Opitá ovca

Opitá ovca, též Opilá ovečka, byla loď společnosti Tetragon, kterou v době kolem bitvy o Yavin pilotoval Moz'Gojo.
Jednalo se o lehký corellianský frachťák třídy YT-1203, jehož vnitřek voněl borovičkou a jehož motory při občasných přetíženích vydávaly charakteristické bečení.

Historie

Frachťák pocházel z loděnic na Corellii a když ho Wyrrgy v roce 4 BBY koupil do své obchodní flotily, už měl něco za sebou a byl se slevou. Prošel si ale generální opravou a mohl vesele sloužit dál.
Jako první pilot byl na loď přidělen čerstvě zaměstnaný Moz'Gojo, jenž si ji pojmenoval a který s ní od té doby vozil zboží z jedné strany galaxie na druhou. Krátce po výbuchu první Hvězdy smrti se nacházela na Nar Shaddaa, kde se její majitel poznal s Chlouppkem, Champbaccou a Najibem. Tam také dostal zvláštní zakázku přímo od vedení společnosti a společně s novými kamarády zachránil profesora Indysse, čímž poněkud nasral Hutta Grakkuse.
Aby se dostal z jeho vlivu, souhlasil, že vezme profesora společně s deníkem Whillů a Mrzoutem až na Mygeeto, což udělal, s krátkou přestávkou na Corsinu. Na Mygeetu loď pár dní pobyla, pak zachránila dva Wookie z hořícího domu a vrátila se na Nar Shaddaa, kde ale dlouho nezůstala a vyrazila na Jolly Jedie a s výsadkem na Miu Leptonis IV, odkud se i s Kodym, Roudým a nákladem holocronů vrátila znovu na Nar Shaddaa. To už jí byl v patách Sien, který na ni během pobytu ve Fogsmeade umístil sledovací zařízení, nicméně loď podnikla ještě výlet do mlhoviny Tyyyn a zpět.
Moz ji schoval pod hromadu odpadků v jednom z opuštěných hangárů, kde ji sice našel Sien, ale nikdo jiný ne, a v následujících týdnech až měsících ji nepoužíval, protože odměna na jeho hlavu byla stále vypsaná a on nechtěl provokovat.
Když se v srpnu vyřešila ona nepříjemnost s Grakkusem a odměna na Moze byla smazána, odkonzervoval ji a během kompletní prohlídky štěnici našel. Zničil ji, bez větších obav zaletěl na Talus, kde strávil nějaký čas s rodiči, a pak se i s lodí vrátil do pracovního procesu, aby Tetragon nezkrachoval.
12. 9. 0 ABY dorazila Opitá ovca na Oarlig, kde hrdinové zapíjeli slavné vítězství a kam Moze pozval Chlouppek. Opitá ovca pak sehrála důležitou roli v odchovu třetí Algernnon, neboť po oslavách dopravila Champbaccu, Bananu a březí Císařovu ruku na Kompostárnu. Na stanici v Nirgorově pásu vydržela týden, pak se ozval Deek, že pro ni má práci, a Moz odletěl.
V polovině listopadu se vrátila a Moz společně s Kodym, Tamorou a dalšími dohlížel na hladký průběh operace. Odletěla až v polovině prosince, opět kvůli urgentní zakázce pro Tetragon.
Od konce ledna roku 1 ABY pak byla pověřena takřka výhradně rozvážením alkoholu z obnoveného lihovaru Ch&Ch na Oarligu, což bral její pilot jako poslání a ani neměl tendence ochutnávat náklad. Jen občas vezla místo chlastu seno na Kompostárnu, aby měla Herodes co žrát a z čeho produkovat surovinu na modrý kumys.