Panchah

[„Okamžitě mě pusťte k mému budoucímu manželovi, vy barbaři nemytí!“]
- Panchah se dobývá na ošetřovnu za raněným kapitánem Křupkou

Panchah byla cholerická, uhlově černá Wookiee z Kashyyyku, v době občanské války poslední žijící dědička oficiálně rozeznané linie rodu Chimalli a jedna z mladších členek posádky Jolly Jedie. Byla relativně slušně vychovaná a snažila se vystupovat i vypadat jako noblesní dáma, ale velmi rychle propadala frustraci a sahala po rychlejších, násilnějších a špinavějších řešeních a občas nosila nos až zbytečně nahoru.

Historie

Občanská válka

Narodila se v roce 7 BBY v Ittummi jako jediný potomek hospodského Omnimora a holičky Chichimeccy, které dalo dohromady větší než malé množství alkoholu1 a později spolu zůstali vesměs jenom kvůli ní. Následujících šest let vyrůstala stranou probíhající imperiální okupace, a protože měl její dědeček vhodnější kandidáty na městský trůn, učila se spíš máchat ryykem než etiketu a podobné kraviny. Jen lekcím hry na housle se prostě nevyhnula. Spíš než na hru měla vlohy k zuření, ale než se jí mohlo dostat náležitého výcviku u Snorrira, udeřilo na Ittummi Impérium a oni putovali do Tábora 52, okopávat kashyyycký chmel. Díky inhibičnímu čipu to snášela bez zuření, a to až do chvíle, kdy na tábor zhruba tři týdny po zničení Hvězdy smrti zaútočil kashyyycký odboj. Panchah byla osvobozena a dostala se na základnu v mlhovině Tyyyn, kde se dozvěděla, že je s největší pravděpodobností posledním žijícím členem svého rodu. Kupodivu se nerozzuřila a nevyrazila sama zničit Císaře, který za to mohl, nýbrž pod tíhou nové zodpovědnosti následovala své poddané na loď kapitána Simbaccy, který taky dědil nějaký trůn a kterého se rozhodla si omotat kolem prstu. V tom ji velmi podporoval Champbacca, a to například tím, že jí radil, co má kapitán nejradši.
Dva týdny po svém osvobození byla u toho, když Demonbacca a Emily přivezli z Raxusu Prime raněného kapitána a to, že ji k němu odmítli pustit, ji rozzuřilo tak, že málem vysadila duraocelové dveře ošetřovny z pantů a prokazatelně je prohnula a podrápala.2
Ve chvílích volna se socializovala se zbytkem posádky a zejména se svou generací, mimo jiné s Frodirrem, Poggem, Roudým a Sahnchem, kteří se jí ale občas trochu báli.3 Cypískovy neobratné pokusy o navázání bližšího přátelství nepochopila a zpravidla mu tahání za vlasy oplácela zaražením loktu do žeber nebo ranou do nosu, co bylo jednodušší. Relativně se s ní spřátelil i Zizi-nana, i když to bylo hlavně ze strachu, že ho jinak sežere. Ačkoliv ji hra na housle dřív spíš štvala, využila příležitosti a posílila Sto opic, neb v tom viděla loženou příležitost se blýsknout před kapitánem a budoucím mužem. Jejím životním vzorem se stal dědečkův bratr Kuahtemock, o kterém toho hodně slyšela z vyprávění, ale rovněž trochu pošilhávala po Furriose, jejíž metody taky nebyly k zahození. Důležité události následujících měsíců ji příliš nezajímaly, nastoupila ke Snorrirovi na berserkerský výcvik a učila se směrovat svůj hněv správným směrem.
Když se začátkem dubna roku 1 ABY dozvěděla, že kapitán požádal o ruku tu neurozenou cuchtu Merumeccu, její plány šly do hajzlu,4 vzteky rozkopala jedno z reznoucích AT-TE v hangáru na součástky a musela využít veškerou sílu vůle, aby ji nešla zabít. Pozvání na svatbu přijala se skřípáním zubů, které bylo nejspíš slyšet až v Jádru, a byla prokazatelně nejnasranější družička široko daleko.5 Prokázala nicméně nečekanou sebekontrolu, neměla proti sňatku námitky, obřad přetrpěla a až na hostině si vylila vztek na Frodirrovi, po kterém za nějakou blbou připomínku hodila mísu s punčem.
Krátce po svatbě dostala od lorda Krobarra Etiketu, za což by ho byla jmenovala nějakým ještě vyšším šlechticem, kdyby mohla, a nadále se soustředila hlavně na výcvik, školu a zjišťování, jestli to třeba kapitánovi a té přešampónované cuchtě neskřípe. Když se 19. 4. dozvěděla, že kapitán prahne po nějaké knize, zorganizovala velkou pátrací akci, usekla nohy jednomu mšicomutovi a nakonec se k ní dostala. Než ji ale kapitánovi dala k narozeninám, hodlala ji s kamarády přečíst, a ačkoliv považovala v ní popsané klukoviny za něco hluboce pod její úroveň, ostatním v rozvoji rozhodně nebránila.

Potenciália

Může být nejen prvním berserkerem nové generace, ale také bodyguardkou Fichurry6 a zároveň agentkou bezpečnostní služby Snowman pod krycím jménem Beruška.

d20

Noble 2 / Soldier 1
Diplomacy +7, Intimidate +7, Disguise +5, Entertain (violin) +5, Gather Information +5, Jump +4, Sense Motive +4, Climb +3
Extended Rage, Stamina