Palo'Nag

„Si vodič? Nie si, tak choď dopiče!“
[„Vodič, říkáš?“]
- Palo'Nag a Champbacca, řítíce se atmosférou

Palo'Nag byl Zabrak z Talusu, pilot a kapitán konzulárního křižníku ve službách republikového senátu. Mluvil charakteristickým taluským nářečím a šlo o silného cholerika, který se zejména po pár panácích borovičky dokázal rozohnit nad sebemenší kravinou. Při pilotování se ale dokázal až překvapivě soustředit, dokud mu tedy z lodi neodlétávaly kusy trupu.

Historie

Narodil se roku 84 BBY v Nashalu a už odmalička ho to táhlo k lodím a ke hvězdám. Ačkoliv jeho rodina nepatřila k nejbohatším, na studia na Corellii se mu složila a on jim to mohl již brzy vracet, neboť byl jakožto čerstvý kapitán z národnostní menšiny vítanou posilou jinak nedostatečně diverzní skupiny pilotů pro lodě senátorů z Coruscantu. Ačkoliv věděl, že je to pitomost, a při návštěvách hospod na to i hlasitě nadával, tak slušný plat by jinde legitimně nezískal a postupem času došel k závěru, že po těch letech už si post zaslouží i díky schopnostem.
V roce 61 BBY pilotoval konzulární křižník s několika diplomaty a Jedii na Corulag, odkud se vracel bohatší ještě o budoucího nejvyššího kancléře. Při návratu do atmosféry Coruscantu byla jeho loď sabotována, nekontrolovatelně se řítila k zemi a on trochu ztratil chladnou hlavu, nicméně při řvaní napověděl přítomnému padawanovi, jak vyřešit problém ve strojovně, a nakonec všichni ve zdraví přistáli. Palo v ten den získal nehynoucí obdiv k rytířům Jedi a po zbytek života k nim vzhlížel jako k bohům.
Až do roku 22 BBY létal s konzulárními křižníky, na začátku války klonů však chtěl přispět k vítězství Republiky a nechal se přeložit k flotile. Navzdory pokročilejšímu věku dostal křižník modernizovaný a ozbrojený, s nímž byl hned v první bitvě o Christophsis rozstřílen separatistickou bitevní lodí.