Pitas

Pitas byl Gungan z Concordie, Mandalorian a věrný spojenec klanu Durgun. Nosil bílé brnění s modrými vzory, které se snažil udržovat co nejlesklejší a nejčistší, a kromě blasterové pušky slušně ovládal i celou řadu tradičních gunganských zbraní na blízko. Byl velmi emotivní, v přestřelkách se nebál si zařvat na dodání sebedůvěry a nehodil se tedy příliš na tiché operace, nicméně byl spolehlivým a obětavým spolubojovníkem.

Historie

Pitas se narodil roku 43 BBY na Concordii, a to jako potomek gunganských bojovníků, kteří se stali Mandaloriany. Byl již druhá generace, která se narodila mimo Naboo, a v mandalorianské společnosti jeho rodina spadala pod klan Durgun. Díky tomu se znal s Roniem, a protože v jeho klanu bylo dost nelidí, ani moc nevyčníval.
Beskarovou zbroj zdědil roku 23 BBY po dědovi, Gunganovi, který s mandalorianstvím v jejich rodině začal, a byl na ni patřičně hrdý.
Roku 20 BBY zavítal na Naboo, kde se zakoukal do místní dívky. Oba se do sebe zamilovali a brzy se z jejich lásky Pitasovi narodila dcera. Na Concordii se chtěl s oběma přestěhovat, až dcerka trochu odroste a pozná pořádně rodnou planetu své matky. Roku 13 BBY se ale stalo neštěstí, dcerka se nevrátila cestou ze školy a její zneužité mrtvé tělo našli až o dva dny později v lese. Pitas svůj žal nezvládl, cloumal s ním hněv a na vlastní pěst začal hledat viníka. Zůstalo po něm šest mrtvých lidí, které odpráskl bez soudu, což se nelíbilo tamnímu imperiálnímu guvernérovi. Pitas musel opustit Naboo a nechal za sebou svou milou, bez jistoty, že se pro ni kdy vrátí.
Po návratu na Concordii truchlil a jeho zahořklost mu zatemňovala mysl. Dřív, než stihl udělat nějakou hloupost nebo si přebarvit brnění, se mu roku 0 ABY ozval Ronie, který na Nar Shaddaa obnovil Mamutomuty, a nabídl Pitasovi, aby se k nim přidal a bojovali společně proti Impériu a špíně v Rudém sektoru. Pitas souhlasil a byl u toho, když Demonbacca s kumpány přinesl Roniemu inkvizitora Loraxe.
Když se na jejich tajnou základnu po akci na Rozengardu dostala zachráněná dívka, zprvu jí nevěnoval moc pozornosti. Carke ale vytipovala, že Pitas je slabý článek, který jí pomůže zbavit se Loraxe, jenž by mohl odhalit její pravou totožnost, a tak Pitasovi dne 4. 8. barvitě a emotivně vylíčila, co všechno jí Lorax po dlouhá léta dělal. Pitas si hned vzpomněl na svou dcerku a byl rozhodnutý Loraxe hned osobně zabít, ale Carke ho zastavila a přemluvila, aby ji k vězni pustil. Souhlasil a divil se pak, proč všichni šílí, když Loraxe zabila nůžkami, protože věřil, že si to zasloužil. Champbacca ho dokonce přestal zdravit, což ho tuze mrzelo.
5. 8. 0 ABY byl pověřen pilotováním Hubeného Huberta na Rori, kam společně s jedním kolegou vezl v karbonitu zamraženou Carke a kde se setkal s Bananou, Neerou, Rufallem a Štěknou z Křupkového odboje. S těmi se pak na lodi přesunul do Theedu a osobně se účastnil vloupačky do muzea, během níž se staral o rušení komunikace a odklízení uspaných strážných. Jakmile naložili uloupeného baziliščího droida, vzal je Pitas na Hubertovi na Oarlig. Tam pomáhal se zprovozněním droida a marně se snažil hodit řeč s Rufallem.
Ještě koncem téhož měsíce se účastnil finální fáze operace Trebuchet a společně se silami Valkýry na palubě Tlusté Berty bojoval na orbitě Karafuta. Po bitvě slavil s ostatními v Kančím hnízdě na Oarligu a pak se vrátil zpět na Nar Shaddaa.
V únoru roku 1 ABY společně s Rudými raubíři rozprášili Void Raiders a zachránil při tom Screewovi život. Když jim v dubnu Chlouppek naléhavě zavolal, že Carke byla celou dobu poslední přeživší inkvizitorka z Rozengardu, všechno na ně hrála a práskla je Císaři, zhroutil se. Ronie vyhlásil stav nouze, pro jistotu přesunuli celou jejich základnu na jiné místo v Rudém sektoru a Pitas se výčitek zbavil až když ho Rudý baron ujistil, že naletěli všichni a že to není jeho vina. V následujících měsících si připsal dvanáct zářezů za odstřely imperiálů a k jeho překvapení byl Roniem na konci července pověřen, aby vedl Mamutomuty, zatímco on bude řešit klanové záležitosti na Concordii.
31. 7. přivítal na Nar Shaddaa Filoménu s Emily, Bananou, Champbaccou, Fidorkkou a Mínou. Zatímco Mandaloriani nakládali bedny s municí pro Křupkový odboj, Pitas vylíčil Emily, co nového se za dobu její nepřítomnosti událo, pozdravoval ji od Ronieho, ale že se zrovna připravuje na duel, který rozhodne o budoucnosti jeho klanu, jí neřekl.