Peelo

[„To jsou tu jako nacpaný dva [světy] a nikdo si toho nevšiml?“]
„Nejen dva, nejspíš mnohem víc…“
[„Brzdi, kámo, dva ti možná uvěřím, ale víc by se jich sem fakt nevešlo.“]
1
- Peelo a Simbacca o paralelních světech

Peelo byl jedním ze studentů tajné enklávy na Miu Leptonis IV, jehož specialitou bylo vytváření portálů do zrcadlového vesmíru.

Jméno: Peelo
Rasa: Rodian
Rok narození: 34 BBY
Planeta narození: Coruscant
Barva očí: černá
Barva meče: zelená

Vzhled

Jako dítě byl typický zelený mrňous s obrovskýma složenýma očima. Na hlavě mu rostlo cosi jako vlasy, ušima mohl chytat krátké vlny a ten rypák mu na kráse taky dvakrát nepřispíval, minimálně tedy v očích cizinců. Když pak ovšem trochu vyrostl, byl vlhkým snem nejedné rodiánské dorostenky - měl svaly hodné superhrdiny a v očích takovou tu darebáckou jiskru, kterou jsou pověstní někteří pašeráci.
Oblékal se většinou účelově, až během kariéry superhrdiny si vyrobil speciální spandexový oblek hrající všemi barvami.

Povaha

Lehce melancholický uličník-začátečník, který se pilně učil od svého vzoru, Vojty. Paradoxně to byl právě on, kdo je z povedeného dua odvážnější, ovšem většinou mu to bylo spíš na škodu, neboť se nebál být Vojtou namočen takřka do čehokoliv a pak i schytával většinu trestů. Nebyl nijak závratně kreativní (až na výjimky2) ani chytrý3, ale rozhodně se mu nedala upřít snaha v jakémkoliv oboru, který se mu zalíbil. I v dospělosti věřil v to, že dobro nakonec zvítězí, a nebál se mu trochu pomoci.
Jediné, z čeho měl větší strach, byla technika, patrně kvůli špatným zkušenostem. V cvičných soubojích na světelné meče se držel obstojně, zachovával si chladnou hlavu a nebyl ani trochu agresivní. Miloval komiksy a vyprávění vesmírných pilotů a pašeráků.

Rodina

Oba rodičové byli politici, jejich jména ale neznal.

Důležité vztahy

  • Vooj-tae, parťák na průšvihy, vzor a nejlepší kamarád už od dob studia v Chrámu.

Dovednosti

Myslel si, že s pomocí Síly nutí světlo dokonale se odrážet od žádaného povrchu, ve skutečnosti ale tvořil portály do paralelních realit, čehož si později i všiml a v dospělosti toho i nepokrytě využíval při útěku před inkvizicí a při zachraňování svých starých přátel. S trochou soustředění se taky dokázal dívat na vzdálená místa, což se mu rovněž hodilo. Jinak ale v užívání Síly nevynikal a byl spíš podprůměrný.
Byl tak trochu gumový, takže se mu při pádech málokdy něco stalo. Jako všichni Rodiani měl úžasný čich a taky viděl infračervené světlo. Díky přísavkám na prstech se mu navíc skvěle šplhalo po stěnách a taky bylo mnohem těžší ho odzbrojit.
Smrděl, nicméně dokázal to využívat při obraně4, byl snadno ovlivnitelný staršími spolužáky a kamarády a taky to neuměl s technikou. První světelný meč mu explodoval v ruce a vadný byl i urychlovač kvarků, který postavil v rámci ročníkového projektu5. Je tedy téměř jisté, že detektor Síly, který postavili společně s Vojtou na projekt jiný6, byl téměř výhradně dílem druhého člena týmu.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se do ne zrovna příkladné rodinky na Coruscantu. Otec byl politik, matka taky kurva, nebýt v něm odhalena citlivost na Sílu, asi by skončil hodně špatně. Takhle se dostal do Chrámu, prošel základním společným výcvikem a všechno vypadalo nadějně až do chvíle, kdy při konstrukci světelného meče málem zabil sebe a jednoho mistra. Exploze mu způsobila takové trauma, že nebyl schopný pustit se do práce znovu, a po nějaké době byl převelen k pomocným sborům na planetě Taanab.
Ani jako farmář si nežil špatně, a vlastně ho to i docela bavilo a do jisté míry intelektuálně uspokojovalo, a našel si pár nových kamarádů. Vooj-tae, jeden človíček, ho ovlivnil hned v několika směrech, většinou k dobrému, a nakonec byl zodpovědný i za to, že se Peelo odhodlal k odchodu. To samozřejmě až poté, co byla jejich farma napadena piráty, osvobozena mistrem Champbaccou a následně zničena detonací úchvatného rozsahu.
V novém domově na Miu Leptonis IV se mu líbilo zejména proto, že tam měl jak své staré známé, tak několik nových kolegů, a taky se mu tam podstatně víc věnovali. Rozvíjení schopností bylo ostatně hlavním cílem akademie, a tak není divu, že u sebe Rodian brzy objevil svou unikátní dovednost: když se dostatečně soustředil, dokázal dočasně přeměnit stěnu svého pokoje v zrcadlo. Okamžitě o tom informoval velmistra, začal se snažit o využití té techniky pro maskování a tak nějak mu unikl fakt, že obrazy v zrcadle jsou trošičku jiné, než by být měly, a taky že se jimi dá procházet tam i zpátky.
Nakonec to ale prasklo7, velmistr se musel utkat s Darthem Wango a být zachráněn8, takže Peelo pak musel slíbit, že bude s otevíráním portálů opatrnější9. Rovněž musel často něco slíbit školnici, která ho často přistihla při činu, ale Vojta ho i nadále zvládal ukecat do spousty konin a ti dva tedy figurovali jako nejaktivnější přispěvatelé do Akademické knihy hříchů.
Zbytek války klonů strávil většinou v enklávě, kde prováděl lotroviny s Vojtou a občas se Simbaccou, nebo na kurzech přežívání. Jen velmistr ho občas někam vzal, například na Coruscant10, protože na něj nezbyl žádný volný mistr, ale Peelo si nestěžoval. V posledním roce války byli s Vojtou na společné misi a posekali tam jednoho bitevního superdroida11.
Když se připravoval výsadek na Kashyyyk, kde se schylovalo k bitvě, musel zůstat doma a během vyhlášení rozkazu 66 byl tedy v bezpečí jeskyně.

Občanská válka

Až do rozletu akademiků se dál učil a rostl, ale s evakuací a příletem jednotek inkvizitora Hazzara musel i on kopnout do vrtule. Odletěl neznámo kam, živil se jako výpomoc v kuchyních a díky svým schopnostem zvládal pátrající Inkvizici vždycky na poslední chvíli prchnout12. Přestávalo ho to ale bavit a snažil se vymyslet způsob, jak se Impériu postavit, aniž by se vzepřel učení enklávy, že má zatnout zuby, vydržet a předat své geny další generaci. A ačkoliv ho něco napadlo, Wyrrgy ho vůbec zachraňovat nemusel: Peelo se prostě sám stal jemu podobným superhrdinou, vyrobil si spandexový kostým a využíval své schopnosti tvořit portály do zrcadlového vesmíru k záchraně jiných. Každý z dávných přátel měl u něj jednu garantovanou záchranu v nejhorší chvíli a spousta z nich ji skutečně využila, například i dříve nenáviděná školnice nebo Vooj-tae, který se díky Peelově zázračném zásahu vyhnul infekci kalnorskými kvasinkami.
Začátky byly krušné, ale shodou náhod se někdy kolem roku 10 BBY nacházel v Nerfím nebi na Naboo, kde si dal pi'kádor a kde potkal svého budoucího parťáka Kervala. Ten mu od té doby pomáhal s lokalizací cílů, v čemž byl fakt profík, a společně zachránili strašnou spoustu koček ze stromů a převedli hromadu babiček přes cesty.

Potenciália

Neexistuje o tom sice žádné proroctví, ale je možné, že zachrání i Chlouppka s Champbaccou, až jim bude úplně nejvíc nejhůř.

Expandované universum

Ve starém kánonu se jeho stopa kolem rozpadu akademie vytratila a dá se tedy předpokládat, že umřel, dost možná už před rozkazem 66.

d20

Jedi Sentinel 6 / Fringer 3
Tumble +15, Farseeing +12, Computer Use +10, Knowledge (mirror universe) +10, Search +10
Cosmopolitan (Tumble), Track, Alertness, Dodge, Sharp-Eyed, Mobility, Run, Rugged
Scrounging