Pablu'nix VII

Pablu'nix VII byl měsíc planety Pablu'nix v soustavě Pablu v Koloniích. Obíhal kolem červeného plynného obra a byl jediným obyvatelným tělesem v soustavě. V tamní úrodné půdě se velmi dařilo většině druhů vinných rév a přirozenému ekosystému dominovala keřovitá forma levandule, díky čemuž měl při pohledu z vesmíru lehce nafialovělou barvu.

Historie

První osídlení vzniklo na měsíci kvůli nehodě, kdy tam roku 517 BBY nouzově přistála velká výletní loď cestující po Trellenské obchodní trase. Než se posádce podařilo opravit vysílač a kontaktovat záchranu, uběhlo dvacet let a stihlo se tam narodit několik dětí. Většina trosečníků se pak odmítla vrátit do civilizace, pokračovali v budování vlastní kolonie a nežilo se jim vůbec špatně: pěstovali révu, vyráběli víno a po večerech zpívali a tančili.
V roce 46 BBY tam propukla velká morová rána, jejíž okolnosti přiletěl vyšetřit mistr Jedi Woallc Con-Denyzz. Drby, že tam mor vypustili Trandoshané od Zeleného draka, účinně vyvrátil.
S úbytkem populace se kolonie vyrovnávala ještě za Impéria, pro které nebylo ekonomicky výhodné tam mít jakoukoliv posádku.

Rodáci