Ori-La-Hara

Ori-La-Hara byla cereanská mistryně Jedi v posledním století Republiky. Její specializací byl organizovaný zločin na Coruscantu a jeho potírání, za svou dlouhou kariéru vycvičila hned několik padawanů a proslavila se také tím, že sama sebe na sklonku života shledala příliš senilní k výkonu funkce, odložila světelný meč a dala se na smažení koblih.

Historie

Narodila se na Ceree roku 118 BBY, po odhalení potenciálu v Síle byla odvedena do Chrámu Jediů a brzy z ní byl padawan mistra Sinubeho. Po jeho boku řešila některé méně závažné zločiny přímo na hlavní planetě, a protože v tom byla dobrá, poměrně záhy se začala rovněž profilovat na vyšetřovatele.
Krátce po pasování na rytíře, jemuž nepředcházely žádné dramatické události, se jejím padawanem stal Ulysses Cox z Onderonu, kterého de facto zdědila po mistrovi Kelso. Ačkoliv ji tento mistr varoval, že Ulysses je problémový žák, sama si na něj nikdy nemohla stěžovat a navzdory jeho nižšímu potenciálu v Síle z něj vycvičila rytíře, který měl rovněž značný přehled o coruscantském podsvětí.
V následujících letech se věnovala dalšímu potírání zločinu, skákání a šplhání po mrakodrapech a výcviku dalších padawanů. Jejím posledním byl Cas Mell, kterého se ujala někdy kolem roku 45 BBY a po jehož pasování na rytíře roku 28 BBY odešla do dobrovolného důchodu, protože už byla dle vlastních slov na honění lotrů po střechách moc stará a cáklá. Nechala se ale zaměstnat v jedné pekárně nedaleko Chrámu, kam na její koblihy chodili téměř všichni její kolegové od coruscantské policie.
Zemřela dva dny po bitvě na Geonosis přirozenou smrtí.

d20

Jedi Consular 5 / Jedi Investigator 5 / Jedi Master 2
Gather Information +20, Move Object +16, Affect Mind +12, Diplomacy +12, Knowledge (Coruscant) +12, See Force +12, Sense Motive +12, Balance +10, Bluff +10, Climb +10, Enhance Senses +10, Search +10
Urban Tracking, Trustworthy, Burst of Speed, Consular's Guidance, Sharp-Eyed, Lightsaber Defense, Force Flight, Up the Walls
Force Secret (Improved Affect Mind)