Pla'akrat

Pla'akrat byla loď Obchodní federace třídy Lucrehulk, velitelství separatistické divize výzkumu biochemických zbraní. Prakticky celý její nákladový prostor tak byl přestavěn na laboratoře a pěstírny.

Historie

Až do bitvy o Geonosis fungovala jako zcela normální nákladní loď Obchodní federace a rozvážela zboží po Vnějším okraji.
Na začátku války klonů byla přidělena vědeckému týmu, mohutně upravena a převelena do soustavy Frikk, kde zůstala následujících dvadvacet let. Krátce po příletu začala těžit některé uhlovodíky z komet a stala se tak relativně soběstačnou.1
Už v prvním roce války na ní došlo k vyvinutí nanoviru, který pak Kunpi Tai letěla otestovat v polních podmínkách v soustavě Azoam. Když se nevrátila, měli zbývající členové týmu, Kudo Tai a Hina La, za úkol zajistit její osvobození z republikového vězení na Coruscantu, ovšem nikdy se jim to nepodařilo. Po neúspěchu byla loď oficiálně vyřazena ze seznamů konfederační flotily a byla vědcům pronajímána jakožto mobilní laboratoř, takže se po separatistické kapitulaci vyhnula demilitarizování a pravděpodobnému sešrotování. Ještě během prvního roku války se o tamních klonovačích a jejich službách dozvěděla Algernnon de Bray, která se tam záhy stavila s genetickým materiálem svého mistra a zaměstnala je na dlouhodobém projektu.
V roce 18 BBY byl na její palubě v rámci zakázky pro Algernnon naklonován Woallc Con-Deniz, o osm let později pak Algernon de Bray.
Roku 6 BBY byl starší klon představen dědičce rodu de Bray a ta do svých plánů nejen jeho, ale i celou loď. Rok před bitvou o Yavin pak dostala i klon druhý a měla z něj chvíli velkou radost, než ho téměř zabila a následně špatně dopadla.
Koncem roku 0 ABY došlo na palubě k puči, kdy žalem zničený Algernon přinutil posádku pracovat pro něj a Con-Denize.