Opilá moucha

Opilá moucha byl corellianský transportér třídy YT-1760. Patřil Fidorce, oproti továrnímu modelu byl vybaven štíty a s navigací pomáhal palubní astrodroid.

Historie

Loď opustila doky na Corellii v roce 35 BBY a jejím prvním majitelem byl deratizátor, který se k ní příliš hezky nechoval. Vybavil ji sice štíty, aby ho nesestřelil první vesmírný pirát, ale na údržbu obecně dost kašlala a loď se občas stala terčem odvetného nájezdu myšohryzů, kteří se mstili za zabité přátele. Krátce před rozkazem 66 byla už v takovém stavu, že se jí chtěl majitel rychle zbavit, a protože se mu nechtělo platit daň za likvidaci, musel na to jít chytře: při návštěvě jedné krčmy na Nar Shaddaa vyzval přítomnou Fidorkku k duelu v pití alkoholu, Opilou mouchu vsadil a zcela podle předpokladu prohrál. Nová majitelka se sice málem nevešla do kokpitu, ale po několika drobných úpravách už byla schopná si tam i nepohodlně sednout a kocábka jí přirostla k srdci. Létala s ní, kam potřebovala, ale žádné divočiny typu závodů v roji meteoritů či přestřelky s piráty se neúčastnila.
Roku 0 ABY zůstala nějakou dobu sama na Nar Shaddaa, když její panička vymlátila hospodu a byla zajata a převezena k Frau Engels na Kashyyyku. Vrátila se pro ni až v první polovině dubna, společně s Chlouppkem a dalšími. Od té doby kotvila v hangárech na Jolly Jediovi a dočkala se použití při misi do soustavy Yavin, kde Banana Brannigan, Emily a Štěkna zneužily toho, že vypadala jako kus šrotu.
Až do začátku října téhož roku parkovala v hangáru, ale pak na ni její majitelka s Chlouppkem přestoupili z ještě méně pohodlné ARC-170 a cestovali v ní. 15. 10. přistála na Kompostárně, koncem měsíce na ní Chlouppek sám vyrazil na Oarlig, zkontrolovat tamní pivovar. 27. 11. zamířila zpátky na Kompostárnu, kde na ni nastoupili kromě Fidorkky i Champbacca a Banana, načež na ní všichni doletěli na Jolly Jedie.
5. 12. 0 ABY na ní Chlouppek s Fidorkkou absolvovali let na základnu kashyyyckého odboje v mlhovině Tyyyn a následně se dostali i na Kashyyyk, přičemž Fidorkka při té příležitosti Chlouppkovi prozradila přístupové kódy. 15. 12. se na ní vrátili na Kompostárnu a 25. 12. ji Chlouppek použil k přepravě malé Algernnon de Bray III k náhradní matce na Jolly Jediovi. Tam se loď dlouho neohřála, Chlouppek na ní znovu přeletěl na Oarlig a 29. 1. na ni přibral Fanouše a Siena, které hodil na Kompostárnu i s několika černými pasažéry z chadra-faní církve. Moucha pak byla nějakou dobu nezvěstná, když se Chlouppek rekreoval na Nar Shaddaa, ale 15. 3. se opět objevila, když na ní společně s Emily dorazil na Jolly Jedie.
Další cestu podnikla 13. 4. 1 ABY, kdy na ní majitelka s IM-62 vyrazila na Ugiva Cortax, zachránit Kodyho. Toho doručila na Oarlig, kde byl stabilizován, a následně se vrátila na Ugiva Cortax, kde si čtveřice hrdinů prošla zkouškou v Temném labyrintu a rozrostla se na šestici, díky záchraně Roudýho a Janji. Následoval další přesun na Oarlig, kde loď vydržela až do 22. 4., pak na ní majitelka zamířila na Jolly Jedie za matkou.
3. 5. 1 ABY byla loď použita při pokusu o záchranu Chlouppka a Champbaccy z Vibu 3. Fidorkka, Emily i Banana však byly donuceny přistát ve městě, imperiálové je odtáhli na Vib 2 a oba chlupáčové se tak k lodi museli probojovat sami. Než se jim to povedlo, vlezl do lodi člen parazitické pašerácké organizace s úmyslem na její palubě odeslat balíček drog do neznáma a při násilném vnikání poškodil systémy podpory života.
Chlouppek díky záznamům z kamer viděl, co na lodi prováděl, a jeho balíček pak oba našli, nicméně protože nebylo v jejich silách loď opravit, pouze vypnuli nepotřebné systémy, schovali tam Maskovač Síly od zabité inkvizitorky a poslali loď po droidovi na Dantooine. Díky menšímu radarovému obrazu pak Opilá moucha proklouzla ze soustavy, dostala se do cíle a tam si ji záhy vyzvedla majitelka, která s pomocí Banany a Emily opravila poškozený systém a opět z ní udělala loď vhodnou pro cestování. Protože si však nemohla být jistá, že se na palubě nenachází nějaké nové, nedetekovatelné sledovací zařízení nebo armáda měňavců s amulety neviditelnosti, raději loď na nějaký čas odeslala na Nar Shaddaa, kde ji měli občas zkontrolovat Mamutomuti.
Až do 14. 5. se kolem lodi nedělo nic podezřelého, Fidorkka si ji bez obtíží vyzvedla a v doprovodu Artaxe na ní zamířila na Jolly Jedie. O pouhé dva dny později ji k cestě na Gigor využili kromě Fidorkky také Chlouppek a Kirk, kteří pak ale přesedli na Ilchi a s Fidorkkou se na Opilé mouše vracely Emily a Štěkna.
Moucha pak strávila nějaký čas v hangáru, až 10. 8. 1 ABY ji Fidorkka znovu nastartovala, a to kvůli cestě na Oarlig, kam letěla s Champbaccou, Emily a Bananou, připravovat se na návštěvu Dathomiru. Protože se ale chtěla dozvědět novinky ohledně Chlouppkova počínání při osvobozování Vibu 3, navštívila hned 12. 8. Pevnost Boyarr. Ač se nedozvěděla vůbec nic, absolvovala aspoň krátký melouch, nicméně Opilá moucha byla celou dobu ve staničním hangáru a později jí posloužila k návratu na Oarlig.