Palpatinův palec

W3TF-1701/b, známější jako Palpatinův palec, byla pětasedmdesát metrů dlouhá kosmická loď registrovaná na vesmírného popeláře Habbakucka, jediná svého druhu. Její trup byl složen ze dvou vraků - základ sestával z vysloužilého transportéru GR-45, na nějž byl přivařen obytný modul z ještě vysloužilejšího křižníku třídy Gozanti. Výsledkem byla vysloveně užitková loď nevalného vzhledu, ovšem vysoké funkčnosti a značné nenápadnosti, což byla pro hrdého majitele priorita. Charakteristickým znakem byla i barevná nesladěnost nátěru, protože mu na tom prostě nezáleželo.1 Ke standardní výbavě patřila soustava vnějších ramen a řezacích laserů na rozebírání a nakládání vraků z pohodlí kokpitu, které pak pilot důkladněji třídil a demontoval až na palubě.2 K dispozici měl také četu řezacích droidů a s pilotováním asistoval jeden nepojízdný astromech napevno přidrátovaný k panelu v kokpitu. Vysloveně nadstandardní pak bylo zabezpečení proti zlodějům, které ale postupem času s přehledem zastal rezidentní nexu M'Kesh.3 Loď neměla štíty ani zbraně, jen výkonný projektor vlečného paprsku s drobnou závadou na ovládacím panelu.4 Obytná paluba měla čtyři místnosti a při rozsvícení tam pobíhalo znepokojivé množství švábů, nicméně svítilo se tam jen velmi výjimečně;5 v první místnosti zleva od výtahu se nacházela dílna, kde popelář rozebíral komplexnější součástky a opravoval, co se dalo, v druhé skladoval jídlo a hlavně pití. První místnost zprava od výtahu byla vyhrazena pro menší hydroponickou zahrádku, recyklační kadibudku6 a řasové filtry oxidu uhličitého, což byla zároveň jediná místnost, kde se svítilo, v druhé spal na dolní palandě pilot a v rohu na torzu gauče jeho slepecký kocour. V této místnosti bylo možno nalézt řadu u stropu zavěšených modelů imperiálních lodí ze šrotu, v nichž byly v případě potřeby zakomponovány součástky z majitelova světelného meče.

Historie

Loď postavil Anna-nana se svým klanem Jawů na Raxusu Prime poté, co Champbaccovi nabídli zachovalou fregatu třídy Corona, kterou odmítl.7 Na jeho stavbě se budoucí majitel aktivně podílel8 a vymyslel i využití pro nepotřebné části trupů,9 ale největší díl práce samozřejmě odvedli Jawové a na lodi to bylo znát. Dokončen a pokřtěn byl Palec v roce 11 BBY.
V následujících letech byl často k vidění v okolí Trantoru, Nar Shaddaa10 a Kothlisu,11 občas i na Manaanu. Zásadně neodpovídal na SOS.12
Roku 8 BBY byl násilím vyhnán od planety Antar13 a oblíbený nebyl ani na Kothlisu, kde si jeho majitel příliš nepadl do oka s vrchním celníkem.
V roce 5 BBY měl za sebou první vážnou havárii,14 po které ale sloužil vesele dál, a o rok později se krátce objevil dokonce až na Coruscantu.15
Rok před bitvou o Yavin se zastavil v Belgarothském asteroidovém pásu a jeho majitel koupil od Grabally několik novějších řezacích laserů.
Krátce před zničením Hvězdy smrti přistál Palec na Nar Shaddaa a následně tam několik týdnů dokoval, protože se jeho majitel znovu setkal se starým kolegou a společně s Moz'Gojem přestoupili na palubu lodi společnosti Tetragon.
Pět týdnů po zničení Hvězdy smrti se pro něj Champbacca na palubě Dvaceti deka šunky vrátil a přeparkoval na Jolly Jedie, kde Palec nějakou dobu zůstal a fungoval jako jeho dílna a zašívárna, kam za ním nikdo nelezl. Absolvoval pouze jeden krátký výlet, a to na domovský Raxus Prime, když se začal kazit lodní vodní čip.
Na další cestu se loď vydala až 28. 11., kdy na ní majitel utíkal před zodpovědností. Strávila několik dní v lese na Krantu a mezi kokosovými palmami na Kothlisu, ale nakonec se s ní vrátil na Jolly Jedie a až 23. 12. vyrazil na Kompostárnu, s krátkou zastávkou na Tatooine. Na stanici v Nirgorově pásu vydržel Palec až do 12. 3. 1 ABY, kdy na něm Champbacca, Fidorkka a Banana Brannigan zamířili na Jolly Jedie, a během té doby ho stihli uklidit Chadra-fanové pod vedením Peechpeera. Kromě spousty prázdných lahví tak z paluby zmizel i spis Jak jsme šli na sever, který Chadra-fanové přijali jako nové svaté písmo.
13. 4. použili Champbacca s Chlouppkem Palpatinův palec k cestě na Oarlig, odkud na něm v případě nouze plánovali evakuovat Tamoru a další zaměstnance svého lihovaru. Nebylo to však potřeba, protože se jim podařilo inkvizitora nalomit, a v následujících dnech zůstal Palec zaparkovaný v Kančím hnízdě.
22. 4. 1 ABY se na něm Champbacca s Chlouppkem vydali na Pevnost Boyarr, zkontrolovat Wyrrgyho, a po následném krátkém přezbrojovacím mezipřistání na Jolly Jediovi vyrazili hledat stařenu na Vib 3. Po pár dnech se na Palci přesunuli na Vib 2, přistáli v hlavním městě a zdánlivě Stařenu zachránili. Ze zachráněné se ale krátce po odletu vyklubal měňavec, společně se svou sestrou chlupáče přemohl a s lodí se vrátil na Vib 3. Tam byli oba vyloženi v těžebním táboře Cordie, čekala je velká taškařice a loď byla mezitím odeslána na Bastion, kde ji v následujících měsících prohledávali technici. Po inventuře věcí na palubě byla loď uložena na odstavném parkovišti a sledována, ač nebylo pravděpodobné, že se ji bývalý majitel pokusí z imperiální pevnosti získat zpět.
O dva měsíce později měl loď převzít, prozkoumat a jako past použít Vahim ze sekce 4, nicméně v den jeho příletu na Bastion provedla shodou okolností skupina rebelů smělou operaci, v níž chtěli z Palce získat Champbaccův meč. Loď tedy navštívili, ale pro meč nakonec museli jinam a loď po jejich odletu zůstala na parkovišti, pojízdná, ale zcela opuštěná.