Pertrr

Tak málo mám krve a ještě mi teče z úst.
Až bude růst nade mnou tráva, až budu hnít,
kdo na moje místo, kdo zdvihne můj štít?
- Pertrr Beztlap, první báseň po důlním neštěstí

Pertrr řečený Beztlap byl Wookiee z Kashyyyku, bard kmene Kommanchů a dlouhou dobu soudruh náčelník Chenachochanu. Měl syna Murrinha a byl velkým fanouškem vlády lidu a samozřejmě také FC Fárač.

Historie

Narodil se v roce 181 BBY v Chenachochanu, a to jako pravnuk prasoudruha Marrxe, takže se od něj hodně očekávalo.
Už v dětství se mu zalíbila ideologie socialismu a v raném mládí hodlal udělat všechno pro to, aby se Chenachochan stal místem, kde vládne pracující třída. Ačkoliv později přišel při závalu o obě ruce, jeho nadšení pro dolování rudy a budování socialistické komunity to nijak nezchladilo.1 S pomocí mladší sestry začal psát budovatelské básně, v nichž orodoval za chudý lid horníků, a to mu mezi již dříve oslovenými baníky vyneslo takovou popularitu, že na přání lidu už v roce 93 BBY vystřídal svého soudruha otce na postu náčelníka.
Ekonomickou krizi spojenou s vytěžením nerostných surovin pod vesnicí se snažil řešit, ale moc toho nezmohl a v roce 41 BBY pozval několik investorů, kterým se však nelíbila staletí trvající formální válka se Zhamberrkem. Pertrr však o příměří vyjednávat rozhodně nehodlal.2 Alespoň tedy udržoval dobré vztahy v komunitě a získal pro vesnici několik prestižních ocenění za svou básnickou tvorbu. Další popularitu mu vynesl syn Murrhinho, který byl nejlepším fotbalistou, jaký se kdy ve vesnici narodil, neboť vstřelil konkurenčním Hromosvodům více než devadesát procent všech gólů v historii týmu.
Během krize po rozkazu 66 se účastnil porady náčelníků, ale kromě několika teskných bonmotů moc neměl čím přispět. Důležitější bylo, že díky tomu přežil zkázu Chenachochanu a mohl se chvíli ukrývat v lesích před otrokáři. Se svým postižením však nemohl šplhat, byl brzy dopaden a poslán do jednoho z prvních pracovních táborů.
Tam byl vzhledem ke kádrovému posudku a neschopnosti pracovat rychle utracen.