafrack už se ho nepustil, začal ho učit a neustále tvrdil, jaký v něm vidí obrovský talent na bojová umění. Popichipeyotl to bral s rezervou a volna trávil místo v tělocvičně v lese, ale i on si všiml, že mu to při pěstních soubojích docela jde a že dělá nemalé pokroky.
Až do konce éry Republiky se tak na Alaris Prime učil bít, ale prorokovaným šampionem se nikdy nestal, přestože se párkrát nechal nasadit v kleci s divokými zvířaty a vyhrál. Klonové války ho dost rmoutily, ale považoval za své poslání zmapovat výskyt známých čarovných bylin, hub a kaktusů na Alaris Prime a nijak se do nich nezapojoval. Když pak Republika padla, skoro si svou laxnost až vyčítal, ale dlouho mu to nevydrželo a radši se s pár obyvateli Chendrrlu připravoval na příchod Impéria.

Občanská válka

Ačkoliv se jim pár let dařilo ukrývat v lesích, v roce 14 BBY byl Popichipeyotl jako poslední ze skupiny zajat otrokáři a nasazen ve skladišti, kde pro svou očividnou sílu zastával úlohu podavače a vysokozdvižného vozíku. Užil si spoustu bití a nedostával pořádně najíst, ale přesto cítil jisté zadostiučinění z toho, že se mu dařilo přežívat a že krátce po zničení první Hvězdy smrti šikovně strčil jednoho z Trandoshanů pod sesouvající se hromadu ocelových tyčí.
Po tomto incidentu bylo rozhodnuto, že bude přeložen na Kashyyyk a očipován, a tak se zanedlouho ocitl na palubě transportéru, který vezl vybrané otroky z Alaris Prime do Tábora 52. K jeho očipování nicméně nedošlo, protože na tábor zaútočil Kashyyycký odboj a v nastalé mele se Popichipeyotl chopil příležitosti. Spolu s Turrrkem se vrhli na blízké Trandoshany, vyházeli je z transportu a šli tak zářným příkladem ostatním otrokům. Tento transportér pak unikl z planety a přežil i střet se stíhačkami z Götterdämmerungu, takže se všichni dostali ve zdraví na základnu odboje v mlhovině Tyyyn. Popichipeyotl váhal, zda se přidat k odboji, ale nakonec radši využil příležitost a šel se skupinou tří set Wookiů na loď kapitána Simbaccy.
Na starém venatoru si udržoval nízký profil a zaměstnal se ve skladu, takže o něm většina posádky vlastně ani nevěděla. Aktivně se ale vyhýbal jen starším obyvatelům Ittummi, u kterých čekal, že by ho možná mohli poznat a mohli by si vzpomenout, že má nějaké ty šamanské základy, které by se v současné těžké době třeba mohly hodit. Popichipeyotl se však na podobné věci rozhodně necítil, byl nesmírně rád, že je na palubě i zkušenější šamanský učeň, a soustředil se na to, aby byl pořádek ve skladu.
Ačkoliv se víc socializoval jen s ostatními skladníky, po závodech na Raxusu Prime odvolit zvládl a svůj hlas dal trochu ze zvědavosti Snorrirovi. Na lodi se potkal i s Hatsafrackem a úspěšně mu vysvětlil, že by za svou bojovnickou kariérou rád udělal tlustou čáru. Jak šel čas, prozradil pár detailů o své minulosti aspoň Warfarrinovi a Heparrinovi, s nímž se mu dobře kecalo,2 a docela se mu ulevilo, že ho ani jeden nepráskl.
Když se pak v březnu roku 1 ABY dozvěděl, že se probrala sukulentoložka Banakafallata, kontaktoval ji s tím, že by spolu třeba mohli pěstovat kaktusy pro dobro posádky, a protože na to kývla, rozjeli spolu v následujících měsících celkem zajímavý projekt.
Nadále ale pracoval i ve skladišti a když Merumeccu vyrážela s kapitánem na líbánky, byl to on, kdo jí dal na cestu termální imploder.3

d20

Force Adept 1 / Soldier 3
Intimidate +10, Climb +8, Knowledge (herbology, Kashyyyk) +6, Listen +6, Sense Motive +6, Spot +6, Survival +6, Computer Use +5, Craft (traps) +5, Hide +5, Jump +5, Swim +5, Treat Injury +5
Low Profile, Martial Arts, Power Attack, Improved Bantha Rush