Poggo

[„Omg tati, prostě to restartuj…“]
- Poggo radí Roccovi s technikou

Poggo byl světle hnědý Wookiee z Alaris Prime, jeden z mladších členů posádky Jolly Jedie. Ačkoliv se narodil v lese a vyrůstal v nuzných podmínkách, měl značný talent na opravování starých krámů, byl po mamince děsně chytrý a měl takřka eidetickou paměť. V žilách mu kolovala hodně zředěná krev Nanwooků, ale neměl o tom ani ponětí, a když na to přišlo, mohl se pochlubit tím, že mezi jeho předky patřil Chayybacca.

Historie

Narodil se roku 10 BBY v lese na Alaris Prime, kde se jeho rodiče, Rocco a Turmalina, společně s disidenty ve skupině Trandoshanky Hessky ukrývali před otrokáři. Jeho početí nebylo plánované, ale otec, voják zvláštních jednotek, byl přesvědčen, že je ubránit dokáže, a tak mrňous dostal šanci. Prvních pár měsíců života strávil v úkrytu na palubě zakopaného Rodgera Younga, ale pro nepříliš vhodné podmínky k životu pak rodina bunkr opustila a znovu se přidala ke kočovné skupině disidentů. Vychovávala ho převážně matka, otec hlavně zabezpečoval perimetr a víc se do toho plánoval opřít až ve chvíli, kdy Poggo unese zbraň.
Začátkem roku 5 BBY se disidenti stali cílem otrokářského nájezdu a Rocco se obětoval, aby se mohl zbytek schovat v lese. Poggo si však svobodu užíval jen o pár měsíců déle - během celoplanetárního zátahu byl lapen do sítě a nekompromisně oddělen od matky i zbytku skupiny. Ačkoliv byl dost mladý, jeho odeslání do specializovaného tábora na Kwookrrru bylo příliš nákladné, a tak byl nahnán do jedné z fabrik v Chendrrlu a dnem i nocí tam zametal a vysával chlupy.
Vysavač se mu občas rozbil, ale on prokázal své nadání na opravy a zase ho rozjel, čehož si jeho pánové samozřejmě všimli a samozřejmě toho využívali. Když byla navíc zničena první Hvězda smrti a bylo rozhodnuto o přesunu technicky zdatnějších Wookiů z Alaris Prime do Tábora 52 a následně na stavbu té další, měl Poggo své místo v transportéru a na čipovacím stole jasné.
Tábor naštěstí souběžně s jejich příletem osvobodil kashyyycký odboj vedený Šošonským králem a Poggo byl nejen zachráněn, ale také se znovu šťastně shledal alespoň se svým otcem. S ním také ze základny v mlhovině Tyyyn putoval na loď kapitána Simbaccy a těšil se na novou, šťastnější éru svého života.
Na palubě se nenudil, a to nejen díky tátovi, který mu po úspěšné extrakci inhibičního čipu vynahrazoval dobu odloučení, který ho učil podobně jako kdysi své komando a se kterým společně smutnili po ztracené Turmalině. Poggo se ale samozřejmě socializoval i se zbytkem posádky, a to jak se svými vrstevníky ve škole u paní učitelky Tatrancy, tak se staršími chlupáči. To se hodilo zejména v době, kdy Rocco řešil nějaké záležitosti mimo loď a neměl na něj tolik času, kolik by chtěl.
Spíš než aby svůj volný čas trávil blbnutím s dětmi, strkal Poggo pracky do všemožné obstarožní techniky, pomáhal Korborrovi s Rugsakkem a při opravách Švábivce 1 a později Twisted Sister byl neocenitelným pomocníkem Bananě. Začala se mu zamlouvat Kerripirr, i když z úplně jiného důvodu než Frodirrovi, a stal se Shteffanovým padawanem. Na přelomu roku si všiml, že se o jeho tátu víc zajímá Annapurna, ale že ten jí náklonnost neopětuje, a tak si ji proklepl aspoň sám. Díky tomu zjistil, že je děsně fajn, a několikrát se zmínil, že by mu jako náhradní máma vůbec nevadila, nicméně na to si musel ještě nějaký čas počkat.
V následujících měsících se poctivě učil od svého mistra a s potěšením sledoval, jak se jeho táta a Annapurna po kapitánově svatbě dali dohromady. Nechal se od ní i otestovat, ale výsledky mu na otcovo přání mírně zkreslila, aby mu to náhodou nevlezlo do hlavy. Když se pak dozvěděl, že bude mít sourozence, říkal si, jestli to táta po tom pomalém startu zase trochu nepřehání, ale nijak zásadně neprotestoval, naprogramoval pro Lurparru aplikaci k jednomu jejímu projektu a byl čarovný.

Potenciália

Po válce s tátou koupí Rok'Pok, přetvoří ho k obrazu svému a budou tam vařit broučí speciality. Společně s Annapurnou, možná se zachráněnou Turmalinou a s dalšími dvěma dětmi.

d20

Fringer 2 / Tech Specialist 1
Repair +14, Computer Use +10, Search +8, Disable Device +7, Climb +6, Appraise +5, Forgery +4
Perfect Memory, Gearhead, Lightning Reflexes, Skill Emphasis (Repair)