Peelo

[„To jsou tu jako nacpaný dva [světy] a nikdo si toho nevšiml?“]
„Nejen dva, nejspíš mnohem víc…“
[„Brzdi, kámo, dva ti možná uvěřím, ale víc by se jich sem fakt nevešlo.“]
1
- Peelo a Simbacca o paralelních světech

Peelo byl k Síle citlivý Rodian z Coruscantu, student tajné enklávy na Miu Leptonis IV, jehož specialitou bylo vytváření portálů do zrcadlového vesmíru.

Jméno: Peelo
Rasa: Rodian
Datum narození: 34 BBY
Planeta narození: Coruscant
Barva očí: černá
Barva meče: zelená
Frakce: Řád Jediů, později Duhoví rytíři

Vzhled

Jako dítě byl typický zelený mrňous s obrovskýma složenýma očima. Na hlavě mu rostlo cosi jako vlasy, ušima mohl chytat krátké vlny a ten rypák mu na kráse taky dvakrát nepřispíval, minimálně tedy v očích cizinců. Když pak ovšem trochu vyrostl, byl vlhkým snem nejedné rodiánské dorostenky - měl svaly hodné superhrdiny a v očích takovou tu darebáckou jiskru, kterou jsou pověstní někteří pašeráci.
Oblékal se většinou účelově, až během kariéry superhrdiny si vyrobil speciální spandexový oblek hrající všemi barvami.

Povaha

Lehce melancholický uličník-začátečník, který se pilně učil od svého vzoru, Vojty. Paradoxně to byl právě on, kdo byl z povedeného dua odvážnější, ovšem většinou mu to bylo spíš na škodu, neboť se nebál být Vojtou namočen takřka do čehokoliv a pak i schytával většinu trestů. Nebyl nijak závratně kreativní (až na výjimky)2 ani chytrý,3 ale rozhodně se mu nedala upřít snaha v jakémkoliv oboru, který se mu zalíbil. I v dospělosti věřil v to, že dobro nakonec zvítězí, a nebál se mu trochu pomoci.
Jediné, z čeho měl větší strach, byla technika, patrně kvůli špatným zkušenostem. V cvičných soubojích na světelné meče se držel obstojně, zachovával si chladnou hlavu a nebyl ani trochu agresivní. Miloval komiksy, vyprávění vesmírných pilotů a pašeráků a v dospělosti si sem tam rád dal panáka kvalitní žížalovice.

Rodina

Jeho matkou byla bezvýznamná prostitutka z nižších pater hlavního města, jeho otcem senátor Babish, což ale Peelo nikdy nezjistil.

Důležité vztahy

  • Vooj-tae, parťák na průšvihy, vzor a nejlepší kamarád už od dob studia v Chrámu.
  • Kerval, parťák superhrdina, který sice vůbec neměl smysl pro humor, ale proti zlu s ním bojoval o to urputněji.

Dovednosti

Myslel si, že s pomocí Síly nutí světlo dokonale se odrážet od žádaného povrchu, ve skutečnosti ale tvořil portály do paralelních realit, čehož si později i všiml a v dospělosti toho i nepokrytě využíval při útěku před Inkvizicí a při zachraňování svých starých přátel. S trochou soustředění se taky dokázal dívat na vzdálená místa, což se mu rovněž hodilo. Jinak ale v užívání Síly nevynikal a byl spíš podprůměrný.
Byl tak trochu gumový, takže se mu při pádech málokdy něco stalo. Jako všichni Rodiani měl úžasný čich a taky viděl infračervené světlo. Díky přísavkám na prstech se mu navíc skvěle šplhalo po stěnách a taky bylo mnohem těžší ho odzbrojit.
Smrděl, nicméně dokázal to využívat při obraně,4 byl snadno ovlivnitelný staršími spolužáky a kamarády a taky to neuměl s technikou. První světelný meč mu explodoval v ruce a vadný byl i urychlovač kvarků, který postavil v rámci ročníkového projektu.5 Detektor Síly, který postavili společně s Vojtou na projekt jiný,6 fungoval proto, že byl téměř výhradně dílem druhého člena týmu.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se roku 34 BBY na Coruscantu, a to jako syn levné šlapky, která ho navíc musela skrývat před jeho vlastním otcem. Většinu raného dětství strávil v Ublahubaru, kde jeho matka pracovala jako servírka a kde v něm mistryně Jedi Ori-La-Hara při náhodné návštěvě objevila potenciál v Síle. Dostal se tedy do nedalekého Chrámu, prošel základním společným výcvikem a všechno vypadalo nadějně až do chvíle, kdy při konstrukci světelného meče na palubě Crucible málem zabil sebe a další dva učedníky. Exploze mu způsobila takové trauma, že nebyl schopný pustit se do práce znovu, a po nějaké době byl převelen k pomocným sborům na planetě Taanab.
Ani jako farmář si nežil špatně, a vlastně ho to i docela bavilo a do jisté míry intelektuálně uspokojovalo, a našel si pár nových kamarádů. Vooj-tae, jeden človíček, ho ovlivnil hned v několika směrech, většinou k dobrému, a nakonec byl zodpovědný i za to, že se Peelo odhodlal k odchodu. To samozřejmě až poté, co byla jejich farma napadena piráty, osvobozena mistry Con-Denyzzem a Champbaccou a následně zničena detonací úchvatného rozsahu.
V novém domově na Miu Leptonis IV se mu líbilo zejména proto, že tam měl jak své staré známé, tak několik nových kolegů, a taky se mu tam podstatně víc věnovali. Rozvíjení schopností bylo ostatně hlavním cílem akademie, a tak není divu, že u sebe Rodian brzy objevil svou unikátní dovednost: když se dostatečně soustředil, dokázal dočasně přeměnit stěnu svého pokoje v zrcadlo. Okamžitě o tom informoval velmistra, začal se snažit o využití té techniky pro maskování a tak nějak mu unikl fakt, že obrazy v zrcadle jsou trošičku jiné, než by být měly, a taky že se jimi dá procházet tam i zpátky.
Začátkem roku 21 BBY to ale prasklo7 a velmistr se vydal na krátký průzkum druhé strany, netuše, že to skončí potyčkou s Darthem Wango. Peelo pak měl velký problém otevřít portál včas zpátky, ale Jessica se Simbaccou ho řádně namotivovali a on to zvládl.8 Musel pak velmistrovi slíbit, že bude svou schopnost používat co možná nejméně, ideálně vůbec, a celkem bez problémů to dodržoval.9
Rovněž musel často něco slíbit školnici, která ho často přistihla při činu, ale Vojta ho i nadále zvládal ukecat do spousty konin a ti dva tedy figurovali jako nejaktivnější přispěvatelé do Akademické knihy hříchů.
Zbytek války klonů strávil většinou v enklávě, kde prováděl lotroviny s Vojtou a občas se Simbaccou, nebo na kurzech přežívání. Jen velmistr ho občas někam vzal, například na rodný Coruscant,10 protože na něj nezbyl žádný volný mistr, ale Peelo si nestěžoval. V posledním roce války byli s Vojtou na společné misi a posekali tam jednoho bitevního superdroida.11
Když se připravoval výsadek na Kashyyyk, kde se schylovalo k bitvě, musel zůstat doma a během vyhlášení rozkazu 66 byl tedy v bezpečí jeskyně.

Občanská válka

Až do rozletu akademiků se dál učil a rostl, ale s evakuací a příletem jednotek inkvizitora Hazzara na začátku roku 14 BBY musel i on kopnout do vrtule. K velkému překvapení většiny přítomných pak neletěl s Vojtou, nýbrž sám, což zdůvodnil tím, že dva kašpary nadané v Síle by Impérium čaplo hned na první zastávce. Odletěl neznámo kam, živil se jako výpomoc v kuchyních a díky svým schopnostem zvládal pátrající Inkvizici vždycky na poslední chvíli prchnout.12 Přestávalo ho to ale bavit a snažil se vymyslet způsob, jak se Impériu postavit, aniž by se vzepřel učení enklávy, že má zatnout zuby, vydržet a předat své geny další generaci. A ačkoliv ho něco napadlo, Wyrrgy ho vůbec zachraňovat nemusel: Peelo se prostě sám stal jemu podobným superhrdinou, vyrobil si spandexový kostým a využíval své schopnosti tvořit portály do zrcadlového vesmíru k záchraně jiných. Každý z dávných přátel měl u něj jednu garantovanou záchranu v nejhorší chvíli a spousta z nich ji skutečně využila, například i dříve nenáviděná školnice, kterou zachránil z Citadely, nebo Vooj-tae, který se díky Peelově zázračném zásahu vyhnul infekci kalnorskými kvasinkami.
Začátky byly krušné, ale shodou náhod se někdy kolem roku 10 BBY nacházel v Nerfím nebi na Naboo, kde si dal pi'kádor a kde potkal svého budoucího parťáka Kervala. Ten mu od té doby pomáhal s lokalizací cílů, v čemž byl fakt profík, a společně zachránili strašnou spoustu koček ze stromů a převedli hromadu babiček přes cesty.
Když se Cae Vitthar během oslav vítězství u Karafuta pokoušela spojit s Peelem pomocí Silového mostu, byl zrovna s Kervalem v zrcadlovém vesmíru a byl tedy nedostupný.

Potenciália

Neexistuje o tom sice žádné proroctví, ale je možné, že zachrání i Chlouppka s Champbaccou, až jim bude úplně nejvíc nejhůř.

Zrcadlový vesmír

Jeho protějšek v zrcadlovém vesmíru se nikdy nenarodil, protože tam dala jeho matka senátoru Babishovi pravou adresu a on na ni poslal likvidátora.13

d20

Jedi Sentinel 6 / Fringer 3
Tumble +15, Farseeing +12, Computer Use +10, Knowledge (mirror universe) +10, Search +10
Cosmopolitan (Tumble), Track, Alertness, Dodge, Sharp-Eyed, Mobility, Run, Rugged
Scrounging